سفر به جزیره قشم، برترین جهت را برای این سفر انتخاب کنید

به گزارش مجله جاودان، یکی دیگر از نقاط گردشگر پذیر کشورمان، جزیره قشم است که بر اساس آمار سالانه گردشگران بسیاری برای گشت و گذار و سرگرمی به آن سفر می نمایند.

سفر به جزیره قشم، برترین جهت را برای این سفر انتخاب کنید

این جزیره برترین امکانات را از لحاظ تفریحی و رفاهی دارد و دارای برترین مراکز خرید و بازارها است، به طوریکه شما می توانید در قشم برترین کالاها را با برترین قیمت خریداری نمایید. از این رو برای دسترسی به راستاهای قشم و رفتن به این جزیره زیبا، راه های مختلفی وجود دارد و رسیدن به قشم با هر وسیله نقلیه ای بستگی به خود شما و شرایط و اندازه بودجه ای که برای سفر در نظر گرفته اید دارد. بعضی از گردشگران حوصله و وقت کافی برای طی کردن راستا قشم با اتوبوس را ندارند و در واقع سفر با وسایل نقلیه زمینی و خرید بلیط اتوبوس را کاری کسل نماینده می دانند. به همین علت سفرهای هوایی را ترجیح می دهند.

با تهیه بلیط هواپیما این امکان برای شما فراهم می گردد که در کمترین زمان ممکن به قشم برسید یعنی در حدود نیم ساعت الی یک ساعت به قشم می رسید. اما در این میان هستند گردشگرانی که علاقه بسیار زیادی به طی کردن راستا های طولانی و لذت بردن از منظره ها طبیعی بین جاده ها دارند، به همین علت سفر زمینی را ترجیح می دهند. بعضی از آن ها قطار را انتخاب می نمایند و بعضی دیگر ماشین شخصی یا سفر با اتوبوس که هر کدام در نوع خود بسیار لذت بخش هستند. اما اینکه از چه راستای برای رسیدن به قشم عبور کنید بسیار مهم است، به همین علت ما تصمیم گرفته ایم که در این مطلب به معرفی برترین راستاها برای رفتن به قشم بپردازیم.

راستاهای زمینی برای رسیدن به قشم با ماشین شخصی

درست است که با تهیه بلیط قطار و هواپیما می توانید سفری آسوده تر به قشم داشته باشید، اما به جرعت می توان گفت که هیچ چیز جای سفر با ماشین شخصی به سوی قشم را نمی گیرد. قشم جاذبه های بسیار زیادی دارد، پس شما می توانید پیش از اینکه با ماشین شخصی خود به سوی این جزیره زیبا حرکت کنید، فهرستی از برترین راستاهای دسترسی به قشم تهیه کنید تا سفری لذت بخش تر را تجربه نمایید. برای رفتن به قم با خودروی شخصی دو راستا وجود دارد که در ادامه به معرفی این راستا ها خواهیم پرداخت.

راستا یزد و سیرجان

اولین راه برای رسیدن به قشم این راستا است. شما می توانید در این راستا از شهرهای یزد و سیرجان عبور کنید و از طریق این شهرها خودتان را به بند عباس برسانید. حال وقتی که به بندرعباس می رسید، دو راه پیش روی تان قرار گرفته است. اولین راه این است که اگر تمایل دارید ماشین خود را تا جزیره به همراه داشته باشید، به بندر پل بروید. این بندر فقط 30 دقیقه تا بندر عباس فاصله داشته و از این طریق می توانید ماشین خود را تا جزیره ببرید. البته این موضوع را در نظیر داشته باشید که حمل خودروی شما از طریق لندینگ کرافت بسیار پر هزینه است و باید هزینه رفت و برگشت خودروی خود را یکجا بپردازید. هنگامی که به بندر پل رسیدید خودروی خود را تحویل داده و تا لافت رفته و سپس به جزیره برسید. اما یک راه دیگر هم وجود دارد، اگر قصد ندارید خودروی خود را به جزیره ببرید، پس می توانید آن را در پارکینگ های بندرعباس پارک کنید. سپس برای رسیدن به جزیره باید به سوی اسکله حقانی بروید. از آنجا می توانید سوار بر اتوبوس های دریایی شده و به سوی جزیره حرکت کنید. این نکته را یادتان باید که اتوبوس های دریایی زمانی که طوفان باشد، به هیچ وجه مسافر جابجا نمی نمایند، پس حتما پیش از حرکت به سوی اسکله با آن ها تماس بگیرید.

راستا اصفهان، جهرم و لار

برای رفتن به قشم از راستا دوم باید از شهر اصفهان عبور کنید که این راستا از جهرم و لار می گذرد. از این طریق می توانید خودتان را به بندرعباس برسانید و ماشین خود را به لندینگ کرافت ها تحویل دهید تا آن را برای شما تا جزیره حمل نمایند. یا اینکه بدون ماشین به اسکله شهید حقانی رفته و به سوار بر اتوبوس های دریایی به سوی جزیره بروید. البته برای رفتن به قشم راه های دیگری هم وجود دارد، فرقی ندارد که شما چه راهی را انتخاب کنید. چیزی که اهمیت دارد این است که شما سفری لذت بخش را تجربه کنید و از آن نهایت لذت را ببرید. اگر در دورترین نقاط کشور قرار دارید، پیشنهاد می کنیم سفر با خودروی شخصی را فراموش کنید، چراکه رانندگی در راستاهای طولانی نه تنها شما را خسته می نماید بلکه هیچ لذتی هم از سفر نخواهید برد. بهتر است که ماشین خود را با قطار به قشم فرستاده و خودتان هم از طریق هواپیما یا اتوبوس به سوی قشم حرکت کنید. هنگامی که به جزیره رسیدید می توانید ماشین خود را تحویل بگیرید.

منبع: کجارو
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2024

به "سفر به جزیره قشم، برترین جهت را برای این سفر انتخاب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به جزیره قشم، برترین جهت را برای این سفر انتخاب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید