ورود شبیه ساز فضاپیما Orion به ناسا

به گزارش مجله جاودان، فضاپیما Orion شرکت ناسا جدیدترین کپسول فضایی این سازمان برای انتقال انسان به فضا است اولین استفاده از آن در سال 2014 انجام شد.

ورود شبیه ساز فضاپیما Orion به ناسا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از باشگاه خبرنگاران، سازمان ناسا میخواهد در آینده سه فضانورد دیگر را به وسیله این کپسول و در عملیات آرتمیس به فضا بفرستد و این سازمان برای شبیه سازی مراحل پرتاب و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در طی عملیات آینده خود اقدام به ساخت یک شبیه ساز پرتاب نموده است که طراحی داخلی آن به طور دقیق با داخل کپسول پرتاب Orion یکسان بوده و فضانوردان با ورود به این شبیه ساز ه طور کامل احساس اصلی پرتاب به فضا را درک خواهند کرد.

قرار است فضانوردانی که واجد شرایط هستند و به تیم آرتمیس دعوت شده اند به نوبت وارد این کپسول خواهند شد تا شرایط جسمانی آن ها به نوبت مورد آنالیز قرار گیرد و در صورتی که در طی آزمایش هرکدام از فضانوردان مسئله ای داشته باشند از عملیات حذف یا برای برطرف مشکل آنها اقدامی انجام خواهد شد.

نسخه جدید کپسول Orion با هدف انتقال انسان ها به ارتفاعی بیشتر از ارتفاعی که معمولا فضاپیما به آن ارسال می گردد طراحی شده است و سازمان ناسا میخواهد از این طریق ارتفاع بالاتری از حد معمول را مورد آنالیز قرار دهد. از طرفی هم این کپسول باید انسان ها را تا ارتفاع مشخصی از سطح زمین بالا ببرد و پس از انجام عملیات به سطح زمین بازگرداند، همین موضوع سبب نگرانی ناسا شد و این سازمان میخواهد به وسیله آزمایش فضانوردان خود، جان آن ها را از هرگونه خطر احتمالی حفظ کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1433

به "ورود شبیه ساز فضاپیما Orion به ناسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود شبیه ساز فضاپیما Orion به ناسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید