دستور بایدن برای عقب نشینی بخشی از نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، وال استریت ژورنال مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به پنتاگون دستور داده است که فرایند خروج بعضی تجهیزات و نیروهای این کشور از منطقه خلیج فارس را شروع کند.

دستور بایدن برای عقب نشینی بخشی از نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا

ادعا می گردد که این نخستین قدم دولت جدید واشنگتن برای کاهش حضور نظامی آمریکا در غرب آسیا در ادامه رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک است.

به ادعای وال استریت ژورنال، آمریکا دست کم سه سامانه پاتریوت را از منطقه خارج نموده که یکی از آنها پیشتر در پایگاه هوایی امیر سلطان عربستان مستقر بوده است.

بعضی دیگر از تجهیزات ازجمله یک فروند ناو هواپیمابر و سامانه های نظارتی نیز در حال خروج از منطقه با هدف استفاده در سایر مناطق دنیا هستند و آن طور که ادعا می گردد واشنگتن در حال آنالیز گزینه های بیشتر برای کاهش تجهیزات است.

همزمان، خروج سامانه های پاتریوت و ناو هواپیمابر می تواند به منزله کاهش چندین هزار نظامی آمریکایی در سطح منطقه باشد.

طی سال گذشته شمار نظامیان آمریکایی مستقر در منطقه حدود 50 هزار نفر بود که بسیار کمتر از رقم 90 هزار نفری است که دو سال پیش، در اوج تنش های تهران-واشنگتن، در منطقه حضور داشتند.

گفته می گردد که فعلاً سامانه ضدموشک دوربرد تاد در منطقه باقی خواهد ماند.

همچنین قرار است که تیمی از پنتاگون درباره تجهیزات و منابع آموزشی که در اختیار عربستان سعودی قرار می گیرد؛ تصمیم گیری کند.

بایدن پیشتر مدعی شده بود که به دلیل دخالت عربستان در جنگ یمن و نقشی که در قتل جمال خاشقجی منتقد سعودی داشته است؛ در رابطه با ریاض تجدید نظر خواهد نمود اما این به معنای عدم حمایت از این کشور نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1592

به "دستور بایدن برای عقب نشینی بخشی از نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور بایدن برای عقب نشینی بخشی از نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید