افزایش 14 درصدی قیمت متوسط مسکن در کانادا طی ماه گذشته

به گزارش مجله جاودان، بازار مسکن کانادا در جولای به شرایط نسبتا عادی بازگشت و در حالیکه قیمت متوسط خانه 14 درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرد، رکورد تعداد فروش مسکن در این ماه هم شکسته شد.

افزایش 14 درصدی قیمت متوسط مسکن در کانادا طی ماه گذشته

جهت دریافت خدمات آلاچیق چوبی ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

انجمن املاک کانادا که نماینده 13 هزار مشاور مسکن در سراسر کشور است، این هفته گفت 62355 خانه بازفروش شده کانادایی در ماه جولای فروخته شد و رکورد قبلی این ماه را شکست.

رقم فروش به ثبت رسیده برای جولای 26 درصد بیشتر از ژوئن بود. جولای معمولا شلوغ ترین زمان سال برای فروش مسکن نیست اما مانند تمام چیزهای دیگر، پاندمی کووید-19 باعث شده فرایندهای قدیمی محو شوند.

بازار مسکن معمولا سال را در ماه های سردتر به آرامی شروع می نماید و در اوایل بهار گرم می شود. معمولا این بازار در مه یا ژوئن به اوج خود می رسد. تا اواخر تابستان، معمولا میزان فروش رو به کند شدن حرکت می نماید و پیش از شروع دوباره چرخه، در زمستان به خواب می رود.

اما از راه رسیدن کووید-19 در مارس ظاهرا این برنامه را به تعویق انداخته و باعث شد میزان فروش در مارس و آوریل به خاطر قرنطینه بسیار پایین باشد. حالا فروش دوباره دارد به بازار بازمی شود.

شان کتکارت اقتصاددان ارشد انجمن املاک در گزارش خود درباره ارقام منتشرشده گفت: جالب است که سه ماه چه تفاوتی عظیمی می تواند در بازار ایجاد کند. از تعدادی از پایین ترین ارقام فروش مسکن در آوریل به چند رکورد ماهانه در جولای رسیدیم. بخش عظیمی از چیزی که الان داریم می بینیم فعالیتی است که در شرایط عادی اوایل سال دیده می شد.

عظیم ترین شهرهای کانادا در صدر فعالیت فروش مسکن قرار داشتند. میزان فروش در منطقه تورنتو عظیم 49.5 درصد افزایش پیدا کرد و ونکوور عظیم و مونترال به ترتیب با 43.9 درصد و 39.1 درصد در رتبه های بعدی قرار داشتند.

قیمت فروش متوسط جولای 571500 دلار بود که نشان از افزایشی 14.3 درصدی نسبت به یک سال قبل داشت. انجمن املاک می گوید قیمت متوسط می تواند گمراه کننده باشد چون به راحتی تحت تاثیر فروش املاک گران قیمت در بازارهای عظیم در تورنتو و ونکوور قرار می گیرد.

قیمت ها و میزان فروش در حال افزایش است، اما هنوز تعیین است که بازار کاملا تحت تاثیر کووید-19 واقع شده است. میزان موجودی مسکن به پایین ترین درجه خود در 16 سال اخیر رسیده است.

کتکارت گفت: لیستینگ هایی هستند که به خاطر کووید-19 وارد بازار می شوند، اما بسیاری از املاک در حال حاضر به خاطر ویروس لیست نمی شوند.

برایان دوپراتو اقتصاددان تی دی بانک هم در اشاره به شکل بازگشت در آمارها که به صورت سقوطی شدید و بهبودی به همان اندازه ناگهانی است، گفت به نظر می رسد قرار است حداقل یک بهبود شکل وی داشته باشیم.

او افزود: در فقط سه ماه کوتاه، فعالیت بازفروش در کانادا و قیمت متوسط نه تنها به درجات پیش از پاندمی بازگشته اند، بلکه حالا دارند رکوردهای جدید می زنند.

رابرت کاوچیچ اقتصاددان بانک مونترال هم این دیدگاه را دارد که بازار مسکن نمی تواند تا ابد طی یک بازه رکود بر خلاف تمام انتظارها عمل کند.

او گفت: تقاضا برای خرید مسکن به فرایند افزایشی خود ادامه داده، که در تضاد با چیزی واقع شده است که در حال نرمال باید دید. بخشی از این مسئله نشان دهنده این حقیقت است که بازه درآمدی متوسط تا بالای بازار کار توانسته در مقابل بازه درآمد پایین خودش را خوب نگه دارد اما به هر حال می توان انتظار داشت که این درجات تقاضای انباشته مشاهده شده در جولای در بقیه سال محو بشود.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1195

به "افزایش 14 درصدی قیمت متوسط مسکن در کانادا طی ماه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 14 درصدی قیمت متوسط مسکن در کانادا طی ماه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید