تاثیرگذاری اجتماعی؛ شاخص اصلی رتبه بندی دانشگاه های دنیا

به گزارش مجله جاودان، رئیس دانشگاه پیغام نور ضمن تاکید بر رسالت های مختلف دانشگاه گفت: دانشگاه ها رسالت های مهمی دارند که شناخته شده ترین آنها رسالت آموزشی و پژوهشی است اما در این بین باید به رسالت های اجتماعی دانشگاه نیز توجه گردد.

تاثیرگذاری اجتماعی؛ شاخص اصلی رتبه بندی دانشگاه های دنیا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه پیغام نور، محمد رضا زمانی رئیس دانشگاه پیغام نور امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه پیغام نور و کنوانسیون مبارزه با فساد وزارت دادگستری حل مسائل اجتماعی را یکی از ویژگی های اصلی دانشگاه های جدید مطرح کرد و گفت: دانشگاه پیغام نور در یک سال اخیر قدم های مهمی در جهت رسالت اجتماعی خود و حل مسائل اجتماعی برداشته است.

وی یکی از شاخص های اصلی برای رتبه بندی در دانشگاه های بین المللی را میزان تأثیرگذاری اجتماعی آنها در جامعه و منطقه مطرح کرد و اضافه کرد: برای ورود به دانشگاه های نسل سوم و چهارم باید علاوه بر مسائل آموزشی و پژوهشی، مسائل اجتماعی را نیز در اولویت قرار داد و دانشگاه پیغام نور به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم حرکت نموده است.

وی ضمن تاکید بر ظرفیت های گسترده دانشگاه پیغام نور ادامه داد: دانشگاه پیغام نور با 500 مرکز و واحد در سطح کشور و همچنین بیش از 40 مرکز بین المللی دارای ظرفیت بسیار بالایی در عرصه داخلی و بین المللی است.

وی درباره همکاری دانشگاه با کنوانسیون مبارزه با فساد گفت: دانشگاه با توجه به ظرفیت بالای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می تواند هم در زمینه های آموزشی و هم در زمینه پژوهشی همکاری های موثری را با کنوانسیون داشته باشد.

محمود حکمت نیا، دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد وزارت دادگستری نیز در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: مبارزه با فساد مسئله ای برای نظام اجتماعی، فرهنگی، مالی و سیاسی ایران محسوب می گردد و امروزه این بحث هم به لحاظ حقوقی و هم به لحاظ سیاسی، مالی و اخلاقی تقریباً اثبات شده است که مفاسد مالی نقش مهمی در عدم توسعه کشور در تمامی ابعاد دارد.

حکمت نیا در این رابطه اضافه کرد: در مبارزه با فساد احتیاج به یک هماهنگی و پیش از آن تفاهمی بر سر اصل این مطلب وجود دارد که با روشها و فرایندهایی که منجر به فساد می شوند، نمی توان کشورها را اداره کرد و اغلب کشورها بحث مبارزه با فساد را با جدیت دنبال می نمایند.

وی همچنین اعلام نمود: سالم بودن محیط اقتصاد موجب افزایش بهره وری و سرمایه گذاری و پیشرفت می گردد و بعضی از قدرتهای سیاسی از موضوع وجود فساد در کشورها به عنوان ابزار سوء استفاده و برچسب زدن و سیاه نمایی استفاده می نمایند که در این راستا باید در صحنه رقابت فعال بود و از تجربیات پیروز دیگر کشورها بهره گرفت که دانشگاه به ویژه در حوزه داخلی و انجام تحقیقات و پژوهش های علمی می توانند بسیار مفید باشند.

لازم به ذکر است، تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیغام نور و کنوانسیون مبارزه با فساد وزارت دادگستری با هدف بهره مندی طرفین از امکانات یکدیگر از قبیل ظرفیت های علمی، تجربی، پژوهشی کارگاهی، کتابخانه ای، ارتباطات بین المللی، فضاهای فیزیکی و تحقیقاتی، همکاری در برگزاری همایش، سمینار، میزگرد، کارگاه آموزشی و اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت با هدف افزایش آگاهی های عمومی در زمینه مبارزه با فساد و اخذ نظریات علمی و مشورتی استادان و دانشجویان در مورد مباحث مورد نظر و انجام امور مطالعاتی و ارائه پروژه های علمی مشترک امضا شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 524

به "تاثیرگذاری اجتماعی؛ شاخص اصلی رتبه بندی دانشگاه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرگذاری اجتماعی؛ شاخص اصلی رتبه بندی دانشگاه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید