سیتروئن C5 X با پیکربندی متفاوت بدنه رونمایی شد

به گزارش مجله جاودان، خودروی سیتروئن C5 X به عنوان جدیدترین خودروی لوکس این شرکت با پیکربندی بدنه سه گانه و آخرین فناوری های داخلی رونمایی شد.

سیتروئن C5 X با پیکربندی متفاوت بدنه رونمایی شد

شاید آلمانی ها در بخش متسط تسلط داشته باشند، اما بخش اروپایی گروه خودروسازی استلانتیس (Stellantis) هم در این عرصه عقب نمی ماند. اکنون به دنبال پژو 508 و خودروی شیک DS9، سیتروئن (Citroën) به عنوان زیرمجموعه استلانتیس، یک پرچمدار جدید دارد که می تواند مانند مرسدس کلاس E، بی ام و سری 5 و آئودی A6 حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

درحالی که این سه مدل ساخت آلمان با سبک های سدان و استیشن-واگن جداگانه ارائه می شوند، C5 X از دو سبک اصلی بدنه تشکیل شده است و در بعضی موارد هم ویژگی هایی مانند یک شاسی بلند (SUV) دارد.

C5 X منطبق با طراحی های جذاب سیتروئن یک مدل متفاوت باشکوه است و ظاهری جسورانه را به نمایش می گذارد که حتی با توجه به پیکربندی سه گانه بیشتر از دیگر مدل های این شرکت هم رخ نمایی می نماید.

خط سقف نسبتا مسطح در بیشتر موارد یک سدان را نشان می دهد اما بخش عقب کشیده آن ظاهری استیشن-مانند به آن می دهد. از سوی دیگر ارتفاع بلند این خودروی سواری یادآور C5 Aircross است که این خودروساز فرانسوی به عنوان یک شاسی بلند کاملا پیشرفته معرفی نموده است.

با 4805 میلی متر طول، 1865 میلی متر عرض و 1485 میلی متر ارتفاع، این خودرو از رقبای آلمانی خود کوچک تر است. حجم بار خودرو 545 لیتر در صندوق عقب است که می تواند پس از جمع شدن جایگاه های عقب تا 1640 لیتر افزایش یابد.

ظاهری بیرونی عجیب خودرو پس از طرح مفهومی سیکسپرینس (Cxperience) در سال 2016 شکل گرفت و کابین داخلی هم تمام ویژگی های فناورانه ای که سیتروئن هم اکنون ارائه می دهد را در خود جای داده است. یک نمایشگر لمسی 12 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی و یک نمایشگر عظیم با قابلیت پشتیبانی از واقعیت افزوده در آن تعبیه شده است. یک خوشه ابزار کاملا دیجیتال هم در خودرو وجود دارد و البته همچنان کنترل های فیزیکی برای تنظیمات تهویه هم دیده می گردد.

طیف متنوعی از پیشرانه های بنزینی برای خودرو درنظر گرفته شده است اما سیتروئن پیشرانه پلاگین هیبریدی را با 225 اسب بخار قدرت و بیش از 50 کلیومتر برد تمام-الکتریکی به عنوان گزینه مطلوب این خودرو معرفی می نماید. با خاموش شدن موتور درون سوز مدل موتور تمام-الکتریکی پلاگین هیبریدی می تواند با سرعتی معادل 135 کیلومتر بر ساعت حرکت کند که بیش از چیزی است که به طور معمول رانندگان به آن احتیاج خواهند داشت.

سیتروئن C5 X که برای داشتن عنوان یک پرچمدار مناسب است. این خودرو با سیستم تعلیق اختصاصی پیشرفته راحت سیتروئن یا سیتروئن ادونس کامفورت (Citroën Advanced Comfort) همراه است و حتی نسخه پلاگین هیبریدی با داشتن سیستم تعلیق فعال پا را فراتر هم می گذارد.

این خودرو که فروش آن از نیمه دوم 2021 در اروپا شروع خواهد شد، با بالش هایی که خودروساز فرانسوی از آن با عنوان بالش های هیدرولیک پیشرو (Progressive Hydraulic Cushions) یاد می نماید همراه است که در کنار جایگاه های راحت باید یک سواری نرم و روان را حتی در سطوح ناهموار فراهم کند.

عکس ها: سیتروئن C5 X

Credit: Citroen

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1613

به "سیتروئن C5 X با پیکربندی متفاوت بدنه رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیتروئن C5 X با پیکربندی متفاوت بدنه رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید