مایکروسافت چگونه ارتباط خود با هوآوی را حفظ خواهد نمود؟

به گزارش مجله جاودان، تعدادی از بزرگ ترین شرکت های آمریکایی با وجود قوانین سخت گیرانه تجارت با شرکت هوآوی همچنان روابط خود با این شرکت چینی را حفظ نموده اند.

مایکروسافت چگونه ارتباط خود با هوآوی را حفظ خواهد نمود؟

به گزارش خبرنگار ، بعضی از بزرگ ترین شرکت های فناوری آمریکایی مانند مایکروسافت علی رغم هشدار دولت تیالات متحده آمریکا مبنی بر حذر کردن از هرگونه ارتباط با شرکت هوآوی اما هم چنان روابط خود با این شرکت را ادامه می دهند.

آنالیز کامل دلایل و تأثیرات تحریم هوآوی از طرف آمریکا/ برندگان و بازندگان اصلی کدامند؟

در دو هفته گذشته و پس از دستور دولت آمریکا برای ممنوع کردن هرگونه ارتباط تجاری با شرکت هوآوی، این شرکت تقریبا تمامی شرکای آمریکایی خود را از دست داد و به همین جهت هوآوی در وضعیت خطرناکی قرار گرفته است. از جمله مهمترین شرکت هایی که در روزهای اخیر هوآوی را تحریم کردند، می توان شرکت های Corning، Google و ARM نام برد.

در بحبوحه جنگ تجاری آمریکا و چین، شرکت مایکروسافت هنوز تصمیم قاطعی برای شکل و نوع ارتباط خود با هوآوی اتخاذ ننموده است. هر چند مایکروسافت نام و پشتیبانی های فنی تعدادی از لپ تاپ های هوآوی را از سایت رسمی خود حذف نموده ولی هنوز ارتباط خود با این شرکت چینی را به طور کامل قطع ننموده است. به نظر می رسد مدیران مایکروسافت به دلیل منافع زیاد این شرکت در همکاری با هوآوی علاقه زیادی به لغو قرار دادهای خود با هوآوی ندارند.

مایکروسافت یکی از بزرگ ترین شرکای تجاری هوآوی است و صدور تمامی مجوزهای نصب، حفظ و پشتیبانی سیستم عامل ویندوز روی لپ تاپ های هوآوی از سوی این شرکت صورت می گیرد. این حجم از ارتباط کاری بین هوآوی و مایکروسافت میلیون ها دلار سود را نصیب هر دو حضور پیدا می نماید به همین دلیل قطع ارتباط نه تنها شرکت هوآوی بلکه مایکروسافت را نیز متحمل ضرر هزینه اقتصادی می نماید. علاوه بر آسیب های اقتصادی، بر طبق قوانین بین المللی مایکروسافت نمی تواند به صورت یک طرفه و بدون توافق هوآوی تمامی قرار دادهای خود با شرکت چینی را لغو کند.

کارشناسان فناوری در خصوص انتها ارتباط هوآوی و مایکروسافت نظراتی متفاوت دارند ولی آنچه بیشتر آن ها بر سر آن توافق دارند تسلیم مایکروسافت در برابر خواست های غیر منطقی و ظالمانه دولت آمریکا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 227

به "مایکروسافت چگونه ارتباط خود با هوآوی را حفظ خواهد نمود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت چگونه ارتباط خود با هوآوی را حفظ خواهد نمود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید