شیوه نامه آموزشی دانشگاه گیلان منتشر شد

به گزارش مجله جاودان، شیوه نامه آموزشی دانشگاه گیلان برای نیم سال دوم سال تحصیلی 1400-1399 در اطلاعیه ای منتشر شد.

شیوه نامه آموزشی دانشگاه گیلان منتشر شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، شیوه نامه آموزشی دانشگاه گیلان برای نیم سال دوم سال تحصیلی 1400-1399 در اطلاعیه ای منتشر شد.

ضوابط مندرج در این شیوه نامه به دانشجویانی که پذیرش آن ها بر پایه آموزش الکترونیکی بوده است، قابل تعمیم نیست و این دسته از دانشجویان به جز نحوه ی برگزاری آزمون میان ترم و خاتمه ترم، تابع مقررات قبلی خود هستند.

از آنجا که کلاس های نظری نیم سال دوم سال تحصیلی 1400- 1399 بصورت غیرحضوری و برخط برگزار می شوند. ضروری است دانشجویان برای موفقیت در تحصیل در این نظام آموزشی با مراجعه مستمر به سامانه تبادل محتوای الکترونیکی به آدرس ecent2.guilan.ac.ir (با کلمه کاربری و رمز ورود: شماره دانشجویی) و حضور در کلاس های برخط در طول ترم نسبت به یادگیری دروس اهتمام ورزند.

طول زمان هر کلاس همانند کلاس های حضوری خواهد بود و کلاس های برخط می بایست در همان زمان مشخص شده در جدول زمان بندی گروه آموزشی برگزار شوند. ضمن اینکه کلاس ها به صورت اتوماتیک ضبط شده و توسط مدرس مربوطه در سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه (ecent) قرار داده خواهند شد.

با توجه به تکمیل شدن سامانه (ecent) و آشنایی دانشجویان با آن تاکید می گردد استادان از سامانه فوق جهت تدریس استفاده نمایند. در صورت استفاده از سایر سامانه ها مسئولیت ضبط و بارگذاری آن در سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه (ecent) بر عهده استاد درس است.

درصورتی که همکاران مایل به فراوری محتوا به صورت آفلاین باشند فقط مجازند حداکثر نیمی از زمان هر جلسه را به صورت آفلاین (صوتی - تصویری) تهیه و بارگذاری نمایند. در هرصورت ضروری است بخش آنلاین هر جلسه کلاس راس ساعت برنامه ریزی شده توسط گروه آموزشی آغاز گردد.

تعداد جلسات در این نیمسال 15 جلسه مشخص شده است، در همه موارد پوشش کامل سرفصل های مصوب در طول ترم الزامی است.

در نیمسال دوم سال تحصیلی 1400 - 1399، به علت رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت عزیزان دانشگاهی کلاس های برطرف اشکال حضوری برگزار نشده و نخواهند شد.

دانشکده ها موظفند بر ارائه کامل کلیه دروس نظری توسط استادان در کلاس های آنلاین نظارت کند و گزارشات هفتگی را براساس اطلاعات موجود در سامانه الکترونیکی تهیه و پس از جمع بندی به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال نمایند.

غیبت دانشجویان درکلاس های آنلاین در نیمسال جاری، موجه تلقی می گردد.

واحد های عملی ارائه شده نیمسال دوم 1400-1399 که امکان برگزاری به صورت مجازی را دارا هستند همانند نیمسال گذشته اجرا خواهند شد.

آن دسته از واحد های عملی که براساس نظر گروه آموزشی الزاما باید حضوری برگزار شوند با برنامه ریزی دانشکده ها در طی دو هفته در طول ترم به صورت کاملا فشرده با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهند شد. ضمنأ، درخصوص دانشجویانی که در ترم جاری درس کارآموزی را اخذ نموده اند و شرایط خاص کشور فرایند فعالیت ایشان را مختل نموده است، زمان کارآموزی به نحو مقتضی تمدید خواهد شد.

حذف اضطراری یک یا چند درس نظری یا عملی در نیمسال دوم سال تحصیلی 1400 -1399 قابل انجام است. بدین منظور، دانشجو می بایست درخواست خود را تا قبل از امتحان آن درس از جهت فرم های درخواست - درخواست حذف اضطراری در سامانه سادا ارسال نمایند و نیازی به مراجعه حضوری دانشجو نیست.

دانشجویان برای کسب اطلاع بیشتر از شیوه نامه آموزشی دانشگاه گیلان به سایت https://guilan.ac.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1640

به "شیوه نامه آموزشی دانشگاه گیلان منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه آموزشی دانشگاه گیلان منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید