رفتن به این آبشارها با کوهنوردی همراه است، تجربه گردش همراه کوهنوردی

به گزارش مجله جاودان، ارتفاعات شمال شهر تهران زیبایی های خاصی دارد که آخر هفته ها می توانید به آن منطقه ها خوش آب و هوا بروید. منطقه ها سرسبزی که تماشا زیبایی های طبیعتش در فصل های بهار و تابستان لذت گردش را دوچندان می نماید و با آبشارهای زیبایی که دارند ساعت و روزهای متفاوتی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

رفتن به این آبشارها با کوهنوردی همراه است، تجربه گردش همراه کوهنوردی

خبرنگاران-سعیده مرادی: بیشتر آبشارهای شمال تهران در محدوده ارتفاعات قرار دارند و می توانند یک روز شاد در تابستان رقم بزنند.

آبشار شکرآب

از زیباترین آبشارهای ایران است. این آبشار در شمال تهران و در بخشی از دامنه های البرز جاری می گردد. وجود این آبشار بر هوای این منطقه هم تأثیر بسیاری دارد. گروه های متعدد کوهنوردی و گردشگرها برای بازدید از این آبشار تا روستای شکرآب می روند. با آب شدن برف ها حجم آب چند برابر می گردد و زیبایی خیره کننده ای دارد. این آبشار در ادامه به شکل رود در دل دره مسیرش را ادامه می دهد تا به روستا برسد. آب این رود زمین ها و باغ های اطراف روستا را سیراب می نماید.

آبشار سوئک یا سوتک

آب این آبشار با نزدیکی به واپسین روزهای تابستـان، خشک می گردد. گرچه ارتفاع آبشار سوئک زیاد است اما حجم آب آن چندان بالا نیست و به همین دلیل به صورت ذرات پودری در هوا پخش می گردد. برای بازدید از این آبشار باید مسافتی در حدود 3ساعت را کوه نوردی کنید و این گردش، برنامه ای مناسب برای افراد با آمادگی بدنی بالاست.

آبشار ایگل

در دامنه شرقی توچال و در نزدیکی تهران است و علاوه بر زیبایی وصف ناپذیر، چشم انداز ای رو به قله توچال دارد که زیبایی آن را بیشتر نموده است. این آبشار از صخره ها جاری شده و زیر این آبشار حوضچه ای تشکیل شده است. بعلاوه کوهنوردی و صخره نوردی از برترین سرگرمی های کنار این آبشار است. رسیدن به بخش های بالایی آبشار سخت و طاقت فرسا نیست، اما معمولا ورزشکارها در روزهای تعطیل و آخرهفته خودشان را به روستای ایگل می رسانند. بازدید از این آبشار برای عموم می تواند تجربه ای لذت بخش باشد.

آبشار پسنگ

از معروف ترین آبشارهای نزدیک تهران است که در 2 طبقه نیمه بلند، جاری شده است و آب بسیار سردی دارد که از ذوب شدن برف های قله های بالادست جاری می گردد. فضاهای دیدنی و آب وهوای آن در همه فصول سال زیبا و چشم نواز بوده و پذیرای شماست. آبشار پسنگ از ارتفاع نسبتا بلندی جاری می گردد و به اطراف می جهد. آب گوارای آبشار هوای اطراف را هم خنک نموده و برای فرار از گرمای تابستان بسیار ایده آل و عالی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2305

به "رفتن به این آبشارها با کوهنوردی همراه است، تجربه گردش همراه کوهنوردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتن به این آبشارها با کوهنوردی همراه است، تجربه گردش همراه کوهنوردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید