انتخاب یک قصه بچگانه زیبا و قشنگ

به گزارش مجله جاودان، یک کتاب قصه بچه گانه خوب باید بتواند کودک را به گونه ای جذب کند که نتواند از شنیدن دست بردارد.

انتخاب یک قصه بچگانه زیبا و قشنگ

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام موشیما، کتاب قصه های خوب، هم داستانی گیرا و مجذوب نماینده دارند، هم تصاویر چشمگیر و خوش رنگ و هم نکاتی تربیتی برای آموزش به کودک.

هنگام خرید یک کتاب قصه بچگانه تازه، حتما باید به این توجه کنید که فرزندتان چه چیزی را می پسندد. اگر او عاشق حیوانات است، بهتر است یک کتاب قصه برایش بخریش خریداری کنید که قهرمانان اصلی آن حیوانات هستند. مهم ترین ویژگی یک قصه بچگانه این است که فرزندتان آن را دوست داشته باشد.

برترین قصه بچگانه برای خواب بچه ها چیست؟

کتاب قصه های هنگام خواب باید فرایندی آرام و بدون هیجان و خشونت داشته باشند. تصاویر کتاب باید رویایی و آرامش بخش با رنگ های زیبا و چشمگیر باشند. البته توجه کنید که لحن قصه خواندن شما برای کودک هم بسیار در علاقه او به کتاب اثر می گذارد.

برترین کتاب قصه برای خواب بچه ها، کتابیست که خودشان انتخاب نموده و داستان، شخصیت ها و تصاویر آن را دوست داشته باشند. اگر هر شب برای فرزندتان با حوصله و لحن بامزه، یک قصه بچگانه بخوانید، مطمئن باشید که هم او خواب راحتی خواهد داشت و هم صمیمیت بین شما و او بسیار افزایش پیدا می نماید.

چگونه قصه بچگانه تازه مورد علاقه فرزندم را انتخاب کنم؟

اگر هنوز نتوانسته اید فرزندتان را به کتاب و مطالعه علاقه مند کنید، اصلا ناامید و دلسرد نشوید. شما هنوز کتاب مورد علاقه او را پیدا ننموده اید. هر کودک با کودک دیگر فرق دارد و موضوعات متفاوتی را می پسندد. بعضی بچه ها عاشق کتاب های جادویی و تخیلی هستند. بعضی هم از کتاب های علمی خوششان می آید

برترین روش این است که همراه خود کودک به کتابفروشی بروید و با هم به کتاب های متنوع نگاه کنید. بگذارید کودک خودش تصمیم بگیرد که چه موضوعی را دوست دارد. شاید فرزند شما از یک کتاب علمی راجع به پروانه ها خوشش بیاید. اصلا تعجب نکنید. هر کودک سلیقه ای دارد و شما باید به آن احترام بگذارید.

مزایای انتخاب یک قصه بچگانه تصویری

بچه ها ذهنی بسیار خلاق و فعال دارند. آن ها با تماشا یک تصویر زیبا می توانند یک دنیای خیالی را در ذهنشان خلق نمایند. کتاب داستان های تصویری با تصاویر رنگارنگ، می توانند نقش به سزایی در علاقه مند کردن بچه ها به مطالعه و کتاب داشته باشند.

هنگام انتخاب یک کتاب قصه بچگانه تصویری، حتما باید به چند نکته دقت کنید. اول از همه تصاویر کتاب حتما باید مناسب سن کودک و بدون خشونت باشند. بعلاوه تصویرسازی عکس ها باید با کیفیت و حرفه ای بوده و رنگ آمیزی آن ها هم باید مجذوب نماینده و چشم نواز باشد.

یک کتاب قصه بچه گانه مفید راجع به چه موضوعاتیست؟

کتاب های داستان بچه ها می توانند راجع به هر موضوعی باشند. وسایل و اشیای ساده، عناصر طبیعت، بچه ها دیگر، جادو و رویا و ابر قهرمان ها تنها تعداد کمی از موضوعات خوب برای قصه کودک هستند. بچه ها تصوری بسیار گسترده دارند. تا زمانی که فرایند قصه مجذوب نماینده و بامزه باشد، آن ها آن را باور می نمایند و از آن لذت می برند.

یک قصه بچگانه مفید، باید حتما نکاتی را برای آموزش به کودک داشته باشد. این نکات می توانند نکاتی تربیتی مثل احترام به یکدیگر، نکات ساده علمی مثل حالات ماده یا نکات ارزشمند اخلاقی مانند مهربانی و از خودگذشتگی باشند.

یکی از مجذوب نماینده ترین موضوعات برای قصه بچگانه، خود کودک است. کتابی که فرزند شما قهرمان اصلی آن باشد بسیار می تواند مورد توجه او قرار گیرد.

کتاب قصه بچگانه اختصاصی با نام و تصویر کودک

در سال های اخیر این امکان برای والدین فراهم شده تا کتاب هایی اختصاصی با نام و تصویر فرزند دلبندشان سفارش داده و خریداری نمایند. قهرمان اصلی این کتاب ها خود کودک است. کودک در این کتاب ها با دوستان خیالی اش ماجراجویی می نماید و فرایند داستان را پیش می برد.

فرزند شما در این کتاب ها با صبر و حوصله و فکر کردن، مشکلاتی را حل می نماید و نکات مهمی را می آموزد. این امر باعث می گردد تا اعتماد به نفس کودک بسیار افزایش پیدا کند. علاوه بر آن فرزند شما در خلال این داستان ها یاد می گیرد که هیچ موضوعی در زندگی غیرقابل حل نیست و می تواند هر مسئله ای را با صبر و تفکر حل نماید.

با خرید کتاب قصه اختصاصی با نام و تصویر کودک، به راحتی می توانید کودک را به کتاب و کتاب خوانی علاقه مند نموده و عزت نفس او را تا حد زیادی ارتقا دهید.

سخن پایانی

انتخاب یک قصه بچگانه زیبا و قشنگ، نیازمند شناخت سلیقه فرزندتان است. برای اینکه کتاب مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید، باید به او اجازه بدهید تا خودش انتخاب کند. هنگام خرید یک کتاب قصه حتما باید به تصاویر آن توجه کنید تا مطمئن شوید به قدر کافی زیبا و مجذوب نماینده هستند.

یک کتاب داستان خوب و مفید، حتما نکاتی برای آموزش به کودک دارد. به اسم والدین شما باید علاوه بر جنبه تفریح، به جنبه آموزشی کتاب ها هم دقت کنید. تا زمانی که کتاب دارای نکات مفید و تصاویر مجذوب نماینده باشد، کودک کتاب را دوست خواهد داشت.

اگر با وجود کوشش های زیاد، هنوز فرزندتان به کتاب قصه و مطالعه علاقه نشان نمی دهد، برترین انتخاب برای شما، خرید کتاب قصه اختصاصی با نام و تصویر کودک است. مطمئن باشید زمانی که فرزندتان نام و عکس خودش را به جای قهرمان اصلی داستان ببیند، نمی تواند در مقابل خواندن آن مقاومت کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1805

به "انتخاب یک قصه بچگانه زیبا و قشنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب یک قصه بچگانه زیبا و قشنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید