روزانه 7 الی 8 هزار خودرو در تهران جریمه 200 هزار تومانی می&zwnjشوند

به گزارش مجله جاودان، به گفته رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور پایتخت، به طور میانگین، روزانه 7 الی 8 هزار خودرو به دلیل تردد در بازه زمانی 21 تا 4 صبح جریمه می شوند.

روزانه 7 الی 8 هزار خودرو در تهران جریمه 200 هزار تومانی می&zwnjشوند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ علی نصیرملا، گفت: در راستای اجرای محدودیت هایی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام نموده بود، کد جریمه ای برای دوربین های ثبت تخلفات رانندگی در نظر گرفته شد که بر اساس آن تمام خودروهایی که از ساعت 21 الی 4 بامداد در شهر تردد نمایند، 200 هزار تومان جریمه می شوند.

وی اضافه کرد: به طور میانگین، روزانه 7 الی 8 هزار خودرو در پایتخت به دلیل تردد در این بازه زمانی جریمه می شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: تمام دوربین های سطح شهر، این تخلفات را ثبت می نمایند و افسران پلیس در این امر دخالتی ندارند.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور پایتخت درباره بخشش جریمه ها اعلام کرد: پس از انتها طرح محدودیت ترددی، تصمیماتی درباره بخشش جریمه های افرادی که در شرایط خاص از منزل خارج شده اند، اتخاذ خواهد شد.

سرهنگ نصیرملا گفت: به شهروندان توصیه می کنم اگر برای دلایل خاص و به ضرورت از خانه خارج شده اند یا تصور می نمایند به اشتباه جریمه شده اند یا دارای مجوز هستند، اما پیامک جریمه دریافت نموده اند، مستندات و مدارک خود را پس از انتها طرح به مرکز ما در تهران عظیم ارائه دهند.

وی اعلام کرد: مراکز ما که تحت عنوان واحدهای رسیدگی به تخلفات در مناطق 3، 8، 14، 11، 16، 20، 21، 22، 10 ایجاد شده اند، مستندات رانندگان را آنالیز می نمایند و در صورت تایید، جریمه آن ها حذف می گردد.

وی در پاسخ به این سوال که مبلغ این جرائم در صورت عدم پرداخت در مدت زمان مشخص شده، دو برابر می گردد، گفت: جریمه تخلفاتی که دوربین ها ثبت می نمایند، شامل دوبرابر شدن میزان جرائم نمی گردد و تنها جرائمی که افسران پلیس حاضر در محل، به رانندگان تسلیم می نمایند، دوبرابر می شوند.

دریافت پیامک نشانه جریمه شدن نیست

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور پایتخت گفت: تردد در بین شهرهای قرمز و نارنجی نیز یک میلیون تومان جریمه دارد. به عنوان مثال اگر فردی از تهران به قم برود، هم در جهت رفت و هم در جهت برگشت، جریمه خواهد شد.

سرهنگ ملانصیر با اشاره به پیامک جریمه ها اظهار کرد: دریافت پیامک، به معنای جریمه قطعی نیست و به نحوی اطلاعرسانی محسوب می گردد. در بسیاری از موارد رانندگان پیامک دریافت نمی نمایند، اما پس از دو هفته می توانند با دریافت آخرین خلافی از مراکز پلیس+10، از شرایط جرائم خودروی خود اطلاع پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1391

به "روزانه 7 الی 8 هزار خودرو در تهران جریمه 200 هزار تومانی می&zwnjشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه 7 الی 8 هزار خودرو در تهران جریمه 200 هزار تومانی می&zwnjشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید