شگفت انگیزترین نتایج آزمایش ژنتیک سال منتشر شد ، حتی دوقلوها هم ریشه های یکسان ندارند

به گزارش مجله جاودان، نتایج آنالیز ژنتیکی دوقلوهای همسان و ریشه یابی کدهای ژنتیکی آنان نشان داد که حتی دوقلوهای همسان نیز می توانند ریشه های ژنتیکی کاملا متفاوتی داشته باشند.

شگفت انگیزترین نتایج آزمایش ژنتیک سال منتشر شد ، حتی دوقلوها هم ریشه های یکسان ندارند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدتی است که استفاده از روش ها فناورانه برای تشخیص ریشه های ژنتیکی افراد بسیار رایج شده است. درواقع کافیست یک آزمایش ژنتیکی پیشرفته دهید تا معین گردد شما به چه شهرها یا کشورهایی مرتبط هستید. جالب است بدایند گاهی کدهای ژنتیکی شما فراتر از مرزهای کشورتان است و به کشورهای مجاورتان مرتبط می گردد.

اکنون یکی از جدیدترین الگوریتم های شناسایی کدهای ژنتیکی دوقلوها موسوم به 23andMe در جریان یک آزمایش DNA معین کرد حتی بعضی دوقلوهای همسان هم ریشه هایی متفاوت دارند.

اکثر افرادی که در آزمایش دیجیتال شناسایی کدهای ژنتیکی خود شرکت مینمایند، تصورش را هم نمی نمایند که علم بتواند هویت آنان را پشت سر بگذارند. اما شرکت های آزمایش هایDNAجدید به معنای واقعی کلمه یک تحول شگفت انگیز را تجربه نموده اند.

یکی از جدیدترین نمونه های این آزمایش روی چارلی آرگو و خواهر دوقلوی او انجام شد. آن ها کیت آزمایش DNA خود را به پنج شرکت ارسال کردند: 23andMe، AncestryDNA، MyHeritage، FamilyTreeDNA و DNA LIVEفرستادند.

جالب است بدانید که علیرغم داشتن DNA کاملا یکسان، دوقلوها نتایج مشابهی از سوی شرکت ها دریافت ننموده اند.هر شرکت با استفاده از روش خاص خود برای تجزیه و تحلیل DNA، استفاده می نماید و جالب است که 14 درصد آزمایشها این دوقلوها را به خاورمیانه نسبت دادند و 23 درصد نتایج این دوقلوها نیز با یکدیگر متفاوت بود.

براساس یافته های 23andMe، چارلی تقریبا 10 درصد کمتر از خواهر خود کارلی نژاد اروپایی دارد. او دارای نسل فرانسوی و آلمانی (2.6 درصد) است که خواهرش اساسا چنین ژن هایی ندارد.

دوقلوهای مشابه درجه های مختلف میراث اروپای شرقی را دارند - 28 درصد برای چارلی در مقایسه با 24.7 درصد برای کارلی. و در حالی که نسب شرق اروپای کارلی به لهستان مرتبط بود، این کشور در نتایج چارلی وجود نداشت.

به نظر می رسد این نتایج به شدت دقیق تر از سایر 4 شرکتی هستند که اطلاعات دوقلوها را فرستادند چرا که در نتایج بقیه شرکت ها نتایج تقریبا یکسان بوده است. البته به محض انتشار این آزمایش بقیه شرکت ها اعلام نموده اند که نتایج شرکت 23andMe چندان دقیق نیست چرا که نظارتFDA به درستی این نتایج را آنالیز ننموده است.

مطالعات دوقلوها همیشه در تحقیقات علمی نقش مهمی ایفا نموده است. اغلب مطالعات دوقلوها به محققان اجازه می دهد اثرات زیست شناسی را در برابر محیط زیست آنالیز کحنند و بسیاری از موارد مثل اعتیاد، بیماری روانی، بیماری های قلبی و غیره راا آنالیز نمایند.

افزون بر این ها آنالیز نتایج ژنتیکی یاری می نماید بعضی موارد مثل خطرات سلامتی ژنتیکی، مورد آنالیز قرار گیرند و بعضی بیماریهای ژنتیکی شناسایی شوند. البته نباید فراموش کرد افرادی که قصد شرکت در این نوع آزمایشها را دارند باید انتظار مشاهده هر نوع نتیجه را داشته باشند و از دیدن نتایج مخالف انتظار خود شوکه و عصبی نشوند. چرا که گاهی بعضی نتایج به شدت با موادر انتظار افراد متفاوت هستند.

منبع: انتخاب
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 139

به "شگفت انگیزترین نتایج آزمایش ژنتیک سال منتشر شد ، حتی دوقلوها هم ریشه های یکسان ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین نتایج آزمایش ژنتیک سال منتشر شد ، حتی دوقلوها هم ریشه های یکسان ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید