ایران - عربستان باز هم در زمین بی طرف!

به گزارش مجله جاودان، آن روز ها اولین هفته هایی بود که ویروس کرونا در ایران جدی گرفته شده بود و به همین خاطر آن رقابت ها هم بدون حضور تماشاگر برگزار گردید.

ایران - عربستان باز هم در زمین بی طرف!

حالا، اما بیش از 9 ماه از آن رقابت ها گذشته و تیم ملی یک بار دیگر به میدان خواهد رفت. این بار هم البته پای رقابت های انتخابی کاپ آسیا در میان است و قرار است پنجره دوم آن برگزار گردد. با این تفاوت که ماجرای شیوع کرونا و شرایط خاص آن، شیوه برگزاری را از رفت و برگشت و چرخشی شدن به شیوه حباب و متمرکز تغییر داده است. به این ترتیب با تصمیم فیبا رقابت دو گروه از آسیایی ها در قطر برگزار شده و یک گروه هم در بحرین به مصاف هم می فرایند. کشور هایی که از نظر آمار کرونا شرایط بهتری دارند، می توانند این مسابقات را میزبانی نمایند.

جدال با عربستان و سوریه شاگردان مهران شاهین طبع در گروه پنجم رقابت های انتخابی کاپ آسیا با قطر، سوریه و عربستان همگروه هستند. در پنجره اول که قطر و سوریه حریف ایران نشدند و حالا از رقابت های دور رفت تنها بازی با عربستان مانده. رقابتی که قرار است امروز برگزار گردد و دور رفت این رقابت ها را به انتها برساند.

رقابتی که البته کرونا برایش یک اتفاق خوب به حساب می آید. میزبانی یا میهمانی در مقابل تیم های عربستانی چند سالی است که در فوتبال حسابی دردسرساز شده و اگر کرونا نبود، معین نبود این رقابت ها در این روز ها تحت چه شرایطی برگزار می شد.

در روز هایی که هنوز کرونایی در کار نبود، فدراسیون چند باری که در این باره صحبت کرد، اینطور نشان داد که در حال حل و فصل کردن ماجرا است. ماجرایی که به هر ترتیب کرونا از همه بهتر آن را ختم به خیر نموده و دو تیم در کشوری بی طرف به مصاف هم خواهند رفت. اتفاقی که البته در فوتبال هم می افتد، اما این بار دیگر فشار عربستانی ها باعثش نشده و تمام تیم ها در چنین شرایطی به میدان می فرایند.

ملاقات دوم ایران در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا هم روز دوشنبه برگزار می گردد. جایی که شاگردان مهران شاهین طبع باید برای دومین بار به مصاف سوریه بفرایند. رقابتی که پیروزی در آن، صعود ایران و به احتمال فراوان صدرنشینی را هم تا حدود زیادی قطعی و کار را برای صعود تمام شده می نماید.

تست های مثبت سوری ها

در این میان البته، اما و اگر هایی هم برای رقابت با سوری ها وجود دارد. اینطور که شنیده می گردد در تست های اولیه بازیکنان سوری، چند مورد مثبت دیده شده که مسئولین برگزاری را نگران نموده است. گفته می گردد که قرار است تست های ثانویه ای از آن ها گرفته گردد تا معین تکلیف قطعی درباره آن ها صورت گیرد. این بازیکنان فعلاً در هتل محل اقامت شان قرنطینه هستند تا شرایط شان معین گردد.

ابن آزمایش ها و نتایج آن شاید در برگزاری رقابت ایران - سوریه هم تأثیر بگذارد و در صورت تجاوز شمار کرونایی های سوری از میزان معین، این بازی لغو گردد و بسکتبالیست های ایران مجبور شوند با همان یک بازی امروز به کشور باز گردند.

بازی بدون صمد و حامد

شاگردان مهران شاهین طبع در حالی امروز به مصاف عربستان می فرایند که دو ستاره خود یعنی صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی را در اختیار ندارند. صمد که درگیر کرونا بود و حدادی هم به خاطر حضور در لیگ چین و شرایط سخت قرنطینه، به تیم اضافه نشد تا تیم ایران پس از مدت ها بدون یکی از این دو ستاره به میدان برود.

منبع:ایران ورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1368

به "ایران - عربستان باز هم در زمین بی طرف!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران - عربستان باز هم در زمین بی طرف!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید