آنالیز آخرین وضعیت موزه میراث روستایی استان گلستان

به گزارش مجله جاودان، در نشستی با حضور استاندار گلستان آخرین وضعیت موزه میراث روستایی گلستان آنالیز و راهکارهای تسریع روند اجرایی آن مورد ارزیابی نهاده شد.

آنالیز آخرین وضعیت موزه میراث روستایی استان گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گلستان، هادی حق شناس، استاندار گلستان امروز چهارشنبه 27 شهریور در این نشست گفت: ساخت موزه میراث روستایی گلستان و انتقال بناهایی که دارای معماری خاص منطقه هستند موجب حفظ و احیای فرهنگ، آداب و رسوم اقوام ساکن در استان است.

او تاکید نمود: عملیات اجرایی فاز نخست پروژه موزه میراث روستایی گلستان به عنوان بزرگ ترین موزه کشور در نوع خود با تزریق اعتبارات به زودی از سر گرفته خواهد شد.

ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی گلستان نیز در این نشست با تشکر از استاندار گلستان برای پیگیری اجرای موزه میراث روستایی گلستان به عنوان پروژه محوری استان گفت: موزه میراث روستایی گلستان به عنوان دومین موزه روستایی کشور در پارک جنگلی قرق با حضور مقامات کشوری کلنگ زنی شد اما به علت کمبود اعتبارات از روند رو به رشدی برخوردار نیست.

او تاکید نمود: زیرساخت ها و تعاملات میان بخشی برای تسریع روند موزه میراث روستایی گلستان مهیاست و تنها دغدغه بحث تزریق اعتبارات است.

کریمی اعلام نمود: در موزه میراث روستایی گلستان فقط بحث انتقال بناهای دارای معماری خاص منطقه نیست و انتقال فرهنگی و آداب و رسوم در اجرای این پروژه بزرگ مدنظر است.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان یادآور شد : 33 تیپ معماری برای احداث این موزه از مناطق مختلف استان ارزیابی شده است که هرکدام حاوی معماری خاص خود هستند.

کریمی در سرانجام تاکید نمود : اداره کل میراث فرهنگی گلستان تمام کوشش خود را برای جذب منابع اعتباری برای تسریع و اجرای فاز نخست این موزه بزرگ خواهد نمود.

در این نشست، محمود طالقانی، مشاور پروژه میراث روستایی گلستان و گیلان گزارشی از اقدامات اجرا شده در موزه میراث روستای گلستان و اقدامات آینده این پروژه ارائه داد.

این جلسه با حضور حق شناس، استاندار گلستان، روزبهان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، محمود طالقانی، مشاور پروژه میراث روستایی گلستان و قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار گردید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 383

به "آنالیز آخرین وضعیت موزه میراث روستایی استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز آخرین وضعیت موزه میراث روستایی استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید