ایتالیا - ترکیه؛ جدالی مجذوب کننده در افتتاحیه یورو 2020

به گزارش مجله جاودان، خبرگزاری خبرنگاران- لیگ های اروپایی به خاتمه رسیدند اما هیجان فوتبال همچنان ادامه خواهد داشت؛ یورو 2020 از راه رسید.

ایتالیا - ترکیه؛ جدالی مجذوب کننده در افتتاحیه یورو 2020

بهترین تجربه سفر را با رزرو تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا در سال 2020 نظم جهان را به هم ریخت، مسابقات یورو 2020 قرار بود همانند نامش در سال 2020 برگزار گردد اما ویروس کرونا باعث شد برگزاری مهم ترین تورنمنت ملی اروپا، یک سال به تعویق بیفتد اما حالا انتظارها به سر رسید و از آدینه شب، یک ماه مجذوب نماینده پیش روی فوتبال دوستان خواهد بود. در مسابقه افتتاحیه یورو 2020، تیم های ملی ترکیه و ایتالیا در گروه A مسابقات به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

ترکیه این پتانسیل را دارد که پدیده رقابت های یورو باشد. شنول گونش، تیمی خوب و یکدست را ساخته که حتی می تواند عظیم ترین و قدرتمند ترین تیم های جهان (فرانسه و هلند) را شکست دهد. خط دفاعی جوان این تیم را می توان نقطه قوت شان دانست و البته هافبک هایی خلاق و تکنیکی چون یازیجی و چالهان اوعلو به همراه بوراک ییلماز باتجربه، می توانند کارهای عظیمی انجام دهند. ترکیه می خواهد مقابل ایتالیا ثابت کند که پیروزی هایش مقابل عظیمان جهان اتفاقی نبوده و سرخ پوشان اروپای شرقی، جاه طلبی و انگیزه های زیادی برای ملاقات افتتاحیه دارند. ترکیه می داند که برای صعود از گروه، کسب امتیاز از ایتالیا می تواند حیاتی باشد.

پس از ناکامی ایتالیا در راهیابی به جام جهانی 2018 با آن فاجعه ونتورا، روبرتو مانچینی ترکیب ایتالیا را بازسازی و جوان کرد و از آن ویرانه ونتورا، یک تیم هماهنگ و منسجم ساخته که بعضی از کارشناسان حتی آن را مدعی قهرمانی یورو می دانند. انتظارهای طرفداران ایتالیا برای حضور در یک تورنمنت عظیم به انتها رسید و آن ها مطمئن هستند که یک تیم قدرتمند و البته مجذوب نماینده را در این تورنمنت خواهند دید. ایتالیا برای پیروزی در خانه خود در ملاقات افتتاحیه، انگیزه های زیادی دارد و شروعی قدرتمندانه می تواند اعتماد به نفس زیادی را به شاگردان مانچینی در ادامه رقابت ها بدهد. ایتالیا طی ماه های اخیر کاملا شکست ناپذیر بوده اما ترکیه هم رقیب سرسختی برای آن هاست.

روبرتو مانچینی با اعتماد به نفس کامل می گوید ایتالیا می تواند در یورو 2020 رقم زننده عصر جدیدی در فوتبال این کشور باشد. به نقل از فوتبال ایتالیا، مانچینی در ابتدای نشست خبری قبل از بازی ایتالیا - ترکیه گفت:

حالا که نور را در انتهای غار می بینیم، می خواهیم مردم را شاد کنیم و حداقل به مدت 90 دقیقه آن ها را سرگرم کنیم. در چنین میادین عظیمی حتی آن هایی که فوتبال نمی بینند، کوشش می نمایند بازی را دیدن نمایند بنابراین ما می دانیم که این بازی برای همه اهمیت دارد. مسابقه اول همواره سخت ترین است. باید بر اضطراب غلبه کنیم و به فکر سایر چیزها نباشیم؛ باید تمرکز ما فقط روی کاری قرار داشته باشد که ضروری است انجام بدهیم. از آنجایی که این بازی افتتاحیه است، مقداری فشار کار بیشتر خواهد بود و جدای از آن ترکیه هم تیم مستعدی دارد ولی در نهایت این هم یک مسابقه فوتبال است و ما باید روی آن تمرکز کنیم.

مانچینی چندین هم تیمی خود در سمپدوریا از جمله جانلوکا ویالی و فائوستو سالسانو را در کادر فنی خود دارد؛ بنابراین از او سوال شد که آیا آن ها می توانند مجددا قهرمان شوند که پاسخ مانچینی از این قرار بود:

امیدواریم نتیجه انتهای یکسان باشد! این تیم روحیه خیلی خوبی دارد و با توجه به یکدلی آن، شباهت هایی با آن سمپدوریا دارد. متاسفانه ما تنها تیمی نیستیم که می خواهد تا انتهای جهت پیشروی کند.

پس از حس بد غیبت در جام جهانی، آتزوری از سپتامبر 2018 دیگر باختی را متحمل نشده است. آیا این می تواند شروع عصر جدیدی در فوتبال ایتالیا باشد؟

سه سال قبل که به تیم ملی آمدم این حس خودباوری را به همراه داشتم و حالا مقدار آن بیشتر هم شده است. ما عملکرد خوبی ارائه کردیم. چندین بازیکن مستعد داریم و البته اتحادی که در بین آن ها جریان دارد. ما از کارمان لذت بردیم و می خواهیم به همین فرایند ادامه بدهیم. اگر در نهایت به لندن برسیم، آن زمان می توانیم در این خصوص صحبت کنیم ولی من اطمینان خاطر بالایی دارم.

سرمربی تیم ملی ایتالیا مقداری هم در خصوص حضور دیدنگران در استادیوم صحبت کرد.

خیلی خوب می شد اگر عده بیشتری می آمدند. 16 هزار نفر از نزدیک شاهد این بازی خواهند بود و بدون شک عده زیادی از آن ها از ترکیه خواهند بود. اگر المپیکو پر می شد، طرفداران یار دوازدهم ما می شدند. حالا تاثیر طرفداران به همان مقدار نیست ولی ما می خواهیم کارمان را به برترین نحو انجام بدهیم.

امروز لورنتزو پلگرینی به علت مصدومیتی عضلانی از ترکیب ایتالیا خط خورد تا گائتانو کاستروویلی جانشین او گردد. مانچینی در این مورد اضافه کرد:

واقعا برای لورنتزو ناراحت هستیم چون روز قبل فرم خوبی داشت و در بازی درون تیمی بسیار خوب عمل کرد. واقعا خبر ناراحت نماینده ای برای او است که به فاصله یک روز تا شروع یورو، از این مسابقات کنار می رود. امیدواریم به سرعت ریکاوری کند و برای فصل بعد آماده گردد.

مانچینی سپس مقداری در خصوص ترکیب اصلی تیمش برای بازی فردا صحبت کرد.

هنوز تصمیم گیری ننموده ام. هنوز جلسات تمرینی دیگری به جای مانده است و بازیکنان روی کار خود تمرکز نموده اند. آن ها می دانند حتی اگر در ترکیب اصلی حضور نداشته باشند، پس از ورود به زمین باید تاثیر گذار باشند، بنابراین نباید حواس شان پرت گردد. تمام چیزی که می توانم بگویم این است که یا چیرو ایموبیله یا آندره آ بلوتی بازی خواهد نمود. مهم این است کسی که بازی می نماید بجنگد و گل بزند. در خصوص لئوناردو اسپیناتزولا هم باید بگویم آنقدر سرعت و قوای جسمانی اش بالاست که می تواند هم در خط دفاع چهار نفره و هم در خط میانی پنج نفره بازی کند.

سوال آخر از مانچینی این بود: آیا امشب برای خوابیدن با مشکل روبرو خواهی شد؟

شب متفاوتی خواهد بود. امیدوارم تا 10 جولای بی خوابی های شبانه همراه من باشد!

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1737

به "ایتالیا - ترکیه؛ جدالی مجذوب کننده در افتتاحیه یورو 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا - ترکیه؛ جدالی مجذوب کننده در افتتاحیه یورو 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید