صعود گروه طبیعت گردی خبرنگاران به بلندترین قله ایران

به گزارش مجله جاودان، این بار می خواهیم داستان صعود بچه های خبرنگاران به قله دماوند را تعریف کنیم. هفته پیش عده ای از همکاران طبیعت دوست و ورزشکارمان پیروز شدند به بلندترین قله ایران صعود نمایند. دماوند، با 5610 متر ارتفاع، بلندترین قله خاورمیانه و بلندترین قله آتشفشانی آسیا است که آخرین بار در 38500 سال پیش فوران نموده است و همچنان ممکن است دوباره فوران کند. امروزه قطر دهانه آتشفشانی این قله که از یخ پوشیده شده به 400 متر می رسد.

صعود گروه طبیعت گردی خبرنگاران به بلندترین قله ایران

آرش آل بیگی و مجید اسفندیاری از واحد مالی، ارشاد بحرانی و علی ترکی از واحد فنی، مجید حسینی نژاد مدیرعامل مجموعه، جواد خسروی از واحد مالی، بنیامین زمردی از منابع انسانی، سعید صادقی که مهمان گروه بود، علی صالحی از بازاریابی و مسعود ملک محمدی از واحد توسعه کسب و کار، به ترتیب حروف الفبا شرکت کنندگان در این کوه پیمایی بودند.

دماوند در شهرستان لاریجان در نزدیکی استان تهران واقع شده است و اگر هوا صاف و تمیز باشد، از تهران، ورامین، قم و حتی ساحل دریای خزر این دیو سپید پای در بند را به راحتی می گردد دید. این قله در شاهنامه فردوسی و اساطیر ایرانی نیز مشهور است؛ آرش کمانگیر از فراز قله دماوند نیزه ای پرتاب کرد و به این ترتیب مرز ایران و توران تعیین شد و ضحاک ستمگر در این کوه به بند کشیده شد.

گروه 10 نفره خبرنگاران ، روز پنجشنبه ساعت 5:30 صبح از تهران حرکت کردند و ساعت 9 صبح به جبهه جنوبی رسیدند که مسیر رایج صعود بیشتر کوهنوردان به قله است. مسیر صعود از همین نقطه شروع شد و گروه حوالی ظهر به بارگاه سوم (بِیس کمپ) رسیدند و به محض برپاکردن چادرها، بارش ناگهانی برف و تگرگ شروع شد و بچه ها تصمیم گرفتند شب را در همان بارگاه بمانند. بعد از سپری کردن شب در کمپ، صبح فردا یک نفر از بچه های گروه از کمپ به تهران برگشت و 9 نفر به جای مانده به صعود ادامه دادند. 3نفر دیگر از بچه ها هم در طول مسیر به علت ارتفاع زدگی به کمپ برگشتند. 6 نفر به جای مانده درنهایت بعد از 8 ساعت کوه پیمایی به قله رسیدند. از طرف همه همکاران این صعود سخت رو به همکاران طبیعت دوست و سختکوش مان تبریک می گوییم و منتظر صعودهای بعدی شان می مانیم.

منبع: علی بابا
انتشار: 16 مهر 1403 بروزرسانی: 16 مهر 1403 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2351

به "صعود گروه طبیعت گردی خبرنگاران به بلندترین قله ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود گروه طبیعت گردی خبرنگاران به بلندترین قله ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید