عجیب و غریب ترین عادت های نوابغ مشهور دنیا که تاکنون نمی دانستید

به گزارش مجله جاودان، در این مطلب با تعدادی از عادت های عجیب و غریب بعضی از نوابغ مشهور جهان آشنا خواهید شد.

عجیب و غریب ترین عادت های نوابغ مشهور دنیا که تاکنون نمی دانستید

به گزارش، نوابغ و سایر شخصیت های برجسته دنیا، معمولا افراد شناخته شده ای هستند که بسیاری از ما با آثار و فعالیت های مهم زندگی آن ها آشنایی داریم، اما آنالیز زندگی نامه این افراد نشان می دهد بسیاری از این شخصیت ها، افرادی عجیب با عادت هایی عجیب تر بوده اند که شاید این ویژگی شان از دید بسیاری پنهان مانده باشد. کمتر فردی می داند که به عنوان مثال ویکتور هوگو با چه شیوه هایی خودش را وادار به کار می نموده یا بتهوون آهنگ هایش را در چه شرایطی تصنیف می نموده است. در این مطلب با تعدادی از عادت های عجیب و غریب بعضی از این استعداد های فوق العاده آشنا می شوید.

این مخترع نامدار آمریکایی روش غیرمعمولی را برای همکاری با دانشمندان و محقق های جدید در پروژه هایش به کار می گرفته است. او این دانشمندان را برای شام دعوت و ظرفی سوپ به آن ها تعارف می نموده است. سپس هرکدام از مهمان ها که قبل از چشیدن سوپ به آن نمک اضافه می کردند، از فهرست استخدام خارج می شدند! ادیسون استدلال می نموده فردی که بدون چشیدن غذا به آن نمک اضافه می نماید، قبل از آزمایش کردن به نتیجه گیری می پردازد و او نمی خواهد با چنین افرادی کار کند.

بتهوون یکی از بزرگ ترین آهنگ سازان دنیا است. با این حال فرایند کار این آهنگ ساز معروف در تصنیف موسیقی کمی نامتعارف بود. این آهنگ ساز آلمانی اغلب آهنگ های خود را در حین شست وشوی خود در حمام تصنیف می کرد! گفته می گردد بتهوون دور اتاقش راه می رفت و سعی می کرد به یک قطعه هنری فکر کند. در نهایت تشتی آب روی خودش ریخته و به کارش ادامه می داده است. این آهنگ ساز چند عادت عجیب دیگر هم داشت. مثلا او به ندرت مو ها و ریش هایش را کوتاه می نموده، زیرا باور داشته که این کار به خلاقیت آسیب می رساند. بتهوون همچنین زیاد به ظاهر خود توجهی نمی نموده و لباس هایش معمولاً کثیف و ژولیده بوده اند.

داوینچی علاقه زیادی به خوابیدن نداشته و کمتر از 5 ساعت در روز می خوابیده است. یکی از عادت های عجیب داوینچی، برعکس نوشتن او بوده است. مغز داوینچی به گونه ای تفکیک شده عمل می کرد به طوری که او با یکی از دستان خود طراحی می کرد و با دست دیگر به صورت برعکس متن هایی را می نوشت که اگر کسی می خواست آن ها را بخواند باید از آینه استفاده می کرد! گفته می گردد برعکس نویسی داوینچی معمولا به این منظور انجام می شده که کسی نتواند نوشته هایش را بخواند و از رمز و راز کارهایش باخبر گردد.

آلبرت اینشتین عادت های عجیب و غریب زیادی داشته است. درباره او گفته شده است از کسانی که با او صحبت می کردند، می خواسته جملات شان را بار ها و بار ها تکرار نمایند. او همچنین از کودکی از پوشیدن جوراب بیزار بوده، زیرا تصور می نموده که انگشت شست پایش در نهایت جوراب را سوراخ خواهد نمود! او حتی در یکی از نامه هایش به همسرش درباره این مسئله صحبت نموده بود: حتی در موقعیت های خاص هم جوراب نمی پوشم و با پوشیدن پوتین های بلند این مسئله را پنهان می کنم. نکته جالب دیگر درباره او این که، معمولا در حالت ایستاده به نوشتن مشغول می شده است.

این نویسنده معروف از روش های عجیبی برای وادار کردن خودش به کار استفاده می نموده است. به عنوان مثال، به همه خدمتکارانش می سپرده که همه لباس هایش را از او دور نمایند تا نتواند از خانه بیرون برود! گفته می گردد هوگو هنگامی که روی رمان گوژپشت نتردام کار می نموده، نیمی از ریش و مو های سرش را قیچی نموده و سپس قیچی را دور انداخته تا با آن شکل و شمایل نتواند خانه را ترک کند و کتابش را زودتر تمام کند.

به نظر می رسد نوشتن رمان های عالی تنها هدفی نبوده که دیکنز در زندگی اش به دنبال آن رفته است. گزارش ها حاکی از آن است که این رمان نویس معروف از این که حتی یک تار مویش به هم ریخته و نامرتب باشد، متنفر بوده و در طول روز به طرز وسواس گونه ای موهایش را شانه می زده است. او همچنین نوشته هایش را به دستیارش دیکته و هر جمله را بار ها تکرار می نموده است. کارشناسان می گویند احتمالا دیکنز دچار نوعی اختلال شخصیت وسواسی جبری بوده است. دیکنز همچنین عادت داشته همواره با خود یک قطب نمای ناوبری همراه داشته باشد. او هر زمان که می خواسته بخوابد، عقربه قطب نما را به سمت شمال تنظیم می نموده و اعتقاد داشته این کار بر نوشتن و خلاقیتش تاثیر مثبت دارد.

گردآوری روزنامه خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 589

به "عجیب و غریب ترین عادت های نوابغ مشهور دنیا که تاکنون نمی دانستید" امتیاز دهید

1 کاربر به "عجیب و غریب ترین عادت های نوابغ مشهور دنیا که تاکنون نمی دانستید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب و غریب ترین عادت های نوابغ مشهور دنیا که تاکنون نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید