درگیری پناهجویان با پلیس یونان در گذرگاههای مرزی

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، با گشوده شدن مرزهای ترکیه و روانه شدن سیل پناهجویان به سوی اروپا، شاهدان عینی از درگیری پلیس یونان با این مهاجران و شلیک گاز اشک آور به سوی آنان خبر دادند.

درگیری پناهجویان با پلیس یونان در گذرگاههای مرزی

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

این دومین روز درگیریها میان پلیس یونان و هزاران پناهجویی است که سعی دارند با عبور از گذرگاههای مرزی وارد خاک یونان شوند.

تصاویر ویدئویی بدست آمده از یک منبع مطلع در دولت یونان که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسید، نشان می دهد که پلیس ضد شورش یونان گازهای اشک آور شلیک نموده است.

دولت یونان همچنین برای مواجهه با سیل پناهجویان چندین پایگاه امنیتی در مرزهای خود مستقر نموده است.

پلیس یونان همچنین گفت که صبح یکشنبه دست کم 600 تن از راه دریا به جزایر لسبوس، چایوس و ساموس که در نزدیکی ساحل ترکیه قرار دارند، وارد شده اند.

لازم به ذکر است که پنج شنبه گذشته، دولت ترکیه به رغم توافق پیشین خود با اتحادیه اروپا در سال 2016 گفت که از این پس از ورود صدها هزار پناهجوی مستقر در خاک خود به اروپا ممانعت نخواهد کرد.

در واقع، این چرخش ناگهانی ترکیه پس از حمله هوایی صورت گرفت که به کشته شدن 33 نیروی نظامی ترکیه در شمال غرب سوریه انجامید؛ منطقه ای که مقامات آنکارا نیروهای نظامی خود را به بهانه حمایت از شورشیان سوری و یاری به حفظ امنیت مرزهای خود در برابر سیل پناهجویان به آنجا گسیل کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 784

به "درگیری پناهجویان با پلیس یونان در گذرگاههای مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری پناهجویان با پلیس یونان در گذرگاههای مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید