بارش اولین برف پاییزی شهر اردبیل را سفیدپوش کرد

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، انتظار شهروندان اردبیلی برای دیدن اولین برف پاییزی در مرکز استان برخلاف سال های قبل به آخرین روزهای پاییز کشید تا یک روز مانده به زمستان، بارش برف شهر اردبیل را سفیدپوش کند.

بارش اولین برف پاییزی شهر اردبیل را سفیدپوش کرد

ورود سامانه سرد و بارشی به استان اردبیل از عصر پنچشنبه که با افت دمای شدید هوا همراه بود، ساعاتی پیش موجب بارش باران و پس از آن بارش برف در اردبیل شد تا چهره زمستانی اردبیل رونمایی گردد.

طی هفته های اخیر بارش برف پاییزی در مناطق کوهستانی و برف گیر این استان گزارش شده بود و تاکنون در شهر اردبیل برف پاییزی نباریده بود. البته باید تاکید نمود که اخیرا در شهر خلخال در جنوب استان بارش برف را شاهد بودیم.

پیش از این هواشناسی استان اردبیل از کاهش دما تا 10 درجه سانتیگراد و شروع بارش های برف و باران از عصر پنجشنبه در مناطقی از این استان خبر داده بود.

بنا به اعلام هواشناسی استان اردبیل بارش ها به صورت برف و باران از بعد از ظهر پنجشنبه در مناطق جنوبی استان از جمله شهرهای خلخال، شاهرود، مناطقی از شهرستان کوثر و... شروع شده بود.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان اردبیل سامانه جدید از عصر امروز وارد استان شده که طی آن بارش باران و برف از مناطق جنوبی استان شروع و به تدریج در سایر مناطق استان گسترش یافت.

علی دولتی مهر در مصاحبه با خبرنگاران یادآور شد: این سامانه در ادامه فعالیت خود بخش های مرکزی استان را کاملا تحت تاثیر قرار داده و انتظار می رود در روز جمعه نیز بارش ها را در این مناطق یعنی در جنوب و بخش مرکزی استان ببینیم.

وی با اشاره به افت بیشتر دمای هوا طی روزهای آینده متذکر شد: روز جمعه هوای سردی را شهروندان این استان تجربه می نمایند که این روند تا روز یکشنبه تداوم خواهد داشت.

در حال حاضر در بیشتر مناطق جنوبی و مرکزی استان اردبیل بویژه در مناطق کوهستانی و گردنه ها بارش برف و یا باران گزارش می گردد.

لازم به ذکر است هم اکنون دمای هوا در اردبیل به صفر درجه سانتیگراد افت نموده که پیش بینی می گردد طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه دمای هوا استان تا پنج درجه زیرصفر نیز برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 121

به "بارش اولین برف پاییزی شهر اردبیل را سفیدپوش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش اولین برف پاییزی شهر اردبیل را سفیدپوش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید