10 غذای خیابانی توکیو

به گزارش مجله جاودان، غذاهای خیابانی توکیو

غذاهای خیابانی هویت فرهنگی هر شهر است و اهمیتی کمتر از جاذبه های تاریخی و طبیعی ندارد. در کشورهای جنوب شرقی آسیا مثل تایلند و مالزی غذاهای خیابانی مقرون به صرفه و خوشمزه ای هست که تبدیل به جاذبه گردشگری شده اند اما توکیو، مرکز ژاپن هم غذاهای خیابانی خوشمزه ای دارد که شما را با فرهنگ غذایی و طعم ها و رنگ های ژاپن آشنا می نماید. می خواهیم تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی توکیو را معرفی کنیم تا اگر گذرتان به کشور شکوفه های گیلاس افتاد بدانید به سراغ کدام غذای خیابانی بروید، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

10 غذای خیابانی توکیو

1- ایکایاکی | Ikayaki

ایکایاکی (ماهی مرکب کبابی) یکی از اصلی ترین غذاهای خیابانی توکیو است. برای درست کردن این غذا ماهی ها اول در سس سویای شیرین و دیگر ادویه ها مزه دار و بعد کبابی می گردد. اگر در روز فستیوال های محلی و نمایشگاه ها به توکیو بروید این غذای خوشمزه را در همه جا پیدا می کنید اما در دیگر روزهای سال هم برای امتحان طعم آن باید به سراغ بازاهای ماهی و بساط دستفروش های خیابانی بروید.

2- تاییاکی | Taiyaki

یک کیک خوشمزه که ظاهر فانتزی و مجذوب نماینده دارد! در شهر توکیو دکه های زیادی را می بینید که فقط مخصوص فروش این اسنک هستند و همواره هم پر از مشتری اند. این کیک ها شبیه ماهی اند و به طور سنتی در گذشته با خمیر لوبیا قرمز پر می شدند اما امروز مواد پخت آن ها کمی فرق نموده و با موادی مثل پنیر و کاسکارد پر می شوند. اگر دوست دارید خوشمزه ترین نوع این خوراکی خوشمزه را بخورید به سراغ برند Kurikoan بروید، برای پیدا کردن این مغازه راهی مرکز فروش آکیباهارا شوید. این کیک اولین بار در دروه میجی (1868-1912) در توکیو اختراع شد اما امروز در همه شهرهای ژاپن تهیه می گردد.

3- دانگو | Dango

دانگو یک دامپلینگ است که با آرد برنج درست می گردد و در نگاه اول ممکنه آن را با موچی اشتباه بگیرید. این خوراکی را می توانید در همه فروشگاه ها پیدا کنید اما نوع خانگی اش به خصوص در طی فستیوال ها در خیابان های شهر فروخته می گردد. در طول فستیوال شکوفه های گیلاس در کنار رودخانه مگورو نوع خاصی از این دامپلینگ به نام هانامی را می بینید که خیلی از کسانی که در فستیوال شرکت می نمایند حتما طعم آن را امتحان می نمایند.

4- تاکویاکی | Takoyaki

تاکویاکی کیک های گردی هستند که بر روی گازهای مخصوص پخته و درون آن ها با تکه هایی از هشت پا پر می گردد. به این غذا دامپلینگ هشت پا هم می گویند و در همه فستیوال ها و حتی در تعدادی از فروشگاه های مواد غذایی هم پیدا می گردد. اگر می خواهید به این غذا به چشم غذای خیابانی شهر توکیو نگاه کنید به سمت دکه غذاهای خیابانی بروید تا با مزه متفاوت آن غافلگیر شوید.

5- اوکونومییاکی | Okonomiyaki

این غذا از دو سه لایه پنکیک درست می گردد و در بین آن ها گوشت و سبزیجات به خصوص میزان زیادی کلم به کار می رود. چیزی که این پنکیک را خوشمزه تر می نماید استفاده زیاد از سس و سس مایونز است که طعم و مزه و همینطور ظاهر پنکیک ها را اشتها آور می نماید. ای غذا در هر ناحیه ای فرق می نماید و با توجه به مواد اولیه هر ناحیه در آن مواد اولیه متفاوتی به کار می رود. برای اینکه ورژن خیابانی این غذا را پیدا کنید به فستیوال های محلی بروید اما نگران نباشید چون این غذا در رستوران های ویژه هم سرو می گردد.

6- شاه بلوط | Chestnuts

شاه بلوط از خوراکی های پرطرفدار پاییز و زمستان است و محبوبیت آن در حدیه که در تالار اوکونیتاما هر سال در ماه شهریور فستیوال شاه بلوط برگزار می گردد. اگر در فصل های پاییز و زمستان گذرتان به خیابان های توکیو افتاد فروشنده های زیادی را می بینید که در پیاده روها مشغول فروختن شاه بلوط بو داده هستند و نزدیک شدن به بساط گرم آن ها در سرمای زمستان خیلی لذت بخش است.

7- کیک Kasutera

این خوراکی یک کیک اسفنجی سبک و ساده است که نوع خیابانی آن در مقدار های کوچک درست می گردد. طرز تهیه این خوراکی در قرن 16 به وسیله پرتغالی ها به ژاپن آورده شد و اینکه هنوز بعد از این همه وقت درست می گردد نشانه خوشمزه بودن آن است. این خوراکی را می توانید در فستیوال های محلی و یا نمایشگاه های غیر رسمی غذا پیدا کنید.

8- یاکیتوری | Yakitori

هواداران کباب حتما از یاکیتوری خوششان می آید غذایی که کاملا به سبک ژاپنی ها درست می گردد. یاکیتوری همان کباب های مخصوص ژاپنی است؛ در واقع یاکی به معنای کباب کردن و توری هم به معنای پرنده است پس در این کباب ها بیشتر از گوشت مرغ استفاده می گردد. گوشت مرغ به مقدار های کوچک بریده می گردد و در سیخ های چوبی و کوچک به روی زغال گذاشته می گردد تا کبابی گردد.

9- کاکیگوری | Kakigori

بستنی یخی ژاپنی! خوردن کاکیگوری به خصوص در فصل تابستان در آن گرمای توکیو خیلی می چسبد. برای درست کردن این خوراکی شربت، کارامل یا کاکائو را بر روی خرده های یخ می ریزند تا یخ ها را با طعم های متنوع مزه دار نمایند. این خوراکی در فستیوال های تابستانی و یا در کنار نمایش های آتش بازی فروخته می گردد.

10- کرپ | Crepes

کرپ های رنگارنگ تبدیل به نماد منطقه هاراجوکو (Harajuku) شده اند. اگر به سمت خیابان تاکشیتا (Takeshita) بروید فروشنده هایی را می بینید که در جلوی بساط آن ها صف های طولانی تشکیل شده؛ این یعنی کرپ یکی از خوشمزه ترین خوراکی های توکیو است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1995

به "10 غذای خیابانی توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذای خیابانی توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید