کشف استعدادهای جوان تنیس روی میز با برگزاری مسابقات تور ایرانی

به گزارش مجله جاودان، سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز معتقد است فدراسیون در چندسال اخیر استعدادهای جوان بسیاری به این ورزش معرفی نموده است که نشان گر عملکرد مناسب این فدراسیون است.

کشف استعدادهای جوان تنیس روی میز با برگزاری مسابقات تور ایرانی

پیمان حسنی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، پیرامون برگزاری مسابقات تور ایرانی در اصفهان اظهار کرد: این مسابقات در رده بزرگسالان در بالاترین سطح کشوری بود که برگزار گردید و طبق اعلام فدراسیون تنیس روی میز مسابقات تأثیر مستقیم در رنکینگ ملی داشت و در سرانجام سال هم اردوی آمادگی تیم ملی بر اساس مسابقات برگزار گردیده و رنکینگ ملی برگزار می گردد.

وی درباره سطح کیفی مسابقات گفت: با توجه به دلایل ذکر گردیده مسابقات از سطح کیفیت مناسبی برخوردار بود حضور 172 ورزشکار از سراسر کشور با کیفیتی خوب نشان گر این مساله است.

حسنی درباره اینکه آیا در این دوره از مسابقات استعدادی نیز کشف گردیده است یا خیر، توضیح داد: در 3 سال اخیر که مسابقات را به شیوه فدراسیون دنیای برگزار می کنیم، بازیکنان جوان بسیاری خود را به سطح بالا کشاندند. با توجه به چنین مسابقاتی که برگزار می گردد فرایند انتخاب تیم ملی برای جوانان آسان تر گردیده است.

وی اضافه کرد: شما برای مثال اگر به قهرمان سال جاری تور ایرانیان توجه کنید، متوجه خواهید شد که این مسابقات پس از سه سال برگزار گردیدن، سال جاری قهرمان 17 ساله ای داشت و امیر حسین هدایی بازیکن 15 ساله این مسابقات هم به فینال راه پیدا کرد.

سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز ایران ادامه داد: این دلایل نشان می دهد که بازیکنان جوان بسیاری کشف گردیده اند و آنها در کوران سطح اول مسابقات ملی قرار می گیرند و آمادگی آن ها بیشتر می گردد.

وی درباره عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی جاکارتا نیز گفت: این چندمین دوره ای که ایران پیش از انقلاب در مسابقات آسیایی شرکت می کرد و ایران بعد از مدال برنزی که پیش از انقلاب کسب نموده بود در مسابقات انفرادی تنیس روی میز بیش از 52 سال بود که موفق به کسب مدال نگردیده بود که این افتخار بسیار بزرگی برای ایران است.

حسنی ادامه داد: خوشبختانه در مسابقات جاکارتا نوشاد عالمیان موفق به کسب مدال برنز این دوره از بازی های آسیایی شد. او توانست بازیکنانی از هنگ کنگ و کره جنوبی را شکست دهد که جزو هشت تیم برتر دنیا هستند و این کار بسیار مهمی بود که عالمیان موفق به انجام این کار شد تا پس از 52 سال ایران را موفق به کسب مدال برنز دیگری در این رشته کرد.

وی توضیح داد: کمتر از یک ماه قبل از این اتفاق نیز در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، بازیکنان تیم ملی کشورمان در بخش تیمی با شکست کره جنوبی، نایب قهرمان دوره قبلی این مسابقات، موفق به کسب مدال برای ایران پس از 60 سال شدند.

سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز ایران خاطر نشان کرد: با توجه به مسائل ارزی در داخل کشور و هزینه های اعزام بازیکنان که بیش از دو برابر گردیده است، فدراسیون تصمیم به برگزاری اردوهای بلندمدت آمادگی تیم ملی در داخل کشور گرفته است.

وی اضافه کرد: امیدوارم این مشکل نیز رفع گردد تا بازیکنان تیم ملی ایران برای مسابقات بین المللی پیش رو برنامه ریزی بهتری بتوانند انجام دهند.

حسنی ادامه داد: ضمن اینکه نیما عالمیان و امین احمدیان ملی پوشان ایران به خارج از کشور رفته تا در لیگ کشورهای فرانسه و اتریش بازی نمایند این به ما یاری می نماید تا بازیکنانی در سطح آمادگی بالا داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: این دو بازیکن دارای قراردادی فصلی تا سال آینده هستند که باعث می گردد دارای تمرینات منظم باشد و همچنین در تورهای دنیای شرکت نمایند.

سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز ایران درباره عملکرد این فدراسیون گفت: در دو سال اخیر فدراسیون جدید که بر سرکار آمده است با هدف گذاری بر روی مسابقات دنیای، سرمایه گذاری را بر روی نیروهای جوان و با استعداد شروع کرد و با پشت سر گذاشتن مسابقات داخلی و خارجی در 2 سال اخیر باعث شد تا آن ها سال 97 را خوب شروع نمایند.

حسنی گفت: از مهمترین دستاوردهای سال جاری می توان به کسب سهمیه المپیک، صعود به مسابقات دسته یک تنیس روی میز پس از سال ها و مقام آوری هایی که داشتیم اشاره نمود که این نشان می دهد فدراسیون کار خود را درست انجام داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 47

به "کشف استعدادهای جوان تنیس روی میز با برگزاری مسابقات تور ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف استعدادهای جوان تنیس روی میز با برگزاری مسابقات تور ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید