گردشگری مجازی در تهران؛ ششمین برج بلند مخابراتی دنیا

به گزارش مجله جاودان، سال جاری به دلیل لزوم پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری، مسئولان توصیه اکید نموده اند که از سفر نوروزی پرهیز گردد. البته ماندن در خانه هم برای خود مزیت هایی دارد؛ از جمله اینکه بیشتر کنار یکدیگر هستیم، میتوانیم بیشتر مطالعه کنیم و فیلم ببینیم. فرصتی برای انجام کار های عقب افتاده داریم و مهمتر از همه اینکه در چنین شرایط بحرانی جامعه، سالم می مانیم تا بتوانیم دوباره در تعطیلات تابستانی با خیال راحت چمدان سفر ببندیم و به هر کجای این سرزمین پهناور در نهایت آرامش و لذت سفر کنیم. حال با این وصف، شاید بد نباشد که در خانه و پای سایت ما کمی گردشگری مجازی انجام بدهید. ما در این گزارش به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری تهران پرداخته ایم که شاید یکی از گزینه های سفر شما در تعطیلات تابستان 99 و بعد از شکست کرونا باشد.

گردشگری مجازی در تهران؛ ششمین برج بلند مخابراتی دنیا

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

برج میلاد

محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران در روز16مهر ماه سال1387 برجی را با شعارآسمان نزدیک استدر تهران افتتاح کرد. این برج با ارتفاع بالغ بر 435متر بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی و نوزدهمین سازه بلند نامتکی جهان است. این برج که با 13 هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برج های مخابراتی جهان مقام نخست را دارد، با نام برج میلاد شناخته می گردد.

در اینجا بهتر است بدانید در مورد دلایل ساخت برج میلاد 2روایت وجود دارد. در بعضی از منابع سخن از ایدهٔ ساخت یک برج مخابراتی به عنوان بخشی از طرح شهستان پهلوی آمده است. شهستان پهلوی نام یک مجموعه عظیم شهری بود که طرح اجرای آن در زمان سلطنت محمدرضا شاه پهلوی ریخته شد. اجرای این طرح با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی متوقف شد البته بعضی از افراد معتقد هستند مختصات و مشخصات اجرای برجی که قرار بود در قالب طرح شهستان پهلوی ساخته گردد، الزاما مختصات و مشخصات برج میلاد امروزی نیست.

بعضی دیگر از منابع طراحی و ایده ساخت برج میلاد را متعلق به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می دانند. براساس آنچه در این منابع آمده است، ساختن نماد جدید برای شهر تهران در اوایل دهه 70 مطرح شد. در مطالعات اولیه 21نقطه از تهران برای احداث این برج آنالیز شدند و در نهایت تپه های کوی نصر برای ساخت آن انتخاب شد.

امروزه برج میلاد یکی از نماد های شهر تهران و جاذبه گردشگری این شهر است.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 945

به "گردشگری مجازی در تهران؛ ششمین برج بلند مخابراتی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری مجازی در تهران؛ ششمین برج بلند مخابراتی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید