سیگنال های رادیویی مرموز خبر از وجود بیگانگان در منظومه شمسی می دهند؟

به گزارش مجله جاودان، محققان اخیرا سیگنال های رادیویی مرموزی از سیستم ستاره ای همسایه منظومه شمسی شناسایی نموده اند که احتمال وجود بیگانگان را تشدید می نماید.

سیگنال های رادیویی مرموز خبر از وجود بیگانگان در منظومه شمسی می دهند؟

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران؛ اخترشناسان که در حال رصد سیگنالهای رادیویی از تمدنهای بیگانه هستند، سیگنال جالبی را از نزدیکترین سیستم ستارهای به خورشید، پروکسیما قنطورس، کشف نموده اند. محققان هنوز اطلاعات دقیقی از این کشف منتشر ننموده اند، اما طبق اطلاعات منتشر شده تا به امروز این سیگنال پرتویی باریک از امواج رادیویی 980 مگاهرتز است که در آوریل و می 2019 در تلسکوپ پارکز در استرالیا شناسایی شده است. این سیگنال تنها یکبار مشاهده شده و بعد از آن دیگر هرگز دیده نشده است. این فرکانس از آن جهت مهم است که باند امواج رادیویی معمولا فاقد سیگنال های ماهواره های ساخته دست انسان هستند.

بعد از دستیابی به تشخیص سیگنال های رادیویی غیرمعمول بین منابع زمینی، خروجی رادیویی طبیعی خورشیدی و منابع طبیعی فراتر از منظومه شمسی، تعیین شد که امواج رادیویی زیادی در اطراف ما وجود دارد.

اما به نظر می رسد این سیگنال ها مستقیما از سیستم پروکسیما قنطورس آمده است و فقط 4.2 سال نوری از زمین فاصله دارد. حتی گزارش شده که سیگنال هنگام مشاهده، کمی جابجایی داشته و این می تواند ناشی از تغییر حرکت یک سیاره باشد. پروکسیما قنطورس دارای یک دنیا سنگی، 17 درصد بزرگتر از زمین و یک غول گازی شناخته شده است.

گاردین به نقل از یک منبع ناشناس با دسترسی به داده های موجود گفت: این اولین گزینه جدی برای ارتباطات بیگانه بعد از سیگنال معروف کشف شده در سال 1977 که شبیه به بک علامت فنی بود، در نظر گرفته شده است.

یک چالش ذاتی در جستجوی ارتباطات بیگانه این است که هیچ کس نمی داند بیگانگان چگونه ممکن است ارتباط برقرار نمایند و هیچکس از تمام منابع طبیعی بالقوه امواج رادیویی در دنیا خبر ندارد؛ بنابراین وقتی سیگنال هایی دریافت می گردد که به طرز قابل قبولی تکنولوژیکی به نظر می رسند و با توضیحات طبیعی ساده همراه نیستند، احتمال وجود بیگانگان قوت می گیرد. فعلا هیچ داده ای در خصوص این سیگنال عمومی نیست و حتی وقتی علنی گردد نیز هیچ پاسخ قاطعی نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1428

به "سیگنال های رادیویی مرموز خبر از وجود بیگانگان در منظومه شمسی می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگنال های رادیویی مرموز خبر از وجود بیگانگان در منظومه شمسی می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید