فوتبال ایران به جایی رسیده که باید صدقه جمع کند؛ آقایان نام لیگ برتر را به آماتور تغییر دهند

به گزارش مجله جاودان، تهران (پانا) - سرمربی اسبق پرسپولیس و مدیر فنی تیم ملی فوتبال جوانان ایران معتقد است شرایط فعلی که فوتبال ایران در آن قرار گرفته حاصل بی کفایتی مدیرانی است که در بخش فوتبال حرفه ای مشغول به کار هستند.

فوتبال ایران به جایی رسیده که باید صدقه جمع کند؛ آقایان نام لیگ برتر را به آماتور تغییر دهند

حمید درخشان در گفت وگو با پانا درباره درخواست باشگاه پرسپولیس مبنی بر یاری طرفداران به این باشگاه برای حل مسائل اقتصادی گفت: تماشاچیان حق دارند که از این موضوع ناراحت باشند. فوتبال ما حرفه ای است و مدعی هستیم که لیگ حرفه ای برگزار می کنیم در چنین شرایطی نباید دست یاری به سوی طرفداران دراز کنیم تا مسائل اقتصادی یک باشگاه را رفع نمایند. بهتر است آقایان نام لیگ را تغییر بدهند و از حرفه ای به آماتور تبدیل نمایند. در کجای جهان یک لیگ حرفه ای به سراغ تماشاچیان می رود و از آنها درخواست یاری دارد. چرا فوتبال ما به اینجا رسیده است که باید صدقه جمع کند.

وی ادامه داد: البته این تنها مشکل پرسپولیس نیست بلکه تمامی تیم ها و فوتبال ما چنین مسئله ای دارند قانون حق امتیاز در فوتبال ایران وجو ندارد، باشگاه ها تبلیغات محیطی ندارند، حق پخش تلویزیون به باشگاه ها داده نمی گردد. در چنین شرایط آنها چطور درآمدزایی نمایند که دست یاری به سوی طرفدار دراز نکند؟! این نشان دهنده بی کفایتی و بی برنامه ریزی متولیان فوتبال حرفه ای است.

مدیر فنی تیم ملی فوتبال جوانان ایران بیان نمود: در حال حاضر شرایط اقتصادی به قدری به هم ریخته است که اسپانسر جذب نمی گردد. باشگاه ها نمی توانند البته خود را به فروش برسانم به خاطر قانون حق امتیاز که در ایران معمول است. حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی آن که وجود ندارد بنابراین از کجا باید درآمدزایی نمایند. مگر در هر باشگاهی چند بازیکن ساخته می گردد که بتوانند با فروش آنها به پول برسند. من فکر می کنم با چنین شرایطی فوتبال ایران به هیچ عنوان لقب حرفه ای را یدک نمی کشد. متاسفانه تنها بعضی باشگاه ها در رفاه هستند و مابقی شرایط سختی دارند که مجبور می شوند برای حل مسائل اقتصادی و اقتصادی از طرفداران یاری بخواهند آن هم در چنین شرایط سخت اقتصادی که مردم هم با مسائل زیادی روبه رو هستند.

سرمربی اسبق پرسپولیس در واکنش به لغو قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران گفت: با وجود تمام این مسائل تصمیماتی که گرفته می گردد عجیب و غریب این است که فدراسیون فوتبال قانون عدم جذب مربیان و بازیکنان خارجی را برداشته است. حالا سوال اینجاست باشگاه هایی که در بدهی های داخلی خود مانده اند، چطور می توانند بازیکن یا مربی خارجی جذب نمایند؟! چرا باید چنین تصمیمات غیر حرفه ای گرفته گردد که تبعات جبران ناپذیری برای فوتبال ایران داشته باشد؟

درخشان تاکید نمود: مگر کم بازیکن خارجی در ایران حضور پیدا کرد که اتفاقاً به لحاظ کیفی هم به شدت ضعیف بودند، اما پس از مدتی به خاطر عدم تعهد باشگاه به قراردادهای آنها از ایران رفتند و در نهایت یک شکایت در فیفا به جای گذاشتند. این شکایت ها در نهایت منجر به محرومیت، بسته شدن پنجره جابجایی و کسر امتیاز از تیم ها منجر می گردد.

پیشکسوت پرسپولیس خاتمه گفت: در حال حاضر پرسپولیس زمین تمرینی مناسب ندارد و یا سرمایه های فوتبال ایران در زمینی با چمن های مصنوعی تمرین می نمایند که اگر مصدومیت برای هر کدام از آنها اتفاق بیفتد شرایط سختی پیدا می نمایند. بازیکن یا مربی خارجی وقتی به ایران می آید و امکانات و زیر ساخت های فوتبال ایران را می بیند قیمت خود را هم بالا می برد. در چنین شرایطی حضور آنها به جای اینکه آورده برای فوتبال ایران داشته باشد تنها به ضرر فوتبال خواهد بود، اما من نمی دانم آقایان بر چه اساس و مبنایی چنین تصمیماتی می گیرند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1688

به "فوتبال ایران به جایی رسیده که باید صدقه جمع کند؛ آقایان نام لیگ برتر را به آماتور تغییر دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال ایران به جایی رسیده که باید صدقه جمع کند؛ آقایان نام لیگ برتر را به آماتور تغییر دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید