تهران؛ چهل ویکمین شهر هوشمند دنیا ، اروپا، مقصد محصولات شرکت های خلاق سیستان و بلوچستان می گردد

به گزارش مجله جاودان، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

تهران؛ چهل ویکمین شهر هوشمند دنیا ، اروپا، مقصد محصولات شرکت های خلاق سیستان و بلوچستان می گردد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

خدمات حمایتی متنوع تری به پژوهشگران ارائه خواهد شد

ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عمده فعالیت های این مرکز را در حوزه هایی مانند حمایت از طرح های پژوهشی، پسا دکتری، پسا دکتری ویژه، رساله های دکتری، حمایت از همایش ها و رویداد های علمی، اعطای کرسی پژوهشی، اعطای پژوهانه (گرنت) دانست و گفت: البته حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری نیز در این لیست واقع شده است تا فعالیت های علمی بیشتری در کشور توسط محققان انجام گردد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری تدوین برنامه های چالش، پیشگامان، میثاق، پیشتازان را از دیگر راهبرد های جدید صندوق دانست.

گذر از مرز های سنتی کشاورزی با اینترنت اشیا محقق می گردد

اینترنت اشیا (IOT) در حال دگرگون سازی صنعت کشاورزی است. IOT ظرفیت بالقوه و زیادی در کشاورزی دارد و بر اساس گزارش های منتشر شده ارزشی که IOT در کشاورزی ایجاد می نماید تقریبا 4/ 14 هزار میلیارد دلار است. همچنین پیاده سازی حسگر ها به کشاورزان یاری می نماید که تا از هر جایی از جهان کشت خود را مشاهده نمایند. این حسگر ها اطلاعات لحظه ای را به کشاورزان ارسال می نمایند.

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این راستا توسعه کشاورزی دیجیتال را در اولویت های نیازمحور و مساله محور خود قرار داده است. اولویتی که می تواند نسل کشاورزی را متحول نموده و در های نوینی را به روی این صنعت قدیمی و ریشه دار بگشاید.

اروپا مقصد محصولات شرکت های خلاق سیستان و بلوچستان می گردد

فرید شاهمردای رئیس مرکز نوآوری صنایع خلاق سیستان و بلوچستان با اشاره به استودیو های حرفه ای تاسیس شده در این مرکز بیان کرد که شرکت های بالنده ای در مرکز نوآوری صنایع خلاق سیستان و بلوچستان رشد نموده اند که صنایع دستی این منطقه را به اروپا صادر می نمایند.

وی با اشاره به پتانسیل های بالای استان سیستان و بلوچستان مانند گردشگری و صایع دستی، اظهار کرد: در این مدت نسبتاً کوتاه، تعدادی از شرکت های خلاق توانسته اند، دستاورد های خوبی کسب نمایند. شرکت سوچن که در این مرکز رشد نموده است، پیروز شده است با ایجاد دفتری در شهر لیون فرانسه، برای صنایع دستی زیبای استان، بازاریابی کند.

پنجمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می گردد

سلطانی نژاد، رئیس کمیته علمی پنجمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری این المپیاد در سال تحصیلی 99-1398 اطلاع داد و گفت: پنجمین دوره این المپیاد به همت مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان و با همکاری سایر بخش های وزارت آموزش و پروش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که ثبت نام پنجمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اواخر آذر ماه خواهد بود و نیمه اول بهمن ماه هم آزمون مرحله اول برگزار خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که منتخبین این المپیاد با استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و همکاری مشترک با مراکز تحقیقاتی معتبر بتوانند با پروراندن ایده های کاربردی در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی نقش موثری در کارآفرینی و سرعت توسعه کشور داشته باشند.

کشف و تشخیص مواد مخدر با ورود شرکت های دانش بنیان شتاب بیشتری می گیرد

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در هفته ای که گذشت با سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، درخصوص همکاری های فی ما بین در راستای کشف علمی و فناورانه مواد مخدر با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان داخلی ملاقات و تبادل نظر کردند.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این ملاقات با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در ارائه پیشرفته ترین فناوری ها برای کشف و شناسایی مواد مخدر توانمند هستند، گفت: از ورود فناوری و نوآوری شرکت های دانش بنیان به حوزه کشف، تشخیص و شناسایی حمایت می کنیم.

ماهیانه تا سقف 30 میلیون ریال حق الزحمه به محققان منتخب پرداخت می گردد

فدراسیون سرآمدان علمی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف حمایت از فارغ التحصیلان مقطع دکتری و یاری به ارتقاء کیفیت پژوهش کشور، از دوره های تحقیقاتی پسادکتری حمایت می نماید. از ابتدای سال 1395 تا انتهای سال 1397 تعداد 176 نفر، پیروز به جذب این حمایت ها از فدراسیون شده اند. فدراسیون در این بازه زمانی بیش از 46 میلیارد ریال حق الزحمه متقاضیان واجد شرایط پرداخت نموده است.

برای جذب این حمایت ها لازم است که شخص متقاضی فارغ التحصیل مقطع دکتری داخل کشور باشد و از زمان فارغ التحصیلی، بیش از 4 سال نگذشته باشد.

تهران، چهل ویکمین شهر هوشمند جهان است / لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی بر روی جوانان صاحب سرمایه فکری

سورنا ستاری روز دوشنبه 18 آذر در سومین همایش تهران هوشمند که در برج میلاد تهران برگزار گردید شرکت نموده و شهر هوشمند را یک سیستم عامل جدید بیان کرد که روی سخت افزار شهری مانند تهران قرار می گیرد و کل ماهیت شهر و کاربری آن را تغییر می دهد.

ستاری با اشاره به لزوم هوشمندسازی شهر ها توضیح داد: شاهد بهبود رتبه تهران در میان شهر های نوآور جهان هستیم و این شهر با رتبه 41 جز 50 شهر نوآور جهان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 603

به "تهران؛ چهل ویکمین شهر هوشمند دنیا ، اروپا، مقصد محصولات شرکت های خلاق سیستان و بلوچستان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران؛ چهل ویکمین شهر هوشمند دنیا ، اروپا، مقصد محصولات شرکت های خلاق سیستان و بلوچستان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید