نمایشگاه هنر تصویرگری بارش بشقاب پرنده ها در تالار آبی کاخ موزه نیاوران افتتاح شد

به گزارش مجله جاودان، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، نمایشگاه هنر تصویرگری بارش بشقاب پرنده ها در تالار آبی کاخ موزه نیاوران افتتاح شد.

نمایشگاه هنر تصویرگری بارش بشقاب پرنده ها در تالار آبی کاخ موزه نیاوران افتتاح شد

این نمایشگاه با شرکت 120 جهانگرد و ایرانگرد به عنوان نویسنده و 120 هنرمند تصویرگر حرفه ای برگزار شده است.

آثار به نمایش گذاشته در این نمایشگاه با موضوعات برگرفته از نمادهای فرهنگی و جهانگردی کشورها یا منطقه ها ایران همچون اقلیم و جغرافیا، تاریخ و فرهنگ، مردم شناسی، عقاید، آداب و رسوم، باورها و افسانه ها، اسطوره ها، سبک زندگی، لباس، غذا و هنرهای معماری و موسیقی خلق شده اند.

نحوه خلق آثار نمایشگاه به این شکل است که جهانگردان و ایرانگردان هر کدام توصیف و نگاه خود را از فضای فرهنگی و جهانگردی یک کشور یا یک قوم و منطقه از ایران، روایت و نگارش کرده اند. سپس این آثار مکتوب از طریق هنرمندان تصویرگر بر روی بشقاب هایی با ابعاد بزرگ تصویرگری شده است. همچنین بشقاب های به نمایش درآمده در این نمایشگاه همچون سفیران و پرندگانی هستند که گویی از سفر آمده اند تا آیینه ای برای بازگویی فرهنگ، تمدن و جهانگردی 100 کشور و 20 منطقه ایران باشند.

این نمایشگاه با همکاری مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و گروه گردونه مهرگان و با حمایت وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی برگزار شده است. علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه می توانند تا 16 تیر 1401 از ساعت 11 تا 17 به تالار آبی کاخ موزه نیاوران مراجعه کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2117

به "نمایشگاه هنر تصویرگری بارش بشقاب پرنده ها در تالار آبی کاخ موزه نیاوران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه هنر تصویرگری بارش بشقاب پرنده ها در تالار آبی کاخ موزه نیاوران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید