بعضی کاربران گلکسی S22 اولترا از مشکل عجیب نمایشگر این گوشی خبر می دهند

به گزارش مجله جاودان، هر ساله سامسونگ گوشی های پرچم دار خود را با برترین نمایشگر روانه بازار می نماید و سری گلکسی S22 سال جاری نیز از این قاعده مستثنی نیست. گلکسی S22 اولترا به عنوان قدرتمندترین گوشی هوشمند سال 2022 سامسونگ برترین نمایشگر را در بین گوشی های هوشمند دنیا دارد که حداکثر روشنایی این نمایشگر به 1750 نیت می رسد. با این حال اکنون که در روز های اولیه عرضه این سری از گوشی ها به سر می بریم، برخی کاربران گلکسی S22 اولترا از وجود مسئله ای عجیب در نمایشگر این گوشی خبر می دهند که این موضوع بازتاب زیادی در رسانه های مجازی در پی داشته است.

بعضی کاربران گلکسی S22 اولترا از مشکل عجیب نمایشگر این گوشی خبر می دهند

طبق گزارش این کاربران، زمانی که آن ها مشغول تماشا فیلم یا ویدیویی روی گوشی خود هستند، یک سری خطوط پیکسلی در قسمتی از نمایشگر به صورت افقی ظاهر می گردد. نکته جالب اینجاست در همه تصاویر منتشر شده از کاربران این خطوط در یک قسمت (سمت چپ) از نمایشگر ظاهر می گردد و این مشکل بسیاری از کاربران این گوشی ها را ناامید نموده است. به نظر می رسد که منبع این باگ، یک مشکل نرم افزاری باشد که با قرار دادن تنظیمات نمایشگر روی حالت Vivid، این مشکل رفع گردد. بعلاوه کاربران می توانند از سامسونگ یک گوشی دیگر را درخواست نمایند، زیرا این شرکت هیچ مسئله ای با تعویض گوشی های هوشمند معیوب خود ندارد و باید آنالیز کند که منبع این مشکل از سخت افزار است یا نرم افزار.

اما از آنجایی که این باگ با تغییر تنظیمات نمایشگر از بین می رود، احتمالاً یک مشکل نرم افزاری باشد که سامسونگ می تواند با ارائه یک به روزرسانی برای کاربران گلکسی S22 اولترا، آن را مرتفع سازد. باید خاطر نشان کنیم که غول فناوری کره ای از این مشکل مطلع است و سعی دارد تا هر چه زودتر آن را رفع کند. نکته دیگر این که مشکل ایجاد شده احتمالاً به پردازنده اگزینوس 2200 مرتبط می گردد، زیرا همه کاربرانی که این مشکل را گزارش داده اند نسخه اگزینوس گلکسی S22 اولترا را در اختیار داشتند و تا به امروز گزارشی در رابطه با این باگ از نسخه با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 این گوشی منتشر نشده است.

بنابراین به نظر می رسد که پردازنده گرافیکی اگزینوس 2200 یعنی Xclipse 920 منبع این باگ نمایشگر باشد. اما تا اعلام رسمی سامسونگ، نمی توان به هیچ یک از این شایعات اعتماد کرد. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که این گوشی قدرتمند سامسونگ از نمایشگر 6/8 اینچی سوپر امولد بهره می برد که مبتنی بر رزولوشن 1440 در 3080 و رفرش ریت متغیر تا 120 هرتز است. همانطور که در ابتدای مطلب به اشاره نمودیم، حداکثر روشنایی این نمایشگر به 1750 نیت می رسد. بر روی پنل پشتی و جلویی این گوشی شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس تعبیه شده که مقاومت این دو بخش را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

لازم به ذکر است که قلم S-Pen این گوشی هوشمند جایگاه اختصاصی نیز دارد و اندازه تأخیر آن به فقط 2.8 میلی ثانیه رسیده و این یعنی نسبت به نسل قبلی تجربه کاربری بسیار مجذوب کننده تری ارائه می نماید. قلب تپنده قدرتمندترین گوشی هوشمند سامسونگ را بسته به منطقه شما دو پردازنده 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل یک و اگزینوس 2200 تشکیل می دهند که این روز ها حواشی زیادی را برای این سری از گوشی ها ایجاد نموده اند. مهم ترین تفاوت آن ها پردازنده گرافیکی است و همان طور که احتمالا می دانید، اگزینوس 2200 برای اولین بار از پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری شرکت AMD استفاده می نماید.

سیستم دوربین چهارگانه مدل اولترا از لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری تشکیل شده است. علاوه بر این لنز ها یک سیستم فوکوس اتوماتیک لیزری دیده می گردد. در حفره نمایشگر آن هم یک دوربین 40 مگاپیکسلی وظیفه ثبت عکس های سلفی را بر عهده دارد.

طبق اعلام سامسونگ قابلیت های نرم افزاری نوی به سیستم دوربین این گوشی هوشمند اضافه شده که از جمله آن ها باید به سوپر رزولوشن اشاره نمود. این ویژگی نو با استفاده از دو سنسور به طور هم زمان می تواند شفافیت و عمق عکس ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد. طبق اطلاعات منتشر شده، این قابلیت ابتدا از توان دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی برای ثبت جزئیات استفاده می نماید و در ادامه با بهره گیری از دوربین 12 مگاپیکسلی (اولترا واید) اطلاعات دقیق مربوط به روشنایی چشم انداز را دریافت می نماید.

منبع: Sammobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2070

به "بعضی کاربران گلکسی S22 اولترا از مشکل عجیب نمایشگر این گوشی خبر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی کاربران گلکسی S22 اولترا از مشکل عجیب نمایشگر این گوشی خبر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید