ویژگی Memories به گوگل فوتوز افزوده شد: آرشیو خصوصی از عکس های قدیمی به سبک استوری اینستاگرام

به گزارش مجله جاودان، دوربین های اسمارت فون ها روز به روز بهتر می شوند و ما عکس های بیشتری می گیریم. این یک چالش برای شرکت هایی مانند اپل و گوگل است. چگونه می توان بهترین و خاطره انگیزترین عکس ها را از میان هزاران عکسی که در طول یک سال گرفته شده است؛ پیدا و رده بندی کرد؟

ویژگی Memories به گوگل فوتوز افزوده شد: آرشیو خصوصی از عکس های قدیمی به سبک استوری اینستاگرام

اپل در iOS 13 ترفندهایی را به کار گرفته است تا عکس های شاخص در هر روز، ماه و سال را نشان دهد و اکنون گوگل در برنامه Photos تغییراتی ایجاد کرده تا مردم عکس های قدیمی را ساده تر آرشیو، دسته بندی و چاپ کنند. جالب است این ویژگی جدید با نام Memories از قالب و سبک استوری های معروف اینستاگرام و اسنپ چت تقلید می کند تا عکس های قدیمی را به کاربر نشان دهد.

اولین چیزی که گوگل روی آن تاکید دارد؛ خصوصی بودن آرشیو عکس های قدیمی و خاطره انگیز هستند. گوگل می گوید اگرچه شاید ویژگی Memories شبیه به استوری های شبکه های اجتماعی باشد ولی فراموش نکنید که فقط خودتان بیننده این عکس ها هستید و گوگل فوتوز یک رسانه شخصی و خصوصی شما است.

ویژگی Memories دقیقا به سبک استوری ها، در بالای گالری عکس های شما در گوگل فوتوز نمایش داده می شود و می توانید آن را در بالای جدیدترین عکس های خود مشاهده کنید. آیکونی دارد تا با لمس آن، بهترین عکس های شما در یک سال گذشته، نمایش و مرور شوند.

گوگل برای جلوگیری از نمایش چندباره یک عکس از فناوری یادگیری ماشینی استفاده کرده است. بنابراین، از یک خاطره، رویداد و یک روز چندین عکس نمایش داده نمی شود. گوگل می گوید شاید شما بخواهید برخی عکس های قدیمی را مرور نکنید و اصلا به خاطر نیاورید. همین طور، شاید تمایلی به مرور خاطرات و عکس های گذشته نداشته باشید.

به همین دلیل، ویژگی Memories قابل سفارشی سازی است تا بهترین عکس های یک بازه زمانی خاص را نمایش دهد یا اصلا به طور کلی خاموش شود.

گوگل فتوز قبلا یک ویژگی به نام on this day در زیر برگه Assistant داشت که تصویری کلاژ از بهترین عکس ها و خاطرات مربوط به یک روز خاص را نمایش می داد. اکنون، به نظر می رسد ویژگی Memories بسیار شبیه به آن باشد با این تفاوت که عکس های مهم چندین سال را نمایش می دهد و درست در بخش گالری و ناحیه عکس های جدید شما قرار گرفته است.

اشتراک گذاری و چاپ ساده عکس ها

گوگل در شیوه اشتراک گذاری عکس ها هم تغییراتی اعمال کرده است و تا آخر سال میلادی، ویژگی جدیدی با رابط کاربری شبیه به یک پیام رسان عرضه می شود تا کاربران سریع تر و ساده تر بتوانند عکس های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این ویژگی نیز مشابه قابلیت دایرکت اینستاگرام خواهد بود تا به طور خصوصی بتوانید عکس هایی را برای دوستان خود بفرستید یا عکس های قبلی ارسالی را مشاهده کنید.

هنگامی که این ویژگی اشتراک گذاری عکس ها در گوگل فوتوز راه اندازی شود؛ می توانید عکس های بخش Memories را به طور مستقیم برای دیگران ارسال کنید.

در نهایت، اکنون شما می توانید عکس های خود را در اندازه 4 در 6 اینچ با کیفیت بالا چاپ کنید. در کشور ایالات متحده، هنگامی که در یکی از فروشگاه های والمارت یا CVS Pharmacy هستید؛ می توانید به ترتیب عکس های خود را روی کاغذهای فوجی فیلم یا کاغذهای کداک چاپ کرده و یک آرشیو فیزیکی هم از عکس های موبایل خود داشته باشید. سفارش عکس ها در همان روز قابل دریافت است.

قیمت هر عکس 25 سنت اعلام شده است ولی هنوز تعیین نیست اگر تعداد عکس بیشتری بگیرید؛ آیا از تخفیف هایی برخوردار خواهید شد یا خیر. عکس ها به طور پیش فرض در اندازه 10 در 15 سانتی متر چاپ می شوند ولی اگر بخواهید می توانید با هزینه بیشتری، عکس هایی بزرگ تر یا اندازه های خاص مانند 8 در 8 اینچ، 11 در 14 اینچ، 16 در 20 اینچ و حتی به اندازه بوم های نقاشی چاپ کنید.

ویژگی جدید Memories برای اپلیکیشن گوگل فوتوز در اندروید و iOS از امروز منتشر شده است. گوگل فوتوز به آرامی دارد تبدیل به یک اپلیکیشن محبوب مدیریت عکس های گوشی های تلفن همراه می شود و با عرضه ویژگی اشتراک گذاری آسان عکس ها با دوستان، بیشتر از گذشته در کانون توجه ها خواهد بود.

منبع: + و +

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 349

به "ویژگی Memories به گوگل فوتوز افزوده شد: آرشیو خصوصی از عکس های قدیمی به سبک استوری اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی Memories به گوگل فوتوز افزوده شد: آرشیو خصوصی از عکس های قدیمی به سبک استوری اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید