اندروید 13 اوایل آبان رسما برای سری گلکسی S22 عرضه می گردد

به گزارش مجله جاودان، با اعلام رسمی سامسونگ، اندروید 13 قرار است در نسخه نهایی و پایدار خود اواخر این ماه میلادی در دسترس کاربران گلکسی S22 قرار بگیرد.

اندروید 13 اوایل آبان رسما برای سری گلکسی S22 عرضه می گردد

اگرچه سامسونگ سال جاری نتوانست مانند سال گذشته، نخستین شرکتی لقب بگیرد که اندروید 13 را برای گوشی هایش منتشر می نماید، اما با این حال از بسیاری از شرکت ها عملکرد سریع تری در این زمینه داشته و قرار است اواخر این ماه، نوترین پرچم داران خود را به رابط کاربری One UI 5 مبتنی بر اندروید 13 مجهز کند. صحبت از نخستین شرکت که شد باید به وان پلاس اشاره کنیم که تقریبا یک ماه قبل، آپدیت یادشده را برای گوشی وان پلاس 10 پرو عرضه کرد تا بدین ترتیب سریع تر از تمام شرکت های دیگر (البته جز گوگل)، پرچم دار خود را به نسخه نهایی اندروید 13 مجهز نموده باشد.

زمانی که اندروید 13 در ماه آگوست سال جاری عرضه شد، کاربران گوشی های پیکسل نخستین افرادی بودند که توانستند آن را تجربه نمایند. بعد از گذشت چند هفته، سامسونگ عرضه نسخه بتای One UI 5 را مبتنی بر این سیستم عامل شروع کرد تا بدین ترتیب کاربران این شرکت هم خیلی زود بتوانند طعم سیستم عامل نو را بچشند. اما روند عرضه آپدیت بسیار کندتر از انتظار بود به این صورت که در ابتدا این آپدیت فقط در آمریکا، آلمان و کره جنوبی و فقط برای سری گلکسی S22 در دسترس نهاده شد. بعد از مدتی، سایر منطقه ها و گوشی های پرچم دار بیشتری پیروز به دریافت آپدیت اندروید 13 شدند.

اما بالاخره و در جریان کنفرانس توسعه دهندگان 2022 خود، سامسونگ گفت که نسخه نهایی و پایدار این سیستم عامل اواخر اکتبر (اوایل آبان ماه) در دسترس کاربران گلکسی S22 قرار خواهد گرفت. کاملا انتظار می رفت سری گلکسی S22 نخستین گوشی هایی باشند که این آپدیت را دریافت می نمایند چرا که نوترین پرچم داران این شرکت کره ای نیز به حساب می آیند.

One UI 5 در مقایسه با نسخه گذشته تغییرات چشمگیر زیادی با خود به همراه ندارد اما با این حال یک سری از امکانات و قابلیت های آن با توجه به چیزی که در نسخه های بتا دیده بودیم جالب و کاربردی هستند. از جمله این موارد می توان به انتخاب تم بر اساس رنگ غالب گوشی، دسته بندی ویجت ها برای جلوگیری از اشغال فضا، گزینه های کنترلی نو برای مسدود کردن اعلانات ورودی از یک سری اپ های خاص و بهبود تجربه Dex اشاره نمود.

بدیهی است یک سری از کاربران که اندوید 13 و رابط One UI 5 را دریافت می نمایند، نمی توانند به تمام قابلیت های آن دسترسی داشته باشند چرا که بعضی از این قابلیت ها نیازمند سخت افزار بروزتر هستند. برای مثال Dex فقط در پرچم داران سامسونگ در دسترس قرار گرفته است و کاربران گوشی های میان رده و مالی نمی توانند آن را دریافت نمایند.

گفتنی است سامسونگ فعلا فقط زمان عرضه اندروید 13 برای گوشی های سری گلکسی S22 را اعلام نموده و به همین دلیل نمی دانیم سری گلکسی S21، سری S20، گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 که دو مدل آخر اتفاقا در ماه آگوست سال جاری هم عرضه شده اند چه زمانی قادر به دریافت این آپدیت خواهند بود. البته کاربران S21 و S20 می توانند همچنان به وسیله برنامه بتا، سیستم عامل نو را تجربه نمایند.

با دریافت آپدیت نو، سری گلکسی S22 که قرار است چهار سال پشتیبانی نرم افزاری شوند، نخستین آپدیت عمده خود را دریافت خواهند کرد، سری گلکسی S21 هم اگرچه شرایط مشابهی از لحاظ پشتیبانی دارند اما فقط دو نسخه دیگر از اندروید را دریافت خواهند کرد و سری گلکسی S20 هم با دریافت این آپدیت، طبق سیاست خود سامسونگ باید به کار خود انتها دهند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2170

به "اندروید 13 اوایل آبان رسما برای سری گلکسی S22 عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندروید 13 اوایل آبان رسما برای سری گلکسی S22 عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید