استارتاپ ای تحفه سفیر سوغات وصنایع دستی ایرانی

به گزارش مجله جاودان، استارتاپ ای تحفه یک فروشگاه آنلاین سوغات و صنایع دستی است که ضمن معرفی بهترین و معتبرترین برند و فروشگاه های شهری، امکان خرید و هدیه دادن آنلاین سوغات و محصولات را نیز برای مردم عزیز کشورمان فراهم کرده است.

استارتاپ ای تحفه سفیر سوغات وصنایع دستی ایرانی

استارتاپ ای تحفه توسط احسان رشید بنیانگذاری شده است. او متولد سال 1362 در شهر مشهد و اصالتا اهل سبزوار است. احسان، فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک سیالات از دانشگاه مشهد است.

ایده ای تحفه چطور شکل گرفت؟

آخرین محل کار من پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بندرعباس بود. در ایامی که آنجا مشغول بودم، هر چند ماه یک بار برای دیدن خانواده با ماشین به سبزوار می رفتم. در جهت از شهر اردکان، حلوا ارده می خریدم و به عنوان سوغات برای خانواده می بردم.

یکی از پر انرژی ترین و خوشمزه ترین صبحانه های ایرانی، ترکیب ارده با شیره انگور است. البته اگر هر دوی آنها اصیل و باکیفیت باشند. زمانی که ارده مصرفی خودم برای صبحانه تمام می شد، هیچ وقت نمی توانستم مشابه حلوا ارده اردکان را در مغازه ها یا فروشگاه های زنجیره ای سبزوار یا بندرعباس پیدا کنم.

برندهای مشابه نیز طعم و عطر ارده اردکان را نداشتند. اگر هم ارده اردکان اصل در شهرهای بزرگ مثل تهران پیدا می شد، معمولا از تاریخ تولید آنها زمان زیادی گذشته بود و آن تازگی خاص را نداشت. علاوه بر این، عادت شخصی خودم بر این بود که قبل از خرید محصول و سوغات یک شهر، ابتدا از مردم بومی آنجا سراغ بهترین فروشگاه و برند را می گرفتم و از آنجا خرید می کردم.

همین موضوعات باعث شد به این فکر بیفتم که چرا مردم ایران با بهترین و معتبرترین برندهای سوغات و صنایع دستی آشنا نباشند و علاوه بر آشنایی، چرا نتوانند در لحظه و به صورت آنلاین محصول موردنظر خود را خریداری کنند. خلاصه خرید حلوا ارده تازه، اصل و باکیفیت اردکان و همچنین پیدا کردن بهترین فروشگاه های هر شهر همان جرقه ابتدایی برای راه اندازی ای تحفه بود.

قبل از اینکه استارتاپ خود را راه اندازی کنید، مشغول چه کاری بودید؟

قبل از راه اندازی استارتاپ ای تحفه در صنعت نفت و گاز مشغول کار بودم. حدود 8 سال در پالایشگاه های مختلف داخلی و خارجی در واحد مهندسی فعالیت داشتم.

خدماتی که ای تحفه به مشتریان خود ارائه می دهد، شامل چه مواردی است؟

استارتاپ ای تحفه یک فروشگاه آنلاین سوغات و صنایع دستی است که ضمن معرفی بهترین و معتبرترین برند و فروشگاه های شهری، امکان خرید و هدیه دادن آنلاین سوغات و محصولات را نیز برای مردم عزیز کشورمان فراهم کرده است. کاربران می توانند از طریق وب سایت ای تحفه با بهترین برندهای سوغات و محصولات ایرانی آشنا شوند و خرید خودشان را انجام دهند.

استارتاپ ما در دو حوزه سوغات و صنایع دستی فعال است. سبد محصول ما فقط سوغات نیست، بلکه تحفه هر شهر است، به این معنا که برخی ارزاق روزانه مانند عسل، چای، برنج، زعفران، روغن حیوانی، خرما و… نیز در سایت ای تحفه با تضمین کیفیت و قیمت موجود است.

از چه زمانی کار خود را شروع کردید؟

مراحل تحقیق و توسعه و همچنین نوشتن طرح توجیهی کار از حدود یک سال پیش شروع شد. راه اندازی نسخه نهایی سایت نیز از اوایل شهریور ماه امسال انجام شد.

سرمایه اولیه تان برای شروع کار چقدر بود؟

سرمایه اولیه ما برای راه اندازی استارتاپ ای تحفه مبلغی در حدود 100 میلیون تومان بود.

از زمانی که ای تحفه را راه اندازی کردید، چه تعداد کاربر از خدمات شما استفاده کرده اند؟

از زمان شروع کار تا به امروز بیش از 30هزار نفر از خدمات این استارتاپ که معرفی بهترین برند و امکان خرید آنلاین است، استفاده کرده اند.

شیوه درآمدزایی تان چگونه است؟

طی قراردادی که با فروشندگان منعقد می کنیم، درصدی از مبلغ فروش به عنوان کارمزد از فروشنده دریافت می شود. سعی ما بر این است که قیمت درب فروشگاه برند در همان شهر با قیمت سایت یکسان باشد.

از زمان راه اندازی استارتاپ ای تحفه، چقدر فروش داشته اید؟

ما هنوز تبلیغات رسمی خودمان را شروع نکرده ایم و در حال چیدمان و پر کردن قفسه های سایت و عقد قرارداد با برندهای شناسایی شده هستیم اما خوشبختانه تا همین جای کار نیز از طریق سرچ گوگل مشتری خوبی داشتیم. متاسفانه در این فاز نمی توانم مبلغ فروش را عنوان کنم.

استارتاپ ای تحفه فروشگاه آنلاین سوغات و صنایع دستی است که ضمن معتبرترین برند و فروشگاه های شهری، امکان خرید و هدیه دادن آنلاین سوغات را فراهم کرده است

تامین کنندگان محصولات را چطور شناسایی می کنید؟

مراحل انتخاب تامین کنندگان و فروشندگان سایت ای تحفه، براساس نظرسنجی مردم بومی آن منطقه صورت می گیرد. این نظر سنجی ها با شیوه های متفاوتی از قبیل حضوری، تلفنی و از طریق شبکه های اجتماعی و در یک جامعه آماری بالا انجام می شود. ما اعتقاد داریم که بهترین منبع برای انتخاب معتبرترین برند و باکیفیت ترین محصول مردم بومی همان منطقه هستند.

برای معرفی استارتاپ خود و اینکه بیشتر شناخته شوید، چه کارهایی را انجام دادید؟

فعلا در مرحله عقد قرارداد با برندهای مختلف در سراسر کشور هستیم. اما برای محصولات موجود بیشتر تبلیغات مان در حوزه شبکه های اجتماعی و تبلیغات کلیکی و حضور در نمایشگاه ها ست.

مهم ترین چالش پیش روی شما از وقتی که کارتان را شروع کردید، چه چیزهایی بوده است؟

ما در این کار چالش های خیلی زیادی داریم، آن هم به خاطر تنوع بالای محصول و گستردگی کشور است. اما خدا را شکر تا به امروز چالش حل نشده نداشته ایم. تنها در بحث لجستیک و ارسال محصول است که معضلاتی داریم آن هم برای برخی محصولات حساس و شکننده که در حال تحقیق و بررسی برای رفع آن هستیم.

در چشم اندازی که برای ای تحفه ترسیم شده، به دنبال چه هستید؟

ان شاءالله فاز بعدی کار ما صادرات سوغات و صنایع دستی است که در واقع صادرات فرهنگ، هنر و اصالت ایران است، چون با بهترین های ایران کار می کنیم از بابت کیفیت و سلامت محصولات نگرانی نداریم. امیدوار هستیم که در آینده ای نزدیک از ای تحفه به عنوان سفیر سوغات ایران یاد شود.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 744

به "استارتاپ ای تحفه سفیر سوغات وصنایع دستی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارتاپ ای تحفه سفیر سوغات وصنایع دستی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید