خبرنگاران آمریکا بمب هدایت شونده به عربستان صادر می فروشد

به گزارش مجله جاودان، تهران- خبرنگاران- وزارت خارجه آمریکا به کنگره گفت که قصد دارد مجوز فروش 478 میلیون دلار بمب و مهمات هدایت شونده به عربستان را صادر کند.

خبرنگاران آمریکا بمب هدایت شونده به عربستان صادر می فروشد

به گزارش خبرنگاران، بلومبرگ چهارشنبه شب نوشت که این فروش تسلیحاتی شامل 75 هزار بمب و مهمات هدایت شونده و هوا به زمین است.

از آنجایی که جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا وعده داده است که در روابط واشنگتن و ریاض بازنگری کند انتظار می رود که مجوز فروش این تسلیحات تا پیش از روی کار آمدن دولت وی صادر شود.

جزئیات این قرارداد در ماه ژانویه بطور غیررسمی به قانونگذاران اعلام شده بود اما با مخالفت دموکرات ها روبرو شد.

برخی از قانونگذاران آمریکا و گروه های حقوق بشری از استفاده سعودی ها از تسلیحات آمریکایی در جنگ علیه شهروندان یمنی انتقاد کرده اند.

اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این نگرانی ها و نقدها را رد کرده و گفته است که سعودی ها اگر از آمریکا سلاح نخرند از کشورهای دیگر آنها را خریداری خواهند کرد.

عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی تا به امروز جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها نفر از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت ها و قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار در این کشور، نتیجه ای برای متجاوزان به همراه نداشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1426

به "خبرنگاران آمریکا بمب هدایت شونده به عربستان صادر می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا بمب هدایت شونده به عربستان صادر می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید