خبرنگاران شیعیان و ایرانیان مقیم پاکستان میلاد منجی عالم بشریت را جشن گرفتند

به گزارش مجله جاودان، اسلام آباد - خبرنگاران - میلیون ها نفر از شیعیان پاکستان همچنین ایرانیان مقیم در این کشور همسایه همزمان با شب باشکوه نیمه شعبان، فرخنده سالروز ولادت باسعادت دوازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را جشن گرفتند.

خبرنگاران شیعیان و ایرانیان مقیم پاکستان میلاد منجی عالم بشریت را جشن گرفتند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، آیین های بزرگداشت ولادت یوسف زهرا (س) دوشنبه شب همزمان در اسلام آباد پایتخت پاکستان، در دیگر شهرهای این کشور از جمله کراچی، راولپندی، لاهور، کراچی و کویته با حضور شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیها برگزار گشت.

براین اساس، جشن میلادی مهدی موعود (عج) در اسلام آباد با حضور محمد سرخابی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران، دیپلمات ها، مسوولان نهادهای ایرانی و حضور اعضای خانواده های آنان، مطابق پروتکل های بهداشتی در فضایی شاد و صمیمی و در فضای باز مقابل مسجد منطقه مسکونی ایرانیان برگزار گشت.

اجرای سرودی در وصف امام زمان (عج) از سوی دانش آموزان ایرانی، برگزاری مسابقه ای شاد و با طرح سوال های مختلف درباره امام زمان و اهدای جوایزی به برندگان، سخنرانی در وصف اهمیت نیمه شعبان، مولودی خوانی از جمله برنامه های جشن نیمه شعبان در پایتخت پاکستان بود.

همزمان صدها نفر از پاکستانی های دوستدار امام زمان(عج)، اعم از شیعه و سنی، نیز امشب با حضور در جشن های مختلفی که در امام بارگاه ها (حسینیه) شهر اسلام آباد و همچین در کنار دریاچه راول در این شهر برگزار گشت، شرکت کردند.

حضور مسلمانان اهل تسنن در جشن میلاد حضرت مهدی (عج) که در پاکستان به شب برات معروف است، یکی از ویژگی های خاص این جشن ها محسوب می شود.

مراسم شب نیمه شعبان در پاکستان، به شب برات معروف است و مسلمانان اعم از اهل تسنن و شیعه، احترام ویژه ای نسبت به این شب مهم قائل هستند و شب تا صبح را به راز و نیاز می پردازنند.

در این شب، شیعیان پاکستان ضمن عرضه نویسی و نذر شمع، عریضه های خود را با قایق های کاغذی به آب روان رودخانه ها و دریاچه ها می سپارند و معتقد و امید دارند که درخواست شان در این شب مد نظر قرار گرفته و اجابت خواهد شد.

شیعیان در شهرهای لاهور، پیشاور، کراچی، اسکردو، حیدرآباد، کشمیر، مولتان و کویته شب نیمه ماه شعبان المعظم را گرامی داشته و همگی برای ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) دعا کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1588

به "خبرنگاران شیعیان و ایرانیان مقیم پاکستان میلاد منجی عالم بشریت را جشن گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیعیان و ایرانیان مقیم پاکستان میلاد منجی عالم بشریت را جشن گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید