غار پشوم؛از زیبایی های طبیعی یزد، عکس

به گزارش مجله جاودان، غارها در میان زیبا ترین و طبیعی ترین جاذبه های گردشگری هستند که توجه بسیاری از محققان و متخصصان را از سراسر جهان به خود جلب نموده است. تشکیل این حفره های عظیم زیرزمینی صدها هزار سال طول می کشد و بیشتر غارها در آغاز به صورت کارست شکل می گیرند که از توده سنگ هایی همچون سنگ آهک، دولومیت و سنگ های گچی تشکیل شده اند و در حضور آب حالت اسیدی پیدا نموده و به آرامی آغاز به حل شدن می نمایند.

غار پشوم؛از زیبایی های طبیعی یزد، عکس

غار پشوم یزد در بهمن ماه سال 1391 کشف شد که عنوان یکی از عظیمترین تالار های غار های داخل ایران را به خود گرفت. این غار هنوز آنچنان شناخته شده نیست اما می تواند به یکی از قطب های پژوهشی برای متخصصین همچنین جاذبه دیدنی برای گردشگران تبدیل گردد.

ابتدای غار به یک چاه با عمق 19 متر برخورد خواهید کرد و پله ها و شیبی در حدود 70 درجه خواهید دید. سپس راستا به آبراهه تغییر پیدا می نماید و دوباره چاهی با عمق 80 متر را خواهید یافت.

در بخش پایینی این چاه تالار عظیم و وسیعی وجود دارد که محلی شبیه به جلگه تشکیل داده است. اگر فردی متخصص در زمینه کوهنوردی هستید شما را برای تجربه ماجراجویی جدید دعوت می کنیم. کوله خود را ببندید و همراه متخصصین دیگر راهی غار پشوم یزد شوید.

پس از انتخاب مبدا خود از یزد، به سمت شهر مهریز حرکت کنید و بعد از آن جاده انحرافی را انتخاب کنید. پس از ورود به جاده خاکی، 30 کیلومتر فاصله دارید تا به غار پشوم یزد برسید.

قبل از رسیدن به دهانه غار یک راستا پیاده روی در دشت با شیب ملایم به فاصله 1.5 کیلومتر خواهید داشت. نکته بسیار مهم در سفر به غار پشوم این است که این مکان منطقه محافظت شده محیط است و باید قبل از آغاز سفر هماهنگی های لازم را با آنان انجام دهید.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 978

به "غار پشوم؛از زیبایی های طبیعی یزد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار پشوم؛از زیبایی های طبیعی یزد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید