محبوب ترین شهرهای توریستی در سال 2019

به گزارش مجله جاودان، در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره محبوب ترین شهرهای توریستی در سال 2019 میلادی سخن خواهیم گفت . پس اگر علاقمند به سفر و گردشگری هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

محبوب ترین شهرهای توریستی در سال 2019

امروزه صنعت دنیاگردی به یکی از بخش های پر درآمد هر کشور تبدیل شده است. همچنین رقابت عجیبی را در میان تمام شهر های دنیا برای افزایش تعداد دنیاگردان با ارائه بهتر خدمات، ایجاد امنیت، ایجاد مکان های توریستی مجذوب کننده، استفاده و معرفی هر چه بهتر از مکان های تاریخی و طبیعی، به وجود آمده است. در حال حاضر برخی از این شهر ها بسیار پیروز بوده و توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده اند.

دنیاگردی این روزها به یکی از نقاط قوت اقتصادی در برخی نقاط دنیا تبدیل شده است. در برخی کشورها، توریسم صنعتی پر درآمد محسوب می شود و دولت ها تمام تلاش خود برای جلب نظر دنیاگردان بیشتر بکار می گیرند. سالیانه میلیون ها نفر مبلغی بالغ بر صدها میلیارد دلار در این صنعت پردرآمد خرج می کنند و در فواصل مختلف نقاط مختلف دنیا پذیرای سیل عظیمی از دنیاگردان ماجراجو می باشد. با پربازدیدترین شهرهای دنیا همراه باشید:

شرکت یورومانیتور اینترنشنال براساس تحقیقاتی که هر ساله انجام می دهد لیستی تحت عنوان لیست 100 شهر پربازدید و برتر دنیا برای سفر ارائه می دهد. حال در ادامه به معرفی صنعت دنیاگردی 3 تا از 10 شهر اول این لیست در سال 2019 میپردازیم.

  • پاریس: 17.4 میلیون بازدید کننده در سال (301 نفر در روز)
  • نیویورک: 13.1 میلیون بازدید کننده در سال (147 نفر در روز)
  • استانبول: 10.7 میلیون بازدید کننده در سال (108 نفر در روز)

پاریس

شهر پاریس مرکز محبوب کشور فرانسه که به شهر عشق نیز معروف است با در بر گرفتن حدود 12 میلیون نفر جمعیت در 105 کیلومتر مربع مساحت، یکی از متراکم ترین شهر های اتحادیه اروپا می باشد. شما برای مسافرت به پاریس با هواپیما میتوانید از صفحه خرید بلیط هواپیما طاهاگشت استفاده کنید.

انقلاب صنعتی اروپا با آغاز دوره دوم امپراتوری فرانسه و آغاز فعالیت راه آهن پاریس در سال 1840 میلادی در زمان ناپلئون سوم، همگی تغییراتی بودند که باعث پیشرفت و رشد چشمگیر این شهر شدند، و پس از آن تا به امروز پاریس با ساخت و نگهداری بناهای ویژه بسیاری همانند موزه لوور، برج ایفل، خیابان شانزلیزه، طاق پیروزی و…، ایجاد امکانات سرگرمیی و دنیاگردی خاصی برای خود به یکی از پربازدیدترین شهر های بین المللی تبدیل شده است.

این شهر در کنار توکیو، لندن، نیویورک، جزء کلان شهر های محبوب محسوب می شود به طوری که سالانه میزبان حدود 17 میلیون دنیاگرد خارجی از تمام نقاط دنیا می باشد. شهر پاریس بدون شک یکی از زیباترین شهرهای دنیا از لحاظ معماری است، و در هر گوشه ای از آن نقشی از تاریخ، ادبیات، فلسفه و هنر دیده می شود.

نیویورک

کلان شهر نیویورک یکی از مهم ترین استان های کشور آمریکا می باشد که با 11327 کیلومتر مربع مساحت بزرگترین شهر دنیا می باشد. همچنین به دلیل پیشرفت روزافزون و فعالیت های منحصر به فردش در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به مرکز دنیا معروفیت یافته است.

نیویورک به جهت داشتن جاذبه های فرهنگی و دنیاگردی بسیار خاصی مانند مجسمه آزادی، واکفلر سنتر، پل بروکلین، موزههنر مدرن و …، همچنین بزرگترین پارک درون شهری دنیا جزء سه شهر پربازدید اول دنیا قرار گرفته است. هواپیماها در آسمان نیویورک را اگر از Flightradar24 دنبال کنید، نشانگر میزان شلوغی این شهرا ز نظر بازدید میباشد.

یکی از بخش های جالب و مورد علاقه بیشتر بازدیدکنندگان میدان تایمز می باشد. این میدان که در زمان جنگ دنیای اول نیز قطب اصلی تئاتر های نیویورک بوده است، امروزه با قرار گیری تابلو های ی بسیار دور تا دور میدان و وجود کافه و رستوران های مختلف و سرگرمی های متعدد، به معروفیت و محبوبیتی دنیای رسیده است.

استانبول

جمهوری ترکیه کشوری آسیایی اروپایی است که، در منطقه خاورمیانه و شمال غرب قاره آسیا قرار گرفته است. این کشور از جهت داشتن دیدنی های شگفت انگیز تاریخی وطبیعی فراوان معروفیت و محبوبت خاصی در میان دنیایان پیدا کرده است؛ و به جرًت می توان گفت که بیشتر شهر های ترکیه، مانند آماسیا، بوزکادا،گوریم،آنتالیا،مادرین، اوزونگول،آنکارا و … هر کدام جداگانه دارای ویژگی و مجذوب کنندهیت خاصی می باشند. اما طبقآمار اجرا شده و تعداد دنیاگردانی که از تمام نقاط دنیا خود را به این کشور می رسانند؛ استانبول بزرگترین شهر ترکیه، که معمولاً به اشتباه مرکز نیز شناخته می شود، از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و جزء 10 شهر اول پربازدید دنیا قرار گرفته است.

استانبول که در تنگه ای در میان دو دریای سیاه و مرمره قرار گرفته، جایی است که دو قاره آسیا و اروپا و یا شرق و غرب را به یکدیگر متصل کرده است.استانبول که یکی از قدیمی ترین شهر های دنیا می باشد همانند بیشتر کلان شهر ها دارای محله های متفاوت و بسیاری می باشد. هر کدام از این شهر ها هر کدام ویژگی خاص خود را دارد. برای رزرو بلیط هواپیما به مقصد استانبول میتوانید از طاهاگشت استفاده کنید. استانبول شکی از شهرهایی است که تفاوت طبقاتی در دو طرف متفاوت این شهر به وضوح دیده می شود.

محله سلطان احمد

این محله قدیمی ترین منطقه شهری استانبول می باشد که در لیست میراث دنیای یونسکو نیزبه ثبت رسیده است. در محله سلطان مناسب با هر بودجه ای هتل و مکان اقامتی یافت می شود. بازار برزگ استانبول، مسجد سلطان احمد و کاخ توپکاپی چند نمونه از پرطرفدار ترین مکان های دیدنی استانبول در این منطقه می باشد.

محله بی اوغلو

شلوغ ترین قسمت شهر می باشد که هر کس به استانبول سفر کند. بیش از یکبار آن را خواهد دید. میدان تکسیم و خیابان مشهور استقلال استانبول در این محله قرار داردند.

محله بشیکتاش

به جراًت می توان گفت زیباترین منطقه استانبول بشیکتاش می باشد. همچنین مجموعه هتل های لوکس چراهان پالاس استانبولو جاذبه های دنیاگردی مشهوری همانند کاخ دولمل باغچه، مسجد اورتاکوی و … در این منطقه قرار گرفته است.

منطقه نیشان تاشی، بهاریه،امینونو و بایزید، اورتاکوی و بغداد از دیگر محله های محبوب استانبول می باشد.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2153

به "محبوب ترین شهرهای توریستی در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین شهرهای توریستی در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید