آخرین شرایط بازسازی خانه های زلزله زدگان در آذربایجان شرقی

به گزارش مجله جاودان، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گزارش آخرین اقدامات دولت در بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

آخرین شرایط بازسازی خانه های زلزله زدگان در آذربایجان شرقی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

علی بختیاری در گفت وگو با خبرنگاران، درباره شرایط بازسازی و تعمیر واحدهای آسیب دیده در پی زلزله اخیر در آذربایجان شرقی گفت: در پی این زلزله تعدادی از واحدها نیازمند تعمیر و تعدادی از واحدها نیازمند ساخت دوباره بود که با توجه به قرارگیری واحد مسکونی در روستا و شهر و نیز نوع تعمیری و احداثی، دولت به وسیله هماهنگی های اجرا شده از سوی سازمان مدیریت بحران کشور اقدام به پرداخت وام و تسهیلات به زلزله زدگان کرد.

بختیاری ادامه داد: این زلزله خساراتی را در شهرهای سراب، ترکمانچای و کندوان و روستاهای آن برجا گذاشته بود.

وی با اشاره به واحدهای نیازمند تعمیر در این زلزله توضیح داد: برای 1724 واحد روستایی و 1540 واحد شهری پفراینده دریافت تسهیلات تشکیل شده است که از این تعداد 1711 واحد روستایی و 1389 واحد شهری به بانک معرفی شده اند. همچنین 18 واحد روستایی و 722 واحد شهری مرحله اول تسهیلات را نیز دریافت نموده و مابقی نیز به زودی دریافت خواهند کرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص واحدهای احداثی نیز به خبرنگاران گفت: این واحدها، واحدهایی هستند که میزان خسارات وارد شده به آنان به حدی بوده که امکان تعمیرشان وجود نداشته و باید از نو ساخته شوند. تعداد این واحدها 3000 واحد مسکونی بود که برای آنان پفراینده تشکیل شده و 2718 مورد نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند که تا کنون 146 مورد مرحله اول تسهیلاتشان و 40 مورد نیز مرحله دوم را نیز دریافت نموده اند.

بختیاری با بیان اینکه به این افراد تسهیلات معیشتی نیز داده خواهد شد، گفت: از این 3000 مورد برای تمامی افراد پفراینده دریافت تسهیلات معیشتی تشکیل شده است.

وی در خصوص ساخت اتاقک برای زلزله زدگان نیز اظهارکرد: در این زلزله با توجه به شرایط اقلیمی منطقه این پیشنهاد مطرح شد که برای بعضی از خانواده ها به جای پرداخت یاری هزینه اقامت موقت، اتاقکی ساخته گردد تا در آن اسکان یابند که برای تمامی این افراد اتاقک ساخته شده است. البته ممکن است تعداد انگشت شماری مدعی باشند که اتاقک برایشان ساخته نشده که در این خصوص با آنالیز های اجرا شده تعیین شد که این افراد در ابتدا اعلام نموده بودند که یاری هزینه اقامت را می خواهند و آن را دریافت نموده اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اقدامات اجرا شده برای تعمیر محل های نگهداری دام و طیور زلزله زدگان نیز گفت: 2000 صندلی دامی در این زلزله آسیب دید که برای تمامی آنها پفراینده تشکیل شده و 1986 مورد نیز به بانک معرفی شده اند تا تسهیلات خود را دریافت نمایند.

بختیاری با اشاره به شرایط سرمای هوا در این مناطق اظهارکرد: همانطور که می دانید در فصل سرما و هنگام بارش برف و باران امکان انجام امور عمرانی وجود ندارد، به همین دلیل نیز فرایند ساخت و بازسازی منازل کمی طول کشیده است، اما با گرم شدن هوا این فرایند شتاب بیشتری گرفته و ان شاالله طی چند ماه آینده این منازل تعمیر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 637

به "آخرین شرایط بازسازی خانه های زلزله زدگان در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط بازسازی خانه های زلزله زدگان در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید