تغییرات اقلیمی می تواند دلیل خارش چشم و آبریزش بینی باشد

به گزارش مجله جاودان، بر اساس یک مطالعه در دانشگاه راتگرز، انتشار و توزیع گرده های آلرژی زا ممکن است با گرم شدن دنیا تغییر کند. تیمی از محققان موسسه علوم بهداشت محیطی و شغلی راتگرز، از مدل سازی رایانه ای برای مطالعه تاثیر تغییرات آب و هوایی بر توزیع گرده های بلوط و رگ وید (نوعی ابروسیا / ragweed) دو آلرژی زای رایج در ایالات متحده استفاده کردند.

تغییرات اقلیمی می تواند دلیل خارش چشم و آبریزش بینی باشد

این مطالعه منتشرشده در نشریه مرز های آلرژی نشان داد که انتظار می رود تا سال 2050، تغییرات آب و هوایی اندازه گرده ها در هوا را به اندازه قابل توجهی افزایش دهد و بعضی از بزرگترین افزایش ها در منطقه های اتفاق می افتد که گرده معمولا کمتر رایج است.

پانوس جورجوپولوس استاد بهداشت محیطی و شغلی در دانشکده بهداشت عمومی راتگرز که راهنمایی این مطالعه را در دست داشته است، می گوید: گرده یک دیده بان عالی برای (رصد کردن) تاثیرات تغییرات آب و هوایی است، زیرا تغییر در متغیر هایی مانند دی اکسید کربن و دما بر نحوه رفتار گیاهان تاثیر می گذارد.

وی می افزاید: در عین حال، فراوری گرده و تاثیر گرده بر بیماری های آلرژیک به علت تغییرات آب و هوایی در حال افزایش بوده و این یکی از معدود مطالعاتی است که این روند را در آینده پیش بینی می نماید.

کوشش های قبلی برای ارتباط شاخص های گرده با تغییرات آب و هوایی به علت کمبود داده محدود بوده است. به عنوان مثال، حدود 80 ایستگاه نمونه برداری از گرده در ایالات متحده آمریکا وجود دارد که به وسیله سازمان های مختلف خصوصی و دولتی با روش های نمونه برداری متفاوت اداره می شوند.

محققان برای غلبه بر این چالش سیستم مدل سازی کیفیت هوا در مقیاس چندگانه تحت مدیریت سازمان حافظت از محیط زیست آمریکا (EPA) را برای کار خود سازگار نموده و اقدام به شبیه سازی توزیع گرده های آلرژی زای بلوط و ابروسیا برای شرایط حال و آینده (2047) کردند.

نتایج نشان داد که حتی در شرایط گرم شدن ملایم، فصل گرده زودتر آغاز می گردد و در سراسر ایالات متحده آمریکا طولانی تر خواهد بود و میانگین غلظت گرده در بیشتر منطقه ها کشور نیز افزایش یافت.

این تحقیقات درباره گرده، بخشی از پروژه ای است که به وسیله مرکز تحقیقات اوزون راتگرز اجرا شده و از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و استان نیوجرسی برای آنالیز تاثیر تغییرات آب و هوایی بر کیفیت هوا در این استان تامین اعتبار شده است. بخش عمده ای از این کار تحقیقی به آنالیز مسائل این استان با اوزون سطح زمین (ground level ozone) - یک محصول جانبی احتراق سوخت های فسیلی که می تواند به ریه ها آسیب برساند - پرداخته است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2212

به "تغییرات اقلیمی می تواند دلیل خارش چشم و آبریزش بینی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات اقلیمی می تواند دلیل خارش چشم و آبریزش بینی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید