برترین زمان سفر به کیش

به گزارش مجله جاودان، کیش یکی از محبوب ترین و در عین حال مجذوب کننده ترین مقاصد گردشگری ایران است. سفر به این جزیره در برترین زمان ممکن می تواند لذت سفر شما را دوچندان کند.

برترین زمان سفر به کیش

کیش برای بیشتر گردشگران با سلیقه ها و علاقه های مختلف یک مقصد ایدئال است؛ از افراد شیفته مراکز خرید مدرن و سرگرمیات هیجان انگیز و مفرح گرفته تا افرادی که در پی یافتن مکانی زیبا و آرامش بخش هستند. استراحت و سرگرمی در سواحل نقره فام و مرجانی مروارید خلیج فارس که مأمن ماهی های رنگارنگ و زیبا هستند و دریایی با آبی به زلالی اشک چشم، هر گردشگری را برای سفر به این جزیره که یکی از قطب های مهم گردشگری کشور است، ترغیب می نماید.

در سال های اخیر زمینه استفاده از سرگرمیات مجذوب نماینده و لذت بخشی در این جزیره ایجاد شده که بعضی از آن ها تنها مختص کیش هستند. تمام این موارد باعث می گردد هر فردی وسوسه گردد، حتی برای یک بار هم شده، سفری به این جزیره داشته باشد.

برای هدایت بیشتر مسافران، خبرنگاران برترین فرصت انتخاب تور از میان آژانس های مسافرتی به مقاصد داخلی و خارجی با مقرون به صرفه ترین قیمت ها در اختیارتان قرار داده است.

شما می توانید با جستجویی ساده در خبرنگاران، متناسب با هزینه ها و زمان مدنظر خودتان از میان لیست تورهای ده ها آژانس معتبر، برترین تور کیش را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید و در نهایت مقرون به صرفه ترین تور به مقصد کیش را انتخاب کنید.

البته پس از این توضیحات، این مقاله برترین زمان های سفر به این شهر زیبا را به تفصیل بیان نموده که امکان انتخاب بیشتری برای زمان سفر شما فراهم گردد.

سفر به کیش در برترین زمان، باعث می گردد بیشترین بهره را از سفر خود ببرید؛ البته برترین زمان سفر به این جزیره بسته از هدف شما از سفر به آن فرق دارد و برای همه افراد یکسان نیست. در ادامه به آنالیز این موضوع از ابعاد مختلف می پردازیم

برترین زمان از نظر آب و هوا

مناسب ترین زمان برای سفر به کیش از اوایل دی ماه تا اواخر فروردین (نهایتا اواخر اردیبهشت) است؛ البته ممکن است حتی در ماه فروردین (پرمسافرترین ماه در کیش) هم گرمای هوا برای بعضی از افراد قابل تحمل نباشد. در اردیبهشت ماه هم که هنوز رطوبت هوا آن چنان زیاد نشده، آب دریا سرد است و گاهی اوقات نسیم باد خنک در شب ها هوای این جزیره را بهاری می نماید.

در این ماه ها هوای کیش در برترین حالت است و مناسب ترین مکان برای تجربه هوای بهاری در زمستان است؛ البته در کل هوای کیش اغلب اوقات گرم و مرطوب است؛ اما در این ماه ها دما و رطوبت جزیره به حداقل مقدار خود می رسد. میانه دمای کیش در این ماه ها معمولا بین 19 تا 22 درجه متغیر است. چنانچه برای لذت بردن از دریا و ساحل بی نظیر کیش می خواهید به این جزیره سفر کنید، تابستان اصلا فصل مناسبی است؛ زیرا گاهی اوقات رطوبت هوا در این فصل به 100 درصد هم می رسد و حتی نفس کشیدن برای شما سخت می گردد. ضمناً در ماه های آذر و دی باران های سیل آسای این جزیره را نیز تجربه کنید

برترین زمان برای شرکت در رویدادهای فرهنگی جزیره

درست است از نظر آب و هوا تابستان به هیچ وجه فصل مناسبی برای سفر به کیش نیست؛ اما جشنواره تابستانی کیش که هر سال از تاریخ 15 تیر تا 15 شهریور در این جزیره برگزار می گردد باعث شده است حتی در تابستان هم مسافران زیادی راهی این جزیره شوند.

برپایی برنامه های شاد و مفرح مانند برنامه های متنوع ورزشی، کنسرت ها، جنگ های شبانه، تئاتر، نمایش نمایش، برپایی کارناوال های شادی، اهدای میلیون ها جایزه نقدی و غیرنقدی، آذین بندی خیابان های کیش که زیبایی آن ها را مخصوصا شب ها دو چندان می نماید، باعث شده است تعداد زیادی از گردشگران داخلی و حتی خارجی در زمان برپایی این جشنواره به کیش سفر نمایند.

برنامه و خدمات این جشنواره که در تابستان 97 هم برگزار خواهد شد، به توضیح زیر است:

  • ارائه تخفیف های ویژه در مراکز خرید
  • جشنواره آبنبات چوبی برای بچه ها و امکان استفاده رایگان بچه ها زیر هفت سال از خدمات هتل ها
  • رالی تور خانوادگی و قرعه کشی برای اهدای خودروهای لوکس و گران قیمت
  • برگزاری کنسرت گروه های موسیقی با حضور هنرمندان مطرح کشور، اجرای استندآپ کمدی و دیگر رویدادهای ویژه فرهنگی
  • قرعه کشی برای اهدای جوایز نقدی

ضمناً اگر تنها برای گردش در مراکز خرید کیش قصد سفر به این جزیره را دارید، تابستان هم می توانید به آن سفر کنید؛ زیرا تقریبا همه مراکز خرید مجهز به سیستم های تهویه مطبوع کاملا مناسب هستند.

برترین زمان از نظر خلوت بودن و مناسب بودن هزینه سفر

توصیه می کنیم اسفند ماه را برای سفر به کیش انتخاب کنید؛ زیرا در این فصل معمولا هم جزیره خلوت بوده، هم هوای جزیره مطلوب است و هم معمولا تورهای ویژه مقرون به صرفه قیمتی نیز در این ماه ارائه می گردد.

جالب است بدانید که خبرنگاران امکان جستجوی آسان برای تهیه بلیط هواپیما از میان ده ها فروشنده معتبر با متنوع ترین قیمت ها را برای مسافران معرفی نموده است که به شما این امکان را می دهد تا مقرون به صرفه ترین بلیط به مقصد کیش را پیدا کنید.

پس اگر تمایل دارید به این جزیره زیبا در برترین زمان، سفر کنید حتما در خبرنگاران جستجو کنید.

توصیه می کنیم در هر زمانی وسط هفته به این جزیره سفر کنید؛ ممکن است با این کار برنامه های ویژه و شاد آخر هفته کیش را از دست بدهید؛ اما اگر در روزهای وسط هفته هم جزیره خلوت تر است و هم در حدود 30 درصد در هزینه های سفر شما صرفه جویی می گردد.

در سرانجام گفتنی است در صورتی که می خواهید از سرگرمیات دریایی کیش مانند شاتل، بانانا، غواصی، قایق ها و کشتی های سرگرمیی بهره ببرید، حتما در زمانی سفر کنید که مطمئن هستید دریا طوفانی نیست؛ برای اطمینان از این موضوع قبل از سفر خود سرعت وزش باد را در روزهایی که در کیش هستید، کنترل کنید.

منبع: کجارو / لحظه آخری / hellokish.com / iranplanner.com
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2007

به "برترین زمان سفر به کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید