بازارگردی در قطر، سوق واقف ؛ بازاری از عجایب فرهنگ

به گزارش مجله جاودان، بازارگردی یکی از شاخه های مجذوب کننده گردشگری است. بخشی از بازارگردی مربوط به مراکز خرید لوکس و فرصت دیدن و انتخاب برند های مطرح دنیاست. چرخش اقتصادی گردشگری همیشه یکی از محرک های بازارهای داخلی بوده و کشورهای مختلف سعی در کشاندن گردشگران به بازار محصولات خود دارند. اما همه این ها مربوط به گردشگرانی است که وقت و البته مهمتر از آن پول برای خرید دارند.

بازارگردی در قطر، سوق واقف ؛ بازاری از عجایب فرهنگ

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

اما بازار به معنای قدیمی آن که شامل بازارهای قدیمی و محلی می گردد یکی از جاذبه های خاص شهرها و کشورهای مختلف است. بیشتر گردشگران برای تماشای تنوع های فرهنگی و آداب داد و ستد و بسیاری از رسوم مختلف به بازارهای قدیمی می فرایند و ساعت ها وقت خود را در بازارها می گذرانند.

بازارهای قدیمی عموما شامل بخشی از میراث فرهنگی کشورهاست که در وهله اول در معماری بازار متجلی شده و پس از آن در هر مغازه و داخل هر حجره ای می توان بخشی از فرهنگ یک جامعه را لمس کرد.

شهر دوحه قطر بازارهای لوکس و مجتمع های تجاری بزرگی برای دسته نخست گردشگران دارد تا میان برندها و کالاهای مختلف گم شوند اما اگر جزو دسته دوم گردشگران هستید و در پی یک بازار خاص و قدیمی در دوحه می گشت، سوق واقف با قدمت نزدیک به 100 سال مقصد مناسبی برای یک بازار گردی پر و پیمان است.

بازار سوق واقف از حدود یک قرن پیش محل داد و ستد بازرگانان قطر و بازرگانان کشورهای دیگر بوده است. بازاری که آرام آرام شکل سنتی خود را حفظ نموده و با وجود تخریب ها طی یک دوره بازسازی قرار گرفته تا همچنان یک بازار خاص قدیمی در دل دوحه مدرن باشد. در جریان بازسازی های این بازار بخشی از سازه ها بازسازی و بخشی تخریب شدند تا سوق واقف هویت تاریخی خود را حفظ کند.

این بازار شکل هندسی تو در تویی دارد و گردشگران می توانند ساعت ها در خیابان ها و کوچه هایی که بیشتر بناهای آن یک طبقه است گم شوند. بخش خوراکی ها و ادویه جات از مجذوب نماینده ترین بخش های این بازار است که در کنار حواس بینایی، حواس بویایی و چشایی را هم به خود مشغول می نماید.

این بازار بعلاوه مخزنی برای فرهنگ های خاص قطر و کشورهای اطراف است. در کوچه های تو در توی بازار می توانید تاجرانی ایرانی را پیدا کنید که بعضی از آنها سال ها قبل به قطر رفته و در بازار سوق واقف مشغول کار هستند.

این بازار بعلاوه محل مناسبی برای خرید سوغاتی از قطر است. در کنار بازار سوق واقف امکانات رفاهی و مجموعه رستوران های متنوعی برای گردشگران وجود دارد که می توانند بخشی از فرهنگ غذایی این کشور را در آن ها تجربه نمایند.

چطور به سوق واقف برویم

سوق واقف در مرکز شهر دوحه و بین خیابان های مشریب و الریان واقع شده است. از شهرهای مختلف ایران می توان با پرواز مستقیم به قطر سفر کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1781

به "بازارگردی در قطر، سوق واقف ؛ بازاری از عجایب فرهنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارگردی در قطر، سوق واقف ؛ بازاری از عجایب فرهنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید