تور چین ارزان: چین: لیتوانی تاوان حمایت از تایوان را به زودی خواهد پرداخت

به گزارش مجله جاودان، سخنگوی وزارت خارجه چین پس از برپایی سفارت تایوان در لیتوانی به این کشور هشدار داد که بهای این کار را خواهد پرداخت.

تور چین ارزان: چین: لیتوانی تاوان حمایت از تایوان را به زودی خواهد پرداخت

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه امروز (آدینه) خود با هشدار به لیتوانی گفت که پکن تمام اقدامات لازم برای حفاظت از تمامیت ارضی چین را انجام خواهد داد.

تنش اخیر پس از آن ایجاد شد که لیتوانی به تایوان اجازه داد تا سفارت موقت خود در این کشور را برپا کند.

ژائو در ادامه نقدها خود از این کشور اروپایی گفت: لیتوانی تنها باید خود را مقصر این موضوع بداند. این کشور باید بهای کاری که انجام داده را بپردازد.

این درحالی است که به نظر آمریکا از این حرکت لیتوانی رضایت کامل داشته و حتی وعده حمایت مالی از لیتوانی را داده است. در همین رابطه پس از هشدار چین، آسرین آرمونایت، وزیر مالی لیتوانی گفت که قرارداد 600 میلیون دلاری اعتباری با بانک واردات-صادرات در هفته آینده امضاء خواهد نمود.

چین در ماه آگوست گفت که این کشور منطقه بالتیک باید سفیر خود از پکن را خارج نموده و چین نیز سفیر خود از ویلنویس را فراخواند.

آنتونی بلینکن، در ماه آگوست با وزیر خارجه لیتوانی مصاحبه و از یاری آمریکا به این کشور برای کاهش فشار چین خبر داده بود.

از سوی دیگر نماینده چین در اتحادیه اروپا (سه شنبه) گفته بود که این کشور هرگز موضع خود درقبال تایوان را تغییر نخواهد داد.

باوجود نشست آینده میان چین و اتحادیه اروپا که قرار است در خاتمه امسال میلادی برگزار گردد، خوشبینی زیادی درخصوص دستاوردهای دیپلماتیک این نشست وجود ندارد زیرا بعضی از کشورهای این قاره ازجمله لیتوانی ارتباطات خود با تایوان را افزایش داده که این موضوع باعث خشم چین شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1919

به "تور چین ارزان: چین: لیتوانی تاوان حمایت از تایوان را به زودی خواهد پرداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: چین: لیتوانی تاوان حمایت از تایوان را به زودی خواهد پرداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید