افتتاح 5 طرح صنایع دستی در شهرستان بیرجند

به گزارش مجله جاودان، نمایشگاه نقاشی صنایع دستی به نمایندگی از 5 طرح صنایع دستی در باغ و عمارت اکبریه بیرجند افتتاح شد.

افتتاح 5 طرح صنایع دستی در شهرستان بیرجند

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، این نمایشگاه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و مسئولین و معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند صبح روز سه شنبه 25 خردادماه افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: امروز به مناسبت هفته صنایع دستی، دو کارگاه حوله بافی در روستاهای حاجی آباد و دستگرد و یک کارگاه صنایع دستی در بیرجند و سایت فروش صنایع دستی با هزینه 65 میلیون تومان و اشتغال زایی 27 نفر در بیرجند افتتاح شد.

حسن رمضانی هدف از افتتاح نمایشگاه نقاشی با عنوان (صنایع دستی خانه ما) را معرفی صنایع دستی و ظرفیت استان به بچه ها و آحاد جامعه دانست و گفت: در این نمایشگاه با همکاری آموزش و پرورش از دانش آموزان خواسته شده تا متناسب با صنایع دستی استان، آثار خود را ارائه دهند.

فولادی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند گفت: این مسابقه با هدف تشویق و ترغیب بچه ها و نوجوانان برای آشنایی با صنایع دستی ویژه سنین 4 تا 12 سال به مناسبت هفته صنایع دستی برگزارشد.

حسنعلی فولادی اضافه کرد: گروه های سنی 4 تا 12 سال 80 اثر ارائه دادند که از بین آثار 50 اثر منتخب شدند.

او اضافه کرد: علاقه مندان می توانند به مدت سه روز در دو نوبت صبح و عصر برای بازدید به نگارخانه سرو واقع در باغ اکبریه مراجعه نمایند.

در انتها ازنفرات برتر مسابقه صنایع دستی خانه ما با اهدای جوایز و لوح تقدیر قدردانی شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1711

به "افتتاح 5 طرح صنایع دستی در شهرستان بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 5 طرح صنایع دستی در شهرستان بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید