یورو 2020، گروه B؛ مسیری به ظاهر آسان اما خطرناک برای تیم اول دنیا

به گزارش مجله جاودان، دومین گروه جام ملت های اروپا، جایی است که دو تیم از منطقه اسکاندیناوی و روس ها می توانند مدعی نخست صعود از گروه را به چالش بکشند.

یورو 2020، گروه B؛ مسیری به ظاهر آسان اما خطرناک برای تیم اول دنیا

به گزارش خبرنگاران، شانزدهمین دوره جام مهمترین تورنمنت ملی فوتبال در قاره اروپا، با یک سال تأخیر پایان از روز بیست و یکم خرداد شروع می شود؛ دوره ای متفاوت از ادوار قبلی که 11 شهر مختلف قاره سبز میزبان بازی های آن خواهند بود و 24 تیم راه یافته برای رسیدن به فینال ومبلی در 6 گروه 4 تیمی با هم مصاف خواهند داشت.

به همین بهانه به معرفی هر یک از گروه های حاضر در این رقابت ها خواهیم پرداخت که دو تیم نخست آن به صورت مستقیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد و 4 تیم از تیم های سوم برتر هم جواز حضور در مرحله حذفی را کسب می نمایند.

دانمارک

از زمانی که تیم ملی دانمارک اهالی قاره سبز را با قهرمانی در جام ملت های اروپای سال 1992 مات و مبهوت کرد، نزدیک به 30 سال می گذرد اما دانمارکی ها برگشته اند تا ناکامی شان برای رسیدن به دوره قبلی این رقابت (یورو 2016) را جبران نمایند. این تیم پر از لژیونرهایی است که هر یک در معتبرترین لیگ های اروپا توپ می زنند، از دروازه بان تیم کاسپر اشمایل که در لسترسیتی بازی می نماید گرفته تا زوج آندریاس کریستنسن از چلسی و یانیک وستگارد از ساوتهمپتون در خط دفاعی و پیر امیل هویبرگ تاتنهام در خط میانی. دانمارکی ها در اواخر سال گذشته، انگلیس را در استادیوم ومبلی غافلگیر کردند، پس سال جاری هم می توان روی پتانسیل آنها برای شگفتی سازی و به دردسرانداختن رقبا به خصوص مدعی اصلی صعود از گروه یعنی بلژیک حساب کرد.

ستاره تیم

در خط حمله یوسف پولسن مهاجم تیم لایپزیگ آلمان سابقه خوبی در یاری به دانمارکی ها در تورنمنت های عظیم دارد. آندریساس اسکوو اولسن مهاجم تیم بولونیا ایتالیا و مارتین برایت ویت مهاجم بارسلونا هم دیگر بازیکنان مستعد درخشش برای دانمارک در یورو 2020 هستند. با این حال کریستین اریکسن هافبک اینتر که اخیراً هم در این تیم احیا شده آن بازیکنی است که بیشتر از همه هموطنانش می تواند به پیشروی دانمارک یاری کند.

فنلاند

یکی دیگر از کشورهای منطقه اسکاندیناوی که مانند دانمارک انگیزه صعود دارد، فنلاند است. برخلاف همسایه جنوبی شان، فنلاندی ها سابقه چندانی برای حضور در جام های عظیم ندارند و این اولین جام ملی عظیمی است که در آن شرکت می نمایند. آنها اما برای رسیدن به مرحله نهایی یورو 2020، رقبایی مانند یونان، بوسنی و هرزگوین و ارمنستان را از سر راه برداشتند. حالا نمایندگان کشور 5 میلیون نفری شمال اسکاندیناوی با تکیه به تجربه چند لژیونری که در لیگ های خارجی دارند، مانند گلن کامارا از رنجرز امیدوارند در اولین حضورشان در یورو خاطره خوبی برای طرفداران شان بسازند.

ستاره تیم

کاپیتان تیم اسپارف قلب تپنده خط میانی تیم و جزو کلیدی ترین مهره های فنلاند است. مارکوس فورس، مهاجم برنتفورد هم فصل خوبی را در لیگ دسته اول فوتبال انگلیس سپری و با این تیم به لیگ برتر صعود کرد. اما ستاره کلیدی تیم کسی نیست جز تیمو پوکی که در فصل گذشته برای تیم نوریچ در لیگ دسته اول فوتبال انگلیس 25 گل زد. او در 90 بازی اش برای تیم ملی فنلاند 30 گل زده است.

بلژیک

جام ملت های اروپا، تورنمنتی است اگر می خواهید بهترین ها را شکست دهید باید بهترین بازیکنان را داشته باشید و هیچ تیمی نیست که بتواند ادعا کند به اندازه بلژیک برای تمامی خطوطش ستاره دارد. رده بندی جهانی فیفا هم این را تأیید می نماید و می گوید تیم اول رنکینگ جهان که تحت راهنمایی روبرتو مارتینس قرار گرفته است با تیم پرستاره اش نه تنها جزو مدعیان صعود، بلکه جزو مدعیان کسب عنوان قهرمانی است که اگر این اتفاق بیفتد، شیاطین سرخ فوتبال ملی قاره سبز برای اولین بار فاتح یک جام عظیم شده اند.

بلژیک و ایتالیا تنها تیم های مرحله مقدماتی یورو 2020 بودند که با رکورد صد درصد پیروزی به مرحله نهایی راه پیدا کردند، البته این رکورد برای تیمی پرستاره مانند بلژیک عجیب نیست. خیال مارتینس از بابت خط حمله و میانی آسوده است، هر چند مصدومیت کوین دی بروینه در فینال لیگ قهرمانان اروپا نگرانی هایی ایجاد کرد و حتی سرمربی تیم ملی بلژیک را به واکنش وا داشت. در این میان و شاید دغدغه اصلی او برای خط دفاعی باشد که باید جای خالی دو ستون محکم مانند وینسنت کمپانی و یان فرتونگن را پر کند و دیگر مدافعش توماس فرمائلن هم هنوز درگیر مصدوم است.

ستاره تیم

بلژیکی مجموعه ای از بهترین ستاره ها در تمامی خطوط است که اگر بخواهیم در میان آنها به یک شخص خاص اشاره کنیم شاید در حق سایر بازیکنان این تیم بی انصافی شود؛ با این حال شاید با توجه به عملکرد لژیونرهای بلژیکی شاغل در لیگ های معتبر اروپا طی فصل گذشته، روملو لوکاکو مهاجمی که با اینتر فاتح سری A شد و کوین دی بروینه هافبک طراح سیتی که نقش پررنگی در قهرمانی تیمش در لیگ برتر و نایب قهرمانی آن در لیگ قهرمانان داشت، شاید دو بازیکن بلژیکی دارای بیشترین پتانسیل تأثیرگذاری در یورو باشند.

روسیه

روس ها تابستان سال جاری پنجمین حضور متوالی خود در تورنمنت های عظیم ملی را تجربه می نمایند اما آنها پیش از این تنها یک بار توانسته اند از مرحله گروهی جام ملت های اروپا صعود نمایند که این اتفاق به یورو 2008 برمی شود، جایی که تا مرحله نیمه نهایی پیشروی کردند. روسیه با غافلگیر کردن انگلیس در مرحله گروهی یورو 2016 (با مساوی کردن بازی یک بر صفر باخته در دقیقه 2+90) نشان داد که دست کم دریافت این تیم اشتباه است. روس ها در دوره قبلی در مرحله گروهی تیم آخر گروه شان شدند اما سال جاری استانیسلاو چرچسوف و شاگردانش امیدوارند که تجربه بیشترین شان نسبت به دو تیم منطقه اسکاندیناوی به آنها برای صعود یاری کند. پاشنه آشیل روس ها در این تورنمنت، دست نخورده بودن تیم شان از زمان حضور در جام جهانی 2018 است. در این سه سال هیچ ستاره بااستعدادی به ترکیب این تیم اضافه نشده است تا همچنان یوری ژیرکوف 37 ساله و فیودور کوریشاوف 34 ساله امیدهای اصلی آن باشند.

ستاره تیم

یکی دیگر از کهنه کارهای تیم ملی روسیه آرتم جیوبا همبازی سردار آزمون در خط حمله تیم زنیت سن پترزبورگ است که با 32 سال سن بار صلی گلزنی برای تزار ها را به دوش می کشد. او در 50 بازی ملی اش 29 گل زده و هنوز هم این پتانسیل را دارد که مدافعان حریف را به دردسر بیندازد.

بازی جذاب گروه

کوشش روسیه برای انتقام دریافت از بلژیک بابت حذف کردن این تیم از مرحله گروهی جام جهانی 2014 می تواند یکی از سناریوهای جذاب گروه B یورو 2020 باشد. بازی های فنلاند تازه وارد - تیمی که شکست دادنش ممکن است سخت تر از چیزی باشد که به نظر می رسد - هم قطعاً ارزش تماشا کردن دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1725

به "یورو 2020، گروه B؛ مسیری به ظاهر آسان اما خطرناک برای تیم اول دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یورو 2020، گروه B؛ مسیری به ظاهر آسان اما خطرناک برای تیم اول دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید