استفاده شانگهای از کلان داده برای کنترل کرونا

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، میلیون ها نفر در شهر شانگهای هر روز از کنار هم می گذرند و از وسایل نقلیه عمومی استفاده می نمایند. لذا امکان انتقال ویروس کرونا وجود دارد. مقامات شهر شانگهای برای به حداقل رساندن امکان انتقال ویروس کرونا از بیگ دیتا یا کلان داده استفاده می نمایند.

استفاده شانگهای از کلان داده برای کنترل کرونا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

افراد شاغل در شهر شانگهای موظف به گزارش مرتب دمای بدن، تاریخچه سفرهای درون شهری و برون شهری و دیگر اطلاعات مربوط به خود به وسیله اپلیکیشن های طراحی شده هستند و این اطلاعات به یک پلاتفورم نگهداری کلان داده منتقل شده و مقامات از داده های یادشده برای مدیریت شرایط بیماری کرونا بهره می گیرند.

به گفته شن یوکسین مدیر اداره داده ها در دفتر امنیت عمومی شهرداری شانگهای، این اطلاعات شرایط تک تک افراد را در شهر شانگهای به خوبی نشان می دهد و لذا بر همین اساس می توان در خصوص شرایط بهداشتی و سلامت شهر تصمیم گرفت. در نهایت اگر احساس گردد شرایط سلامت در نواحی و نقاطی از شهر رو به وخامت گذاشته، می توان با قرنطینه آن نقاط یا بستن اماکن عمومی و مغازه ها از گسترش مسائل جلوگیری کرد.

اداره یادشده علاوه بر جمع آوری اطلاعات به وسیله تک تک شهروندان، داده هایی را به وسیله پلیس، مقامات بهداشتی و درمانی و دیگر نهادهای دولتی جمع آوری می نماید و به افراد در معرض خطر آلودگی به سرعت هشدار می دهد. همچنین اگر محله ای بیش از حد آلوده تشخیص داده گردد، برای ضدعفونی آن اقدام می گردد.

همچنین به شرکت ها و نهادهای دولتی و خصوصی اطلاع داده شده که کارکنان آنها قبل از بازگشت به محل کار باید مورد آنالیز و تأیید مقامات محلی شانگهای قرار بگیرند تا از سلامت آنها اطمینان حاصل گردد. در بعضی موارد به علت آلودگی کارکنان بعضی شرکت ها تنها به تعداد اندکی از آنها اجازه حضور در محل کار داده شده است.

دولت چین اطمینان داده اطلاعات شخصی جمع آوری شده توسط مقامات این کشور تنها برای ارتقای شرایط بهداشت و سلامت به کار می رود و بدون رضایت شهروندان به هیچ منظوری مورد استفاده قرار نمی گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 860

به "استفاده شانگهای از کلان داده برای کنترل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده شانگهای از کلان داده برای کنترل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید