معین حداقل مالیات برای غول های فناوری از سال 2023

به گزارش مجله جاودان، رهبران بیست اقتصاد بزرگ دنیا موسوم به جی 20 بر سر دریافت حداقل مالیات در سطح دنیای از شرکت های بزرگ به توافق رسیدند.

معین حداقل مالیات برای غول های فناوری از سال 2023

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، حداقل مالیات مورد توافق برای شرکت های بزرگ 15 درصد مشخص شده است. پیش نویس این توافق در جریان برگزاری نشست دو روزه سران جی 20 در ایتالیا تهیه شده است. اجرایی شدن این توافق از سال 2023 شروع می گردد.

در بخشی از این پیش نویس آمده است: ما از چارچوب فراگیر جی 20 حمایت می کنیم تا قوانین، مدل و ابزارهای چندجانبه همانطور که در برنامه اجرایی تفصیلی مورد توافق قرار گرفته، به سرعت توسعه یابند، تا اطمینان حاصل گردد قوانین نو در سال 2023 در سطح دنیای اجرایی می شوند.

در اکتبر گذشته 136 کشور دنیا برای دریافت حداقل مالیات از شرکت های بزرگ و غول های فناوری مانند گوگل، آمازون، فیس بوک، مایکروسافت و اپل به توافق رسیدند. هدف از این کار مقابله با دور زدن قوانین مالیاتی به وسیله این شرکت ها به وسیله تاسیس دفاتر مرکزی در بعضی کشورها با قوانین مالیاتی سهل گیرانه، برای پرداخت مالیات ناچیز بوده است.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت تصویب قانون حداقل مالیات به مشاغل و کارگران ایالات متحده یاری می نماید، اگرچه این قرارداد بعلاوه به این معنی است که بسیاری از شرکت های مستقر در ایالات متحده، مانند غول های اینترنتی، مالیات بیشتری نسبت به اکنون پرداخت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1895

به "معین حداقل مالیات برای غول های فناوری از سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین حداقل مالیات برای غول های فناوری از سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید