طراحی خانه دوبلکس ویلایی: باغ های انگور سیستان توسعه می یابند

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری،طرح ساماندهی باغات انگور یاقوتی به منظور رونق فناوری های موجود در توسعه و فراوری این میوه، در 6 پایلوت نیم هکتاری در سیستان، در حال اجرا است.

طراحی خانه دوبلکس ویلایی: باغ های انگور سیستان توسعه می یابند

جهت دریافت خدمات طراحی خانه دوبلکس ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

شرایط اقلیمی و اکولوژیکی، از عوامل اساسی محدودیت کشت بعضی از محصولات در منطقه ها مختلف است. انگور یکی از محصولات با ارزش باغبانی است که در شرایط آب و هوایی نیمه گرراستای تا معتدله و سردسیری، قابل کشت و پرورش است.

در سال های اخیر، توسعه کشت و مدیریت باغ های موجود بعضی از محصولات باغبانی در منطقه ها جنوب کشور با تهدیدات جدی روبرو شده است. انگور مهمترین محصول باغی در منطقه سیستان است که کشت و کار ارقام متنوع آن از دیرباز متداول بوده است.

بهبود فراوری انگور پیش رس و زودرس و عرضه آن در ماه های ابتدای سال در سیستان، که هم زمان با تقاضای بسیار زیاد این محصول در بازارهای ایران و کشورهای همسایه و بعلاوه کمبود دیگر گونه های میوه در بازار است، از اهداف اصلی طرح ساماندهی باغات انگور یاقوتی است.

این طرح در سیستان، در 6 پایلوت نیم هکتاری که شامل 3 پایلوت احداث باغات نوین و 3 پایلوت اصلاح باغات موجود است، انجام می پذیرد.

هدف اصلی طرح حاضر، ساماندهی فناوری های موجود در توسعه و فراوری انگور در سیستان در قالب یک کار توسعه ای و ترویجی است.

براین اساس کوشش می گردد با احداث باغ های تازه از ارقام و کلون ها، اصلاح و نوسازی باغ های درجه دو و اصلاح روش تربیت، احداث سایبان در باغ های نوین و باغ های اصلاح شده و ترویج و توسعه اصول به باغی در باغ های تازه و اصلاح شده و دیگر باغ های منطقه، اهداف اصلی طرح برآورده گردد.

از دستاوردهای مهم این طرح می توان به توسعه فناوری های تازه برای پیش رس کردن فراوری انگور تا حد امکان و توسعه فناوری های بهبود کمی و کیفی محصول و فرآورده های انگور اشاره نمود.

با این طرح، فناوری های نوین تبدیل و فرآوری سایر محصولات با ارزش افزوده بالا از انگور، توسعه می یابد و زمینه های توسعه فناوری حمل و نقل و نگهداری طولانی مدت این میوه فراهم می گردد.

این طرح بعلاوه به توسعه فناوری بسته بندی مناسب با طول عمر بالا و توزیع محصول می انجامد و زمینه های توسعه فناوری های کاهش مصرف آب در باغات انگور را فراهم می نماید.

طرح ساماندهی باغات انگور یاقوتی که به وسیله شرکت پیک زیست فناوران کارآفرین انجام می گیرد، با حمایت های کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست در راستا توسعه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2022

به "طراحی خانه دوبلکس ویلایی: باغ های انگور سیستان توسعه می یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خانه دوبلکس ویلایی: باغ های انگور سیستان توسعه می یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید