تشخیص سرطان در مراحل اولیه با آزمایش خون

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، دانشمندان امیدوارند با ابداع یک تست خون جدید بتوانند نشانه های اولیه سرطان های مختلف از جمله سرطان معده، تخمدان و کبد را ردیابی نمایند. شرکت Thrive Earlier Detection توسط 3 محقق دانشگاه جان هاپکینز بنیان گذاری شده است. این شرکت تاکنون 110 میلیون دلار از سرمایه گذاران جمع آوری نموده تا ابزار CancerSEEK را برای رصد نشانه های اولیه سرطان به بازار ارائه کند.

تشخیص سرطان در مراحل اولیه با آزمایش خون

روش ردیابی سرطان در خون که به نام بیوپسی مایع نیز شناخته می گردد با ردیابی جهش های ژنتیک در دی ان ای تومورها و نشانگرهای پروتئینی در پلاسمای خون، سرطان را شناسایی می نماید.

مطالعات اولیه برای این ابزار نویدبخش بوده است اما دانشمندان معتقدند هنوز فرصت قابل توجهی برای ارتقای ابزار وجود دارد. یک پژوهش مربوط به این پروژه در سال 2018 در نشریه ساینس منتشر شد. در این پژوهش هزار بیمار با تومورهایی در مراحل اولیه سرطانی شرکت کردند و ابزارCancerSEEK با نرخ صحت 70 درصد توانست نشانه های اولیه سرطان را ردیابی کند.

CancerSEEK به خصوص در ردیابی سرطان تخمدان و کبد کارآمد بود و توانست موارد ابتلاء به این سرطان ها را با 98 درصد صحت شناسایی کند. اما در ردیابی سرطان سینه عملکرد آن بسیار ضعیف بود.

دانشمندان در مرحله بعد باید مطالعات بیشتری رویCancerSEEK انجام دهند. درهمین راستا قرار است با همکاری Geisinger این ابزار در آزمایشی با حضور هزار شرکت کننده سالم استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 224

به "تشخیص سرطان در مراحل اولیه با آزمایش خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سرطان در مراحل اولیه با آزمایش خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید