علی(ع) از اول منتخب خدا بود

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، نرجس شکوریان فرد در کتاب پدر داستان هایی تربیتی اخلاقی از زندگی حضرت علی(ع) امام عزیز و پدر بزرگوار شیعیان نقل نموده است؛ داستان ها و جملاتی که تفکربرانگیز هستند.

علی(ع) از اول منتخب خدا بود

این کتاب را از نوجوانان بالای چهارده سال می توانند بخوانند تا جوانان و بزرگسالان؛ علت اینکه برای رده سنی پایین تر مناسب نیست نوع قلم و سبک روایت آن است که برای افراد پایین تر از 14 سال ملموس و مفهوم نیست.

کتاب پدر با دل نوشته نویسنده شروع می شود که از خستگی می گوید و یافتن فردی امن برای خستگی در کردن. او همه جا را می شود و بعد از سال ها امیدوارشدن و ناامیدی، تنها جایی که می تواند این کسی را که مثل هیچ کس نیست پیدا کند، در نجف اشرف است؛ زیرا او علی(ع) است.

کتاب 44 روایت دارد. این روایت ها از تولد امام علی(ع) شروع می شود تا شهادت ایشان. در هر متن، روایتی مرتبط با مضمون آن، از کتاب بحارالانوار انتخاب و درج شده است. پس از درج روایت مستند، نویسنده سعی نموده با نوشتن متنی کوتاه، سخن از دل برآمده خود را بگوید و به گوش مخاطب برساند. هر روایت کوشش می نماید بخشی از ابعاد زندگی و شخصیت امام علی(ع) را بیان کند: هرچند کوتاه و گذرا.

کتاب پدر نکات درخور توجهی دارد که خوب است به آن اشاره شود. یکی از این نکات، استفاده از روایات مستند است که خوش خوان هستند و مفهوم برای مخاطب نوجوان و جوان. نویسنده با درج این روایت ها به نوعی با یک تیر دو نشان زده است و هم کتاب خودش را در معرض خوانش مخاطب قرار داده و هم به معرفی کتاب ارزشمند بحارالانوار پرداخته است. این انتخاب امتیاز ویژه ای به اثر می دهد؛ زیرا برای مخاطب امروز که شاید کمتر حوصله کند به سراغ متون مهم و حجیم گذشته برود، ارجاعی ساده و همه فهم، گزینه مناسبی برای مطالعه است.

نکته دیگر کوتاهی متون است که باعث می شود هر مخاطبی در هر سنی که توانایی درک مضامین آن را داشته باشد، ترغیب شود آنها را بخواند. بعلاوه اطلاعات موجود در هر روایت، برای علاقه مندان به حوزه دین و کسانی که به معصومین(ع) بویژه امیرالمؤمنین(ع) علاقه و محبت خاصی دارند، می تواند جالب و تأمل برانگیز باشد و دری به روی آنها برای شناخت و آشنایی بیشتر باز کند.

در بخشی از متن این کتاب می خوانیم:

معجزه نشانه نبوت است. یعنی من از سوی خدا آمده ام و این هم سندش. علی(ع)، پیامبر نبود. ولی معجزه عیسی را داشت که توی گهواره سخن گفت.

دنیای من و تو پر از معجزه است برای شناخت خدا. سند قدرت خدا. همین که مردمک چشمانت، به میزان یک عدس است، اما گستره وسیع عالم هستی را نشانت می دهد، این معجزه است. همین که من و تو نبودیم. و خدا از هیچ ما را آفرید، این معجزه است.

همه عالمِ خلقت معجزه است.

خدا امر کند هر کاری شدنی است.

ضعف خودت را ببین، قوت و قدرت خدا پیداست!

فقط

علی(ع) از اول منتخب خدا بود...

غیر خدا هیچ کس حق انتخاب ولی و خلیفه خدا را نداشت، حتی خود پیامبر.

خدا علی را خوب می شناخت....

انتشارات عهد مانا کتاب پدر نوشته نرجس شکوریان فرد را در 96 صفحه و به بهای 40 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 تیر 1402 بروزرسانی: 15 تیر 1402 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2286

به "علی(ع) از اول منتخب خدا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی(ع) از اول منتخب خدا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید