راهنمای سفر به اندونزی؛ کشوری دیدنی در قاره کهن

به گزارش مجله جاودان، اندونزی، یکی از متنوع ترین کشورهای دنیا به شمار می آید. در این کشور بهشت گونه که دارای بیش از 13 هزار جزیره بوده، برای هر گردشگر با هر سن و جنسیت و سلیقه، چیزی برای لذت بردن پیدا می گردد. به غیر از تمامی شگفتی های طبیعی موجود در این کشور، مردم صمیمی و پذیرا، غذاهای خوشمزه، مراکز اقامتی با هزینه های معقول و غروب های تماشایی که نفس شما را به شماره می اندازند نیز از جمله ویژگی های فوق العاده ای هستند که این مقصد گردشگری محبوب را برای گردشگران جذاب تر می نمایند. اگر قصد سفر به اندونزی را دارید، مطلب راهنمای سفر به اندونزی را بخوانید و با جاهای دیدنی اندونزی آشنا شوید. لازم دانستیم عنوان کنیم که این کشور دیدنی در همسایگی استرالیا، مالزی و فیلیپین قرار گرفته است که آن ها نیز فوق العاده زیبا هستند.

راهنمای سفر به اندونزی؛ کشوری دیدنی در قاره کهن

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

اندونزی در یک نگاه

اندونزی در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار گرفته است؛ در حقیقت بین قاره آسیا و اقیانوسیه قرار گرفته است. این کشور با جمعیت بیش از 275 میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است. پایتخت این کشور جاکارتا Jakarta و واحد پول آن روپیه هست. بخاطر موقعیت مرکزی اندونزی بین خاورمیانه، جنوب شرقی آسیا و شرق دور، این کشور تحت تاثیر دین های مختلف از جمله بوداییسم، هندوییسم، کنفسیوس گرایی، مسیحیت و اسلام بوده که این باعث ترکیب جالب فرهنگی در این کشور شده است. اسلام اصلی ترین مذهب این کشور بوده، اما جزیره بالی مذهب ویژه هندوییسم خود را دارد. کلمات و اصلاحات مهم در زبان اندونزیایی این ها هستند:

سلام: هالو Halo

سپاسگزارم: تریما کاسی Terima kasih

خوشمزه: لذت Lezat

دستشویی: کامار ماندی Kamar mandi

قیمت چقدر است؟!: براپا بانیاک؟! Berapa banyak

بیش از اندازه گران: ترلالو ماهال Terlalu mahal

نمی خواهم: تیداک مائو Tidak mau

محبوب ترین نقاط اندونزی برای سفر و بازدید

بیشتر کسانی که در خصوص راهنمای سفر به اندونزی فکر می نمایند، سفر به بالی Bali، مشهورترین نقطه این کشور را در نظر دارند. اما این کشور جزیره ای به جز بالی Bali، چیزهای بسیار زیاد دیگری برای ارائه دارد. از آتشفشان ها و معبدها، تا آبشارها، سواحل ماسه ای و مزارع بزرگ برنج، تا حیات وحش فوق العاده موجود در جنگل های سوماترا Sumatra، اندونزی را می توان یک کشور بسیار وسیع با تنوع فراوان برای کشف و تجربه دانست. همانطور که حتما می دانید بالی Bali مشهور ترین جزیره اندونزی محسوب می شود. در طول فصل های پرگردشگر، این مورد از جاهای دیدنی اندونزی مملو از گردشگران بوده، اما حتی در همان زمان هم از دیدن زیبایی های آن انگشت به دهان خواهید شد. اگر به غواصی علاقه دارید، جزایر گیلی Gili Islands مکان مناسبی برای شما هستند. امکانات و مراکز فوق العاده عالی برای انجام غواصی در این جزایر وجود دارند؛ همچنین حیات وحش بی نظیری که شما را به شگفتی وا می دارد. پارک ملی کومودو Komodo National Park در جزیره فلورس Flores Island نیز یک مقصد گردشگری تماشایی بوده که اژدهای کومودو Komodo dragon (گونه ای بزرگ و نادر از مارمولک) در این مورد از جاهای دیدنی اندونزی زیست می نماید. جزایر راجا آمپات Raja Ampat Islands بخاطر وسعت و تنوع جانوران دریایی و دیواره های مرجانی خود شهرت دارد.

بهترین زمان برای سفر به اندونزی

براساس راهنمای سفر به اندونزی باید بدانید که اندونزی دارای آب و هوای استوایی بوده و به علت نزدیکی به خط استوا، دمای هوا در تمامی طول سال تقریبا به یک اندازه باقی می ماند. ماه های می تا سپتامبر (اواخر بهار تا اوایل پاییز) فصل خشک و ماه های اکتبر تا آوریل (اواسط پاییز تا اواسط بهار) فصل آب و هوای تر به شمار می فرایند. فصل خشک در این کشور، فصل پرگردشگرش محسوب می شود. فصلی که می بایست در آن از سفر به اندونزی خودداری کنید، فصل پرباران است؛ بویژه در نوسا تنگارا Nusa Tenggara که احتمال سیل در آن فوق العاده زیاد خواهد بود.

فستیوال های اصلی در اندونزی

در طول زمان یک ماهه جشن رمضان Ramadan، بسیاری از رستوران و فروشگاه های اندونزی در بیشتر اوقات روز تعطیل هستند؛ بنابراین بهتر است وسایل حمل و نقل و مرکز اقامتی خود را از قبل رزرو نمایید. البته در جزیره بالی این جشن برپا نمی شود. جشن روز استقلال یا روز ملی Independence/National day در ماه آگوست برگزار می شود و بزرگترین فستیوال اندونزی به شمار می آید. اغلب در طول این جشن، رژه بزرگی در پایتخت کشور یعنی جاکارتا Jakarta برپا می شود. فستیوال نیه پی Nyepi، جشن سال نو جزیره بالی به شمار می رود و در ماه مارس برگزار می شود. براساس راهنمای سفر به اندونزی باید بدانید که در طول این فستیوال، تقریبا همه جا در بالی بسته بوده و همه در حال روزه دریافت و انجام مدیتیشن هستند.

مهمترین کارهای قابل انجام در اندونزی

در میان مزارع برنج بالی Bali دوچرخه سواری کنید

خودتان را در واقعیت جاهای دیدنی اندونزی غرق کنید و در خصوص زندگی مردم محلی بیشتر بیاموزید، به یک تور دوچرخه سواری در مناطق روستایی بروید و صبح زود خودتان را به تراس های مزارع برنج تگالالانگ Tegalalang برسانید، در یک بوفه با منظره کوه باتور Mount Batur صبحانه بخورید و در امتداد جاده های زیبا، روستاهای کوچک و مسیرهای گلی و مزارع برنج دوچرخه سواری کنید.

به سمت بالای یک آتشفشان فعال کوهنوردی کنید

وقتی از کوه باتور Mt. Batur در بالی Bali یا کوه برومو Mt. Bromo در جاوا Java بالا بروید، زیباترین طلوع آفتاب زندگیتان را تماشا خواهید کرد.

اژدهای کومودو را از نزدیک ببینید

پارک ملی کومودو Komodo National Park تنها جایی است که می توانید در آن بزرگترین مارمولک دنیا یا همان اژدهای کومودو را تماشا کنید. اگر در طول هفته به بازدید از این مورد از جاهای دیدنی اندونزی بروید، نسبت به آخر هفته ها ارزان تر خواهد بود.

غواصی را تجربه کنید

اگر می خواهید اندونزی را تا نهایت آن تجربه کنید، حتما سری به کومودو Komodo یا راجا آمپات Raja Ampat که بهترین نقاط این کشور برای غواصی هستند، بزنید و به غواصی و تماشای عجایب زیر آب مشغول شوید.

بهشت را در جزایر گیلی Gili Islands پیدا کنید

در فاصله چند ساعته از بالی Bali، می توانید سری هم به جزایر گیلی Gili islands بزنید و یک سفر فرعی بسیار خوشایند داشته باشید. گیلی منو Gili Meno کوچکترین جزیره از میان این جزایر بوده که لاکپشت های دریایی در آن به جست و خیز مشغول هستند. گیلی تراوانگان Gili Trawangan که مردم محلی آن را با عنوان گیلی تی Gili T می شناسند، بزرگترین جزیره بوده و بخاطر زندگی شبانه پرشور خود شهرت دارد. در آخر، بهتر است بدانید این مورد از جاهای دیدنی اندونزی مملو از مرجان هستند؛ بنابراین راه رفتن در ساحل بسیار سخت است؛ بویژه اگر کفش به پا نداشته باشید.

بهترین غذاهای اندونزی

ممکن است قبلا هم این نکته را شنیده باشید که اندونزی بهشت علاقمندان به غذا محسوب می شود. این کشور با تاریخچه هلندی و ادویه جاتی که در غذاهایش استفاده می شوند، غذاهایی دارد که فرادنیای هستند. از غذاهای خیابانی تا غذاهای شیکی که در رستوران های باکلاس نوش جان می کنید، همه غذاهای این کشور خوش طعم و لذیذ هستند. در این بخش از راهنمای سفر به اندونزی، بعضی از محبوب ترین غذاهای اندونزی را می شماریم. ماده اصلی گودگ Gudeg جک فروت (یک نوع میوه استوایی) است. این غذا کمی شیرین بوده و برای گیاهخوارانی که به دنبال غذاهای گیاهی خوش طعم اندونزیایی هستند، گزینه ای عالی به شمار می رود. ساتای (ساته) Satay روی ذغال پخته می شود و با کیک های برنجی سرو می شود. این غذا را به آسانی در هر کوچه و خیابانی می توانید پیدا کنید و از غذاهای خوشمزه خیابانی اندونزی به شمار می رود. راوون Rawon به جاوای شرقی تعلق دارد. این غذای خورشت مانند با رنگ تیره و طعم آجیلی، غذایی بوده که از خوردن آن سیر نمی شوید. سیومای Siomay در حقیقت ماهی بخارپز بوده که با تخم مرغ، انواع سبزیجات و سیب زمینی بخارپز سرو می شود. بانتوت Buntut دم گاو بوده و در اندونزی بسیار محبوبیت دارد. این غذای فوق العاده خوش طعم باعث می شود آرزو کنید هر روز می توانستید از آن بخورید.

هزینه معمول برای سفر به اندونزی

اندونزی دارای مراکز اقامتی با هزینه معقول و مناسب و ویلاهای مجلل با هزینه منطقی و قابل پرداخت است، بنابراین اینکه سفر ارزان یا گرانی به این کشور داشته باشید، کاملا به خود شما بستگی دارد. اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که با کوله پشتی و ارزان سفر می کنید، می توانید به آسانی و با هزینه کم در این کشور به سفر و ماجراجویی مشغول شوید. یک نکته خوب برای تنظیم هزینه ها و صرفه جویی در آن ها این بوده که یک موتورسیکلت برای رفت و آمدهای خود کرایه کنید. کرایه موتورسیکلت در بالی Bali در حدود 5 دلار در روز است. اگر دلتان می خواهد ارزان سفر کنید و مراقب هزینه های خود هستید، با روزی 25 تا 30 دلار می توانید سفر خوبی در اندونزی داشته باشید. اگر بودجه متوسطی دارید و دلتان می خواهد گاهی کمی ولخرجی هم نموده و محل اقامت بهتری رزرو کنید، احتمالا بین 50 تا 100 دلار در روز هزینه خواهید داشت.

نکات مهم برای داشتن سفر مسئولانه به اندونزی

سعی کنید بیشتر از اینکه به رستوران های مجلل و توریستی بروید، در غذاخوری های کوچک محلی به غذا خوردن مشغول شوید؛ معمولا اصیل ترین، خوش طعم ترین و کم هزینه ترین غذاها در این مکان ها یافت می شوند. هرجا که ممکن است از بازارهای محلی خرید کنید و سوغاتی ها و صنایع دستی را از هنرمندان و فروشندگان محلی خریداری نمایید. قبل از بازدید از جاذبه های گردشگری که حیوانات در آن ها موجود هستند، حتما تحقیق کنید و مطمئن شوید که در آن ها از حیوانات سو استفاده نمی شود؛ از پول دادن به گداهای خیابانی در اندونزی خودداری کنید؛ چرا که این کار باعث تشویق آن ها به انجام این کار می شود. اگر دلتان می خواهد به مردم فقیر یاری کنید، بهتر است یاری های خود را به سازمان و موسسات معتبر ارائه کنید تا از طرف شما به نیازمندان واقعی منتقل شوند. همواره هنگام خرید کردن، ساک خودتان را همراه داشته باشید تا مجبور به پذیرفتن کیسه و ساک های پلاستیکی فروشگاه ها نشوید؛ بدین وسیله در مصرف پلاستیک صرفه جویی و به محیط زیست یاری خواهید کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 733

به "راهنمای سفر به اندونزی؛ کشوری دیدنی در قاره کهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به اندونزی؛ کشوری دیدنی در قاره کهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید