ارتفاع بارش های همرفتی در سیستان وبلوچستان به 43 میلیمتر رسید

به گزارش مجله جاودان، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه بارش های همرفتی استان در شبانه روز گذشته به 43 میلی متر رسید.

ارتفاع بارش های همرفتی در سیستان وبلوچستان به 43 میلیمتر رسید

به گزارش خبرنگار از ، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ادارات هواشناسی سراسر سیستان و بلوچستان تا صبح امروز از ایستگاه های هواشناسی و بارانسنجی شهرستان های نیکشهر، سراوان، خاش، مهرستان، قصرقند، بزمان و دلگان بارندگی گزارش شد که بیشینه بارش ها مربوط به شهرستان نیکشهر بوده است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی های ایستگاه های بارانسجی پیپ از توابع نیکشهر 43، شهر نیکشهر 28 و چانف از توابع نیکشهر 27 میلی متر بوده است.

حیدری اضافه نمود: به طور کلی طی شبانه روز گذشته از 25 ایستگاه گزارش بارندگی دریافت شد که بارش های 8 ایستگاه بین 10 تا 43 میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از تداوم فعالیت توده های همرفتی در سطح استان خبرداد و گفت: بر اساس آخرین الگو های پیش یابی و مدل های جوی، همچنان در ساعات بعدازظهر و شب رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال صاعقه و بارش تگرگ در بعضی نقاط استان رخ می دهد.

حیدری اظهار داشت: روز شنبه فعالیت سامانه در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در بعضی نقاط شمال استان متمرکز است، اما روز یکشنبه نواحی مرکزی و جنوبی استان در گیر سامانه خواهند شد.

وی ادامه داد: بارش ها، سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن ناگهانی و موقتی مسیل ها در جنوب استان و طغیان بعضی رودخانه های فصلی خواهد شد. از اینرو به هم استانی ها توصیه می گردد از اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و رفتن به ارتفاعات خودداری نمایند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توضیح داد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب سه روز آینده در سطح شهر زاهدان نیز شرایط برای رگبار و رعدوبرق و باد شدید لحظه ای فراهم است که در بعضی نقاط آبگرفتگی موقتی معابر انتظار می رود.

حیدری به وزش باد های 120 روزه در شمال استان اشاره نمود و گفت: امروز بعدازظهر و شب در شمال استان سرعت باد افزایش یافته و در بعضی نقاط باد و گردوخاک خواهیم داشت و از سه شنبه تا پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی استان متمرکز خواهد شد.

وی اضافه نمود: تا سه شنبه دریای عمان بویژه در نواحی شرقی مواج پیش بینی می گردد. همچنین تا یکشنبه شرایط برای رگبار های پراکنده، رعدوبرق و تندباد های لحظه ای در سواحل فراهم است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 215

به "ارتفاع بارش های همرفتی در سیستان وبلوچستان به 43 میلیمتر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتفاع بارش های همرفتی در سیستان وبلوچستان به 43 میلیمتر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید