ایجاد تمهیدات لازم برای احداث 7هزار واحد مسکونی؛ بهار 1401

به گزارش مجله جاودان، تهران (پانا) - شهردار تهران در آیین کلنگ زنی طرح تامین مسکن جایگزین گودنشینان باغ آذری گفت شهرداری خود را مکلف می داند در بازار مسکن و قیمت مسکن ورود جدی و نقش آفرینی اساسی داشته باشد. این کار نویدی برای حرکت های جهادی است که راستا آسایش و آرامش بیشتر برای مردم خواهد بود.

ایجاد تمهیدات لازم برای احداث 7هزار واحد مسکونی؛ بهار 1401

علیرضا زاکانی در آیین کلنگ زنی طرح تامین مسکن جایگزین گودنشینان باغ آذری- سه شنبه 24 اسفند 1400- با تبریک میلاد منجی عالم بشریت امام زمان (عج) و تقارن آن با بهار طبیعت گفت: کاری که امروز آغاز می شود حاوی پیام های مختلفی است؛ پاسخ معتبر به ایجاد عدالت در تهران و نزدیک کردن فاصله شمال و جنوب است. هم معطوف به الگوسازی و محله سازی است که با اولویت دادن به نوسازی بافت فرسوده درصددیم الگویی در این نقطه بسازیم و هم معطوف به ایمنی بخشی به این بافت هاست. لذا باید این کار بزرگ را که در سه منطقه 16 و 4 و 5 با هم آغاز می شود، تبریک گفت.

وی افزود: مسکن یکی از موضوعاتی است که در تهران محل صدمه زدن به معیشت و سبد زندگی مردم است. در تهران اگر فردی مسکن نداشته باشد 65 درصد حقوقش باید به مسکن برای اجاره اختصاص داده شود و اگر در طلب خریدن مسکن باشد با شرایط فعلی حدود 70 سال زمان می برد.

زاکانی ادامه داد: از آنجایی که در شهرداری از ابتدا اذعان داشتیم که نمی توانیم نسبت به نیازهای جامعه و شهروندان بی تفاوت باشیم، توجه به حوزه مسکن مورد عنایت قرار گرفت. همچنین الگویی را در حوزه های مختلف دنبال کردیم که آن تشکیل قرارگاه های عملیاتی بود.

شهردار تهران افزود: مثلا در حوزه اجتماعی بنا شد همتی از طریق همه نهادها صورت بگیرد. حاصل این قرارگاه این بود که بالغ بر 6300 معتاد متجاهر از منطقه ها 7 گانه جمع و در کمپ ها جایگزین شدند که این جهت ادامه دارد.

زاکانی مطرح نمود: وقتی بنا شد در راستای اراده ای که در کشور است سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود، در تهران تفاهم نامه ای را با وزارت راه امضا کردیم و قدرالسهم خود را با وجود اینکه در جهش مسکن وظیفه ای نداشتیم، پذیرفتیم تا بتوانیم در نوسازی بافت فرسوده، مسکن سازی و فقرزدایی در بافت فرسوده و در نهایت تغییر چهره شهر و ماحصل آن افزایش ایمنی و پایداری شهر موثر باشیم.

شهردار تهران یادآور شد: مفتخریم که همه این امور را دنبال کردیم و سهم 10 هزار واحدی با همکاری بیناد مسکن رقم خورد. مرحله اول آن در این سه نقطه احداث بیش از 3 هزار واحد مسکونی است و برای 7 هزار واحد الباقی قبل از خرداد سال آینده تمهیدات لازم انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: لذا باید برای تامین ایمنی و تغییر چهره شهر در این 180هزار واحد در نظر گرفته شده یک شیوه نو داشته باشیم که سرانه های خدماتی هفت گانه نیز در آنها فراهم باشد.

زاکانی گفت: امیدواریم دغدغه مردم را در حوزه مسکن کاهش دهیم. شهرداری خود را مکلف می داند در بازار مسکن و قیمت مسکن ورود جدی و نقش آفرینی اساسی داشته باشد. این کار نویدی برای حرکت های جهادی است که جهت آسایش و آرامش بیشتر برای مردم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2068

به "ایجاد تمهیدات لازم برای احداث 7هزار واحد مسکونی؛ بهار 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد تمهیدات لازم برای احداث 7هزار واحد مسکونی؛ بهار 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید