توضیحات آهنگساز آلبوم جدید سینا سرلک

به گزارش مجله جاودان، یک آهنگساز که به تازگی آلبومی را با صدای سینا سرلک منتشر نموده می گوید: با وجود اینکه در این آثار به سراغ اشعار کلاسیک رفته ام اما روح این آثار به زندگی امروز نزدیک است.

توضیحات آهنگساز آلبوم جدید سینا سرلک

انوش دنیاشاهی ـ نوازنده و آهنگساز ـ در گفت وگو با خبرنگاران درباره آلبوم مجنون زمانه با بیان اینکه او و سینا سرلک هر دو با فاصله چند سال از اثر قبلی، این آلبوم جدید را منتشر کردند، گفت: اشعاری که در آهنگسازی این اثر استفاده کردم بیشتر از مولانا و در کنار آن اشعار نظامی، عبدالرحمن جامی، فروغی بسطامی و ... است.

دنیاشاهی ادامه داد: در انتخاب این اشعار کوشش نموده ام، اشعار روح و حال و هوای امروزی داشته باشند و در ضمن این آثار از پویایی و انرژی لازم در ملودی و تنظیم برخوردار باشند. همچنین در آهنگسازی این مجموعه ضمن بکارگیری همه سازهای ملی ایرانی، هم از فنون و تکنیک های موسیقی چندصدایی و هم مونوفونی در بخش های مقتضی استفاده نموده ام.

او با بیان اینکه در سال های اخیر بسیار کمتر از گذشته در کنسرت ها و آلبوم های موسیقی ایرانی آواز اجرا می گردد، گفت: در این آلبوم موسیقی به تناسب از تصنیف و ترانه، قطعات زیبا و جذاب بی کلام و نیز آواز ارائه گردیده است و بنابراین هم برای مخاطب عام و هم اهل فن جذابیت خواهد داشت.

این آهنگساز ادامه داد: ارکستر سازهای ایرانی در این مجموعه متشکل از بهترین و نامدارترین نوازنده ها است. تار و سه تار توسط اینجانب، کمانچه توسط سینا دنیا آبادی، نی توسط پاشا هنجنی و سنتور، عود، بم تار و سازهای کوبه ای همگی توسط نوازنده های باتجربه اجرا و ضبط گردیده اند تا اثری فاخر و در عین حال جذاب برای مستمعین موسیقی ایرانی فراهم گردد.

آلبوم موسیقی مجنون زمانه شامل هفت آهنگ باکلام تصنیف و آواز و دو آهنگ بی کلام به نام های باز آمدم، آواز چهارگاه، مجنون زمانه، حلقه رندان، من نه منم، آواز همایون، چه کنم!؟، آوای کجاوه و ما ز بالاییم است. در قطعات باکلام از سروده های شاعران کهن مثل مولانا، فروغی بسطامی، وحشی بافقی، جامی و نظامی بهره گرفته گردیده است. همچنین از نوازندگان این اثر می توان به انوش دنیاشاهی، سینا دنیا آبادی، پاشا هنجنی، روشنک نوری، مجید عسگری و محسن علیزادگان اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 63

به "توضیحات آهنگساز آلبوم جدید سینا سرلک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات آهنگساز آلبوم جدید سینا سرلک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید